SKIP,
Di libary,Nana:Done,kau faham tak formula yang aku bagi ni,Chen?(pandang Chen tepat)
Chen:Ok,aku dah faham.*tunjuk thumps up pada Nana*
Nana:Yelah tu,entah2 tak fahan.*kutuk perlahan*
Dengan pantas dahi Nana dijentik oleh Chen,Nana menjerit sakit sambil mengosok dahinya yang dijentik oleh Chen.
Nana:Yaa!Wae kau jentik dahi aku?*marah*
Chen:(menulis)Tu padahnya kutuk aku tadi.*selamba*
Nana membuat gaya nak cekik Chen,tetapi Chen tidak endah perangai Nana macam kanak2 ribena.
Hari demi hari,
Hubungan antara Chen yang bermusuh dengan Nana
berubah jadi erat.Yeoja 6:Eee..berani si nerd tu rapat dengan Chen-oppa kita.(bisik pada rakannya)
Yeoja 7:Entah,dah la gedik.*kutuk*
Luna dan Haruna berdiri di depan kedua-dua pelajar yeoja yang kutuk Nana tadi,sambil pegang gunting tajam.
Kedua pelajar yeoja tadi terus berasa kecut perut,apabila melihat gunting yang dipegang oleh Luna begitu tajam sekali.
Luna:Korang nampak gunting aku pegang ni?*tiup mulut gunting lalu digosoknya sampai kilat*
P.Yeoja 6 & 7:(angguk kepala laju)
Haruna:Baik korang zip mulut dan blah sebelum kawan aku ni gunting lidah korang berdua.*selamba*
Pelajar Yeoja 6 dan 7 terus buka langkah seribu.
Waktu rehat,
Di kantin,Sekali lagi A.YDH sengaja langgar Nana dan sekali lagi baju uniform Nana dibasahi kuah.
Yeonnie:Ops,mianei.It's second time.My mistake.
Entah kenapa tangan Nana berasa ringan lalu memberi penampar percuma di pipi kiri Yeonnie.
Yeonnie:How dare you!?*bengang*
Yeonnie ingin menampar Nana,tapi tangannya dihalang oleh Chen.
Chen:Yaa!Yeonnie!Stop it!*jeritan lantang*
A.Exo dan YDH terkelu lidah mendengar jeritan lantang Chen,
Pelajar di kantin terus berbisik antara satu sama lain,manakala Nana beredar dari situ dengan linangan air mata.Kawan Nana pula kejar Nana dari belakang.
Halyeon:Yaa!Chen!Disebabkan si nerd tu,kau marah kawan aku ni.Kau bela si nerd tu apahal?
Chen:Wae korang always bully dia.Korang tak puas hati kat mana?*marah*
Dalyeon:Eleh,kau dan geng kau pun sama bully dia.*cebik*
Xiumin:*menyampuk*Itu dulu,sekarang kami tak buli dia dah.*tegas*
A.YDH mendengus kasar dan beredar dari situ dengan perasaan sebal.
SKIP,
Habis waktu persekolahan,Nana berjalan pulang seorang diri sambil tendang batu kecil.Tanpa disedarinya,sebuah kereta mewah dipandu laju dan hendak melanggar Nana.
Namun Nana selamat apabila dirasakan Nana ditarik ke tepi oleh seseorang.
Chen:Gwenchana,Nana?*risau*
Nana yang masih terkejut hanya angguk kepala tanda tiada apa2.
Tetiba pemandu yang berada di dalam kereta mewah tadi menghentak stereng kuat.
???:Damn it,macam mana mamat tu boleh ada kat situ!?Aku kena guna plan seterusnya.
TBC
YOU ARE READING
SHE'S NERD
Fiksi Penggemar《SINOPSIS》 Nana Mizuki a.k.a Nana merupakan pelajar kacukan Jepun-Korea yang baru pindah ke sekolah School International Korea(SIK).Nana mempunyai kawan baru di sekolah tersebut,iaitu Amy,Luna dan Haruna.Nana sama kelas dengan mereka bertiga.Dengan...