CHAPTER 7

514 54 16
                                    

+ DI PANTA CAFE +

Ahli SWAGGIRLZ yang sedang khusyuk berbual berbual dengan 6 orang namja , telah didatangani oleh Soo yang baru datang dari toilet .

Soo pon melabuhkan punggungnya di kerusi yang terletak diantara Jiky dan Hana . Tak sempat Soo nak stabilkan nafas dia , dengan pantas Hyuna bertanya :-)

" Soo ... asal kau ni muka masam jer and kenapa shawl kesayangan kau ni basah ? Nak kata hujan ... tak ... cuba citer .." Member SWAGGIRLZ mula merapatkan wajah ke arah soo .

Dan Soo pon menceritakan kisah yang telah berlaku pada dirinya dari A sampai lah Z dan cerita itu disampaikan dgn ayat ayat yang mencarut , mengutuk dan menghina namja itu dengan penuh amarah .

" Abistu , kau ada cedera kan namja tu ke ? Ke dia dah angkat bendera putih dulu ? " Soal Jiky bertubi - tubi . Dia mula tertarik dengan cerita Soo . Soomin kalau marah ... jangan memain der ...

" Tak . Aku tak cederakan namja tu , nasib lah mood aku baik time tu ... and muka dia sem ah gak ... huhu ... lagipon aku ingat orang tua aku ahh ... takkan baru sehari belajar kat korea , aku dah buat hal kot " Ujar Soomin lalu dengan selamber nya dia rembat air Hana dan diteguknya dengan rakus .

" Fuhh ... nasib baik kau tak cederekan namja tu ... kalau tak ... ape aku nak cakap kat omma appa kau , kalau ko masuk bilik disiplin . Fuhh " Hana menghela nafas lega saat mengetahui kebenaran .

Manakala ahli SWAGGIRLZ yang lain dan 6 org namja itu hanya mampu berdiam sahaja mendengar cerita yang telah disampaikan oleh Soo kerana takut apabila melihat muka Soo yang  menakutkan seperti Harimau yang ingin menerkam mangsa nya bila bila masa sahaja .

" Btw , sape enam orang namja ni ? yang Jin ni aq tau lah ... " tanya Soo setelah perasan akan keberadaan 6 orang jejaka yang dia tidak berapa nak kenal .

" yang ni Suga , Rap mon , j-hope , jimin , v and sebenarnya ade lagi seorang nama die Jungkook but die lepak kat rooftop" terang Jin dengan wajah riangnya . Mereka pun mula melontarkan senyuman kepada Soo .

" Ooo.." jawab Soo sepatah . Dia pun membalas senyuman mereka kembali .

" Haa ... sebelum aku lupa V ni pernah jadi chingu aku kat sekolah rendah waktu aku sekolah kat korea dulu " Terang young dengan senyuman yang tidak lekang di bibirnya . Soomin mengangguk faham .

[FLASHBACK]

Apabila first meet V ngan YOUNG di cafe ,V dapat merasakan bahawa dia pernah mengenali Young sewaktu di sekolah rendah.

Akibat persamaan wajah young dengan wajah chingunya yang telah lama menghilangkan diri , setelah tamat sekolah rendah .

Untuk memastikan tekaannya tepat atau sebaliknya , dia telah mengambil keputusan untuk menyoal tentang zaman sekolah rendah young.

" Young , can i ask you something " Soal nya untuk meminta kebenaran.

" yes sure ... apa die" balas Young dengan terbuka .

" Nama keluarga awak Shin kan ? And awak anak pengetua kan ? " Tanya V , Young menangguk Ye . Kening sebelah Young mula terangkat . Tanda Kenapa ?

" Muka awak mirip dengan muka chingu saya , masa saya sekolah rendah dulu ... dan nama dia pon ... sejibik macam awak ... Shin Young Hee " Terang V dengan penuh teruja dan berharap . Tapi tidak bagi Young . Dia confuse .

" Yeke ? Maybe ni , kebetulan jer ? Kan ... " Balas Young lalu bibirnya di ketap . Mohon otak berfungsi pattㅡ

" Awak sekolah kat Korea Kan ? Apa nama sekolah awak ? " Soal V yang masih tak putus asa . Dia amat yakin ketika ini .

" Ha ah . Saya sekolah rendah kat Korea dan nama sekolah saya 'Daegu Primary School ' . " Jujur Young . Senyuman mula berputik di bibir V .

" So , betullah ! Kita pernah satu sekolah . Oh ye , awak ada gambar waktu awak sekolah rendah tak ? " Laju sahaja Young mengangguk . Dia mula mengeluarkan sekeping gambar budak perempuan yang comel dan beruniform sekolah . Gambar itu dihulurkan ke V , laju sahaja V capai gambar itu .

" WOW ! betullah ! Awak ni pernah jadi chingu saya waktu saya sekolah rendah . Takkan awak tak ingat saya ? sayalah budak nerd yang selalu kene buli tu ... dan awak selalu belanja saya aiskrim untuk pujuk saya supaya saya berhenti menangis" Ujar V dengan mata yang bersinar - sinar .

" WOW !!! jadi budak nerd tu awak ? Woah . saya langsung tak dapat cam awak ... yelah awak dah HANDSOME kan sekarang ... dah jadi KINGKA kat sekolah appa saya nie " puji Young . Hidung V pon kembang sebesar yang boleh .

" hahaha ... awak jangan lah puji saya tinggi sangat ... kembang saya ... huhuhu ... awak pon sama ... awak makin CANTIK , btw boleh kite jadi chingu balik macam dulu tak?" Soal V . Senanya , dia suka Young dulu . Sebab Young je yang baik dan sudi pujuk dia , bila dia sedih .

"Arasseo , mulai sekarang kite jadi chingu balik ... nae ..." balas Young dengan wajah ceria . Maka mereka pun bangun dan mula bergerak ke meja dimana BTS dan SWAGGIRLZ berada .

[END FLASHBACK]

TBC

SILA~VOTE✔✔
          ~COMMENT✔✔
          ~FOLLOW✔✔

©BTS WITH MALAYSIAN YEOJA Where stories live. Discover now