15

728 19 10
                                    

Ik houd mijn zoon vast. Zijn naam is Caleb Manuel Mendes. We hadden de naam vroeg van te voren al afgesproken. We vinden hem allebei heel erg mooi. Finn is vernoemt naar mijn vader. Christiaan. Ik vond dat onze tweede zoon, Manuel moest heten.

Onze dochter wordt nu nagekeken. Haar naam is Madison Rose Mendes. Haar roep naam is Maddie, omdat we dat fijner vinden. Haar tweede naam is de naam van mijn beste vriendin. Simpel omdat Maddie's grote blauwe ogen aan mij aan haar moet herinneren.

Het is wel gek dat Maddie blauwe ogen heeft, want Shawn en ik hebben allebei geen blauwe ogen. Mijn moeder heeft blauwe ogen, dus er is altijd een kleine kans dat mijn kinderen, omdat ik een blauwe ogen 'geen', meeneem.

Ook kan Maddie of Caleb, blond haar krijgen, maar ze zijn kaal geboren dus dat kunnen we nog niet zien. Ik ben net wakker geworden. Ze verzorgen me zo goed hier, ook verzorgen Shawn en de baby's heel goed.

Ik lig op het bed. Maddie, Caleb en Shawn liggen allemaal te slapen.

Shawn ligt op de bank, met zijn voeten over de rand. Ik heb net iedereen geappt dat ik bevallen ben en dat ze hierheen naar toe kan komen. Ik verwacht Aaliyah en Finn als eerste.

Ook iets grappigs. Ze zijn niet in augustus geboren. Allebei op 1 september. Shawn is nog vrolijker. 'Nu zijn het Hogwarts kinderen.' Riep hij vrolijk. Ik had lachend mijn hoofd geschud. Natuurlijk, op 1 september gaan alle tovenaars en heksen naar Hogwarts.

'Mama!' Hoor ik een klein stemmetje roepen. Met een ruk kijk ik naar de deur, Finn en Aaliyah staan met grote ballonnen in de deur opening. Ze hebben vier ballonnen mee genomen. Twee daarvan staan 'its a girl' en de andere twee staan 'its a boy'.

Snel komen ze naar me toe gerend. Ze geven me allebei een knuffel, maar ze komen hier niet voor mij, maar voor Maddie en Caleb. Ik stap dan ook meteen uit bed.

Ik til Finn op en hij kijkt verwonderd naar zijn broertje en zusje. 'Kijk Finn,' Ik wijs naar Caleb. 'Dit is je broertje, zijn naam is Caleb.' Ik wijs naar Maddie. 'Dit is je zusje, Maddie.' Finn kijkt met open mond naar ze. 'Hoi Maddie en Caleb.' Hij zwaait naar ze. Ik glimlach naar dat aanzicht.

'Madison Rose Mendes en Caleb Manuel Mendes.' Zeg ik zacht naar mijn moeder als ze vraagt wat de hele namen zijn. Ze heeft Maddie stevig vast. Manuel heeft Caleb in haar armen. Mijn vader zit mijn Finn op schoot. Karen, Bo en Aaliyah zitten op de bank. Shawn en ik zitten samen op het bed.

'Wanneer mogen jullie naar huis?' Vraagt Karen als ze eindelijk haar ogen kan los krijgen van Maddie. 'Vandaag denk ik.' Zegt Shawn twijfelend. Ik kijk naar Maddie. Ze is zo anders. Ze heeft nog maar één keer gehuild. Caleb heeft nu al tien keer gehuild.

De dokters hebben gezegd dat het raar is dat Maddie nu al zulke blauwe ogen heeft. Normaal duurt het een paar maanden voordat ze de echt oogkleur hebben.

Ik krijg Caleb weer terug in mijn armen. Hij staart me aan. Zijn ogen zijn heel donker blauw, maar later wordt dat waarschijnlijk bruin. Maddie wordt weer terug in het bedje gelegd.

Ik krijg knuffels van mijn familie en daarna zijn ze weg. Ik leg Caleb ook terug. Finn zit op de bank op zijn nintendo DS. Ik ga naast hem zitten, ik kijk mee op zijn spel. Ik herken het als Mario Kart.

'We gaan zo naar huis.' Ik geef hem een kus op de wang. 'Gatver, mama.' Hij veegt de kus weg met zijn hand. Daarna zucht hij. 'Verloren.' Mompelt hij 'alweer'.

Ik glimlach, daarna sta ik op. Ik ga even wat spullen in de tas doen, daarna kunnen we gaan. Maddie en Caleb liggen al in hun kleren. Dat hebben de mensen van het ziekenhuis gedaan.

Nadat ik alles heb gepakt, tik ik Shawn aan, die op het bed ligt. Hij heeft zijn ogen dicht. 'Mhm.' Komt er uit zijn mond. 'Kom op, we gaan.' Fluister ik in zijn oor. Ik ben eigenlijk nog behoorlijk fit na de bevalling.

Shawn kreunt en staat langzaam op. Hij geeft de tas aan Finn. Die zucht en pak de tas aan. Snel pakt hij Maddie op. Ik pak Caleb op, hij slaapt gelukkig. Dat wordt een leuke nacht.

-
Wat vinden jullie van de namen?

You and me- Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu