18

653 19 9
                                    

Langzaam gaat iedereen weg. Shawn en ik hebben besloten om niet weg te gaan. Gewoon omdat we niemand willen achterlaten met onze kinderen. We slapen wel in het huis. Het is onze vakantie huis geworden. Bij het strand waar Shawn me vroeg.

Het is laat in de avond. Ik heb mijn jurk goed opgeborgen. Ik laat hem hier, anders moet ik zo sjouwen.

Maddie en Caleb liggen op bed. Ze zijn veel te laat naar bed gegaan, dat wordt leuk morgen. Finn lag zelf eerder dat zij op bed!

Shawn en ik zijn een beetje aan het opruimen. Morgen komt de schoonmaak, maar wij ruimen de bekers en glazen op. Er blijft niemand slapen, na onze verbazing.

Om drie uur zijn we eindelijk klaar. We ploffen vermoeid in bed. Het was een leuke dag, een dag om nooit te vergeten. We vallen meteen in slaap.

Vijf uur later word ik weer wakker gemaakt. Ik hoor Maddie en Caleb tegen elkaar brabbelen. Ik heb de slaap kamer deur niet dicht gedaan. Als een zombie loop ik hun slaapkamer binnen. 'Hey schatjes.' Fluister ik terwijl ik binnen kom.

'Ga weg.' Hoor ik Caleb lachend zeggen. Met zijn hand doet hij een beweging, dat laat zien dat ik weg moet. 'Wat?' Lach ik. 'Ga weg!' Maddie begint Caleb na te doen. Waar hebben ze dat nou weer vandaan. Hun eerste woordjes zijn geen 'papa' of 'mama', maar 'ga weg'.

Ik loop grinnikend de kamer weer uit. Terug mijn eigen bed in. Hun eerste woordjes zijn 'ga weg', dit wordt leuk voor later. Zo val ik in slaap.

'Lotte.' Shawn schudt me door elkaar. 'Ja.' Grom ik. 'Caleb en Maddie zeggen alleen maar: 'Ga weg?' Ik lach. 'Dat deden ze ook bij mij. Dat zijn hun eerste woordjes.' Shawn zucht. 'Dat hebben wij weer.'

'Kom we gaan naar beneden.' Ik pak Shawn's hand. Finn rent voor me de kamer in. 'Sup!' Roept hij naar Maddie en Caleb. 'Finn Christiaan!' Roep ik daarna meteen naar hem. Hij draait zich onschuldig om. 'Niet die woorden zeggen. Je zusje en broertje nemen alles over.' Finn kijkt naar zijn broertje. 'Ga weg!' Roept hij meteen naar Finn. Finn kijkt dan naar mij. 'Oeps?' Hij grinnikt. 'Tante Aaliyah wilde me zoenen.'

Ik sla mijn hand op mijn voorhoofd. Meteen hoor ik twee andere het ook doen. Oh nee.

We zitten samen aan tafel. Shawn schraapt zijn keel, als of hij wat wil zeggen. Ik en Finn kijken hem vragend aan.

'Lotte. De management belde net.' Hij stopt met praten. 'Oh?' Zeg ik. 'Ze willen weer dat ik op tour ga.' Ik kijk hem glimlachend aan. 'Oh, wat leuk! Wanneer en waar heen?' Het is wel leuk als hij weer iets kan doen voor de fans.

'Dat is hem juist. Één wereldtour.' Het laatste zegt hij zacht. 'Wat? Nee!' Zeg ik hard. 'Je gaat het niet doen. Niet alweer, Shawn. Ik kan drie kinderen niet alleen opvoeden voor één jaar! Ze kunnen je niet missen.' Maddie en Caleb kijken verschrikt naar mij. Finn begint te huilen door mijn harde stem. Ik pak Finn op en ik loop naar de deur. 'We zijn nog niet klaar met praten, Shawn!' Roep ik boos terwijl ik de deur doorloop.

De tranen prikken in mijn ogen. Het huilende gezicht van Finn helpt niet erg. Ik ga buiten op één stoel zitten. 'Sttt.' Fluister ik terwijl ik hem knuffel. 'Waarom hebben jullie ruzie?' Hij laat me los. 'Papa wil iets doen dat wij niet zo leuk gaan vinden.' Finn snikt nog een keer.

'Ik wil niet dat jullie uit elkaar gaan. David's papa en mama zijn ook al uit elkaar.' Snikt hij. Ik geef hem een kus. 'Finn, wij gaan niet uit elkaar. Na één keer ruzie maken gaan papa's en mama's niet uit elkaar.' Probeer ik hem te sussen. 'Willen jullie alsjeblieft niet meer ruzie maken?' Vraagt Finn met grote ogen. Ik knik.

'Ik ga met papa praten, oké?' Finn knikt. 'Ja.' Finn wil opstaan. 'Finn?' Hij blijft staan. 'Wil jij even met je zus en broer spelen, boven?' Hij knikt. Hij rent naar binnen en naar boven. Ik zucht en ik loop naar Shawn. Here goes nothing.

-
Oh, I smell drama. ;)

You and me- Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu