CHAPTER 9

432 49 3
                                    

« SEBULAN KEMUDIAN »

[ SWAGGILRZ POV ]

SWAGGIRLZ masok ke dalam kawasan kolej pada tepat pukol 7.10 seperti biasa , banyak mata yang akan memerhati SWAGGIRLZ .

" Guys ... kenapa ramai student tgk kita eh ? " tanya Yoon hairan kerana dia dapat merasakan ada aura - aura ketahikan di pagi itu .

" Entah ... but kenapa pandangan die orang terhadap kita macam nak makan kite jer ? " Sokong Hyuna lalu menyorok di belakang maknae iaitu Soo . Selamat sikit .

Mereka membuang jauh - jauh , perkara negatif yang terlahir di minda mereka . SWAGGIRLZ pon berjalan menuju ke kelas dan tiba tiba langkah mereka terhenti di papan kenyataan sekolah , dimana ramai student berhimpit himpit untuk melihat sesuatu di papan tersebut dan sudah pasti 'sesuatu' itu akan menjadi isu yang hangat di sekolah .

Dan tiba tiba ade satu student yang nampak kelibat SWAGGIRLZ . Hana , young , Hyuna , Chae dan Jiky menghadiahkan senyuman kepada pelajar yang ber'nametag' Bambam itu .

" Haih , budak muslim . Tak yah nak tunjuk sopan sangat boleh tak ? Nyampah siot ." Kutuk bambam dengan sungguh sinis . Manakala SWAGGIRLZ hanya membuat muka hairan kerana tidak faham ape maksud yang tersirat disebalik ayat bambam itu .

" Bitch " Ucap Bambam sepatah . Pantas Soo menolak tubuh Bambam itu ke dinding lalu soo mencengkam kolar baju Bambam .

Situasi agak kelakar , sebab Soomin yang pendek tengah berjengket untuk cengkam kolar baju Bambam yang tinggi bak galah itu ...

" Lagi baik kau jage mulut kau ... kalau tak nahas kau ! " Ugut Soo dengan nada kuat . Menggelegak terus darah Soo .Soomin pon terus menolak bambam sehingga jatuh ke lantai . Mudah . Sebab Bambam kurus namatey .

Dan semestinya banyak student yang telah memerhati pergaduhan itu .

" Apa korang tengok lagi haa ?! pergadohan ni dah tamat so korang blah sekarang " Jerit Soo seperti singa jantan men'gaum' . Terasa maruahnya sebagai wanita muslim , tercalar akibat satu perkataan itu .

Pantas sahaja semua student beredar begitu juga bambam . Namun ade sekumpulan yeoja yang tidak berganjak iaitu LOVELYZ . Terdapat satu plastik di tangan mereka .

" Hoi minah ! Hengko tapaham ke ape aku ckp ?! aku kata blah kan ! " Jerkah Soomin lagi . Tiada lagi kata erti sopan dengan si LOVELYZ ni .

Dgn tiba tiba LOVELYZ mengeluarkan telur dan tepung dari dalam plastik lalu mereka pantas membaling telur dan tepung itu kearah SWAGGIRLZ .

Tidak sempat SWAGGIRLZ ingin membalas serangan LOVELYZ , LOVELYZ telah pon melarikan diri . Nasib waktu pepagi cani , Cikgu tak datang agi .

" Paboo ! Dasar pengecut ! Durjana punya betina !" Jerit Chae yang sudah geram . Abis bajunya terkena telur ! Member SWAGGIRLZ yang lain menayang pelbagai reaksi . Ada yang mencarut tak leh henti , ada yang dah nak nangis , ada yang muka keras dan ada gak yang berzikir .

Dengan perasaan geram , SWAGGIRLZ pon teros menuju kearah papan kenyataan dan terlihat gambar kami bertujuh di KELAB MALAM dengan pakaian yang seksi , dan secara automatik mata kami membulat dengan besar seperti mata Momo Challenge .

Hana dan young pula , sedang berusaha menahan air mata daripada turun kerana terlampau terkejut dengan ape yang sedang dilihatnya . Pompuan hanat mana yang sabotaj kitaorang , sampai camni ?!

Selaga yang berkaitan dengan artikel Fake itu , Yoon tarik dan koyak kan . Tong sampah menjadi tempat terakhir artikel Fake itu .

Soo terlihat muka Hana dan Young yang merah akibat menahan air mata , dengan pantas Soo menarik tangan Young dan Hana untuk pulang kerumah dan diikuti member yang lain untuk menenangkan diri .

+ DI DALAM KERETA +

Kereta selalunya dipandu oleh Hana tapi tidak untuk kali ini , Yoon yang pandu kereta kerana risau pulak , kalau Hana yang pandu dalam keadaan emosi tak stabil ni . Kang accident lak .

" Guys . Korang rasa siapa yang fitnah kita ? " tanya Jiky yang memecah kan kesunyian di dalam kereta . Semua kat dunia masing - masing .

" LOVELYZ LAH ... SAPE LAGI KALAU BUKAN DIORANG ! " Balas soo pantas . Memang takde Orang lain yang benci diorang macam LOVELYZ benci diorang .

" But , kenapa die buat camtu kat kite eh ? Apa dosa kita ? " tanya hyuna dengan penuh drama nya . Pengaruh drama Melayu kat TV3 .

" Entahlah ... dia dah hidop lama sangat kot . sampai berani kacau orang . muka die orang tu memang muka nak tumpang maut aku " Balas Jiky lalu mendengus geram .

TBC

SILA~VOTE✔✔
         ~COMMENT✔✔
         ~ FOLLOW✔✔

©BTS WITH MALAYSIAN YEOJA Where stories live. Discover now