CHAPTER 10

431 51 10
                                    

Seminggu telah pon berlalu selepas kejadian yang memalukan SWAGGIRLZ itu . Sepanjang seminggu itu , SWAGGIRLZ telah mendapat kebenaran oleh appa Young iaitu Tuan Shin , pergi bercuti di Pulau Jeju untuk tenang kan diri .

Sewaktu disana , V dan Jin selalu bertanyakan khabar SWAGGIRLZ . Appa young berniat untuk membuang LOVELYZ dari KAIST HIGHSCHOOL tapi young tidak membenarkan appa nya berbuat sebegitu kerana takut semua student akan kata Pengetua Pilih kasih pulak , mentang mentang lah die anak pengetua kan .

Disebabkan itu Appa young cuma mengambil tindakan disiplin yang ringan seperti denda LOVELYZ dan memberi nasihat dan sesi kaunseling kepada LOVELYZ .

Entah dah sedar ke belum tu ...

SWAGGIRLZ pon datang ke sekolah seperti biasa dan mereka bersyukur kerana isu yang telah memalukan mereka tidak lagi menjadi isu hangat disekolah itu . Semua student bersikap seperti biasa kecuali LOVELYZ yang masih dengki dan jahil .

" Wow ! BITCH datang sekolah balik lah~ ingatkan dah berambos dari sekolah ni ! " Jerkah soul apabila SWAGGIRLZ bertembung dengan geng nya . Sah diorang ni tak dapat hidayah agi .

" Hahahaha !!! " semua member LOVELYZ gelak apabila ketua mereka memerli SWAGGIRLZ . Bahagia sangat ah tu perli orang ?

Untuk mengelak perbalahan berulang lagi , SWAGGIRLZ terpaksa mengangkat bendera putih dengan pantas melepasi LOVELYZ . Sekurang - kurang nya , SW AGGIRLZ mengalah pon , diaorang dapat elak daripada tambah dosa kan .

" Baboon betul lah ! Si LOVELYZ tu ... nak jer aku terajang tdia . kaki aku ni dah lah haus sangat nak terajang muka dia orang tu" Ujar Soomin lalu mendengus geram . Makin tak aman hari - hari yang dia lalui kat Korea ni .

" Sabar Soo" Pujuk Hana . Dia tau bahawa angin Maknae nya sorang ni , memang jauh beza dengan angin member member yang lain .

" Guyss , jom gi giler " ajak jiky yang sudah bengang dengan shawl nya .

" hmm ... elok sangatlah tu , boleh aku basuh muka aku ni , biar sejuk sikit hati aku ni " jawab soo sambil mengipas wajah nya dengan novel Hyuna .

+ DI TOILET +

SWAGGIRLZ sudah pon masuk ke dalam toilet dan kebetulan ketika itu hanya ade SWAGGIRLZ saje di toilet pada ketika itu . Memang kecoh abis ah toilet itu .

Hana , Young dan Hyuna sedang sebok membetulkan tudung mereka di hadapan cermin , manakala Chae sedang men'touch up' bedak di mukanya dan Jiky pula sedang sibuk mengacau Soo dan Hyuna yang sedang berada di dalam toilet dengan menampar pintu toilet banyak kali .

" weih ! Jiky jgn lah paboo ! nanti runtuh jgk pintu ni ! sape nak ganti ? Kau bukannya nak ganti pon kan ... dah ah hutang aku beli jajan pon tak berbayar agi " jerit Soo dari dalam toilet . Tak senang dia nak melabuh .

" ahahahaha ... lek ah" balas jiky serta hana,young,hyuna dan chae apabila mendengar kata kata soo . Dia ni marah marah pun , still boleh buat lawak .

" dasar vandalisme betul lah ko ni jiky " marah yoon apabila pintu toiletnya pula menjadi sasaran tamparan jiky . Nakal giler si Jiky ni . Makin berdekah lah gelak mereka apabila dengar Yoon marah .

" Hahahahahahahahahahaha "

Dan tiba tiba gelak mereka terhenti apabila terdengar suara yeoja yang amat dikenalinya . Tetiba er orang luar ni gelak dah kenapa ? Dah giler ke ape ?

" hahaha !!! korang buat lah party dalam toilet ni lama lama okey ! bye bye !" kata seorang yeoja itu dan diikuti dengan bunyi gelakan dari membernya yang lain setelah mengunci pintu utama toilet dari luar lalu mereka pon beredar dengan pantas .

" Guys . siapa yang gelak mcm pontianak tengah hari cam ni ?" Soal Soo yang baru keluar dari toilet dan beberapa saat selepas soo keluar dari toilet yoon pon keluar dari toilet .

" tulah ! aku pon takot dengar . Meremang bulu roma aku " sambung yoon sambil membasuh tangan di sink .

" weih , apa nak buat ni ! diaorang dah kunci pintu utama toilet dari luar lah ! macam mana kita nak keluar ni ? Hikss !" kata hyuna dengan tiba tiba selepas dia periksa pintu utama . Oleh itu,membuat semua member SWAGGIRLZ menjadi cuak .

" Haaa ! Aku tak kahwin lagi weih ! aku tak jumpa PARK WOO JIN lagi !!! Woojinie~ " rungut Chae dengan nada yg ingin menangis .

" tulah , aku pun sama ! Aku tak sempat nak luahkan perasaan aku kat CRUSH aku si Hazriq tu ." Luah Jiky dengan nada yang sedih . Bibirnya mula memuncung .

" Hoii ! korang ni kita just terkunci dalam toilet jer ! bukan nak mampos lagi , so simpanlah drama tak bebayar korang ni eh ... nyampah den tengok " Tegur hana sambil menggulingkan mata nya . Ikut hati nak je dia lepok bontot sekor sekor member dia ni .

" Betul tu , korang ni over sangat lah ... kite boleh call BTS kan ? mintak tolong kat diorang supaya datang kat toilet ni then , buka pintu utama yang berkunci and kita akan dapat keluar dari tempat ni kan ? so apa susah susah ? sampai nak berdrama bagai ,dah kenapa ? " Terang young dan dihujungnya turut ada sindiran kepada member - member nya yang kuat berdrama itu .

Secara automatik Chae dan Jiky hanya tersengih sengih seperti kerang busuk kerana terlalu malu . Mahu sahaja sekarang ini , diorang berdua ingin menjadi seperti marshmallow .

Dengan pantas . young pon mengeluarkan phonenya dan teros mendail nombor phone V .

Hello ? Nuguseyo ?

Annyeong V , ni YOUNG .

Ooo..ade ape
Ape ke kau call
aku ni ?

Weih , boleh tolong aku ngan
ngan chingu aku tak ?
Kitaorang terkunci kat toilet duh .
Tatau ah siapa yang kunci
Kitaorang dari luar ni .

Oookey aku
ngan BTS
gerak now .
Tunggu kita
Orang sampai
Nae ...

Arasseo...

Lalu young pon menamatkan panggilan.

" Hengkorang rasa , sape yang kunci kita ? " Soal Soo yang mula Penasaran .

"Of course lah , LOVELYZ a.k.a MICHIN YEOJA tu ! kalau tak sape lagi kan ? " Teka Hana dan member lain mula mengangguk setuju .

"Betullah tu , sebab aku cam suara sape yang cakap tadi ... memang suara die orang " Sokong hyuna dengan yakin .

TBC

SILA~VOTE✔✔
~COMMENT✔✔
~FOLLOW✔✔

©BTS WITH MALAYSIAN YEOJA Where stories live. Discover now