Twee uur later zit ik in het vliegtuig. Ik kan het niet geloven dat ik het zo snel heb gefixt. Misschien helpt het dat ik beroemd ben.
Ik kijk om mij heen. Het is een 'business' vliegtuig. Al deze mensen gaan naar Parijs voor hun werk, en ik? Ik ga naar Parijs voor Shawn. Ik heb een trolley mee met dingen voor één nacht. Mijn grote zonnebril zit nog steeds op mijn neus. Ik ben niet van plan om hem eraf te halen totdat ik bij Shawn ben.
Ik moet nog even vliegen. Morgen heeft Shawn zijn tweede concert in Parijs. Hij heeft geen idee dat ik daar straks backstage sta. Dat wordt een leuke verassing.
Ik heb met een paar mensen van zijn crew gepraat. Geoff zal mij binnen laten, wanneer zijn voorprogramma speelt. Dan kan ik ook de show zien.
•
'Niemand herkent me, niemand herkent me.' Mompel ik terwijl ik Parijs AirPort uit loop. Ik zie verder op een taxi staan. Ik zwaai naar hem.
'Where do you wanna go? Missy.' De chauffeur begint al te rijden terwijl ik er nog half in zit. 'To the Shawn Mendes concert.' Hij lacht. 'You're a fan?' Ik knik. 'Yeah.'
•
'Merci.' Roep ik nog voordat hij weg rijdt. Ik loop naar de achter kant. Er staan nog steeds meisjes buiten. Arme kinderen. Ik zie dat mensen mij herkennen. Een meisje zwaait. Ik zwaai snel terug, maar ik moet door lopen.
Geoff wenkt me van ver. Ik loop nog sneller. Mijn koffer gaat er zo aan, de wieltjes zijn straks gewoon kapot. Ik geef hem een knuffel. 'Je moet oppassen. Shawn zit niet meer in zijn kleedkamer.' Geoff duwt me naar binnen. Hij leidt me naar een kamertje.
'Ik ga kijken of hij al op het podium is.' En weg is Geoff. Ik haal mijn zonnebril van mijn neus af. Ik open twitter. Mijn hele tijdlijn is helemaal vol gezet met dat ik in Parijs ben. Hopen dat Shawn niet op zijn telefoon is.
Even later komt Geoff weer binnen gelopen. 'Hij is begonnen. Je kan kijken.' Ik knik. 'Moet ik mijn spullen hier laten?' Geoff steekt zijn duimen op. Ik schuif mijn telefoon in mijn achterzak. Ik volg Geoff mee naar buiten.
•
'Hier kan je staan.' Geoff geeft me een knuffel. 'Dank je, voor de hulp.' Geoff kinkt. 'Altijd, jullie horen bij elkaar. Het was een ongeluk, hij was dronken.' Ik kijk hem met grote ogen aan. Dronken? Hij lijkt nu pas te beseffen wat hij gedaan heeft. 'Ik moet gaan, Uhm, mijn plant heeft water nodig, doei!' En hij is weg.
Shawn was dronken. Shawn Mendes, de jongen die bijna nooit een biertje drinkt. Ik schud mijn hoofd. We moeten eens heel goed gaan praten. Ik hoor gejuich van het podium. Shawn is net klaar met zijn eerste liedje. They can't break. Ik weet zijn hele schema uit mijn hoofd.
Hij begint met het deuntje van good. Het is mijn favoriete liedje, ook al heb ik het geschreven. Ik loop een beetje mee te neuriën. Ik zit net in het zicht, dus als hij kijkt kan hij mij zo zien zitten.
Zijn crew weet al dat ik hier ben. Of ze hebben dat gezien. Ik zit namelijk op een van de hoezen van de standaards. Ik moet nog anderhalf uur wachten op hem. Ik zucht dit wordt wat.
•
'Thank you Paris!' Hoor ik hem roepen door zijn microfoon. Zijn fans gillen nog wat. Ik zie dat Shawn lachend van het podium af komt, maar zijn gezicht verandert snel als hij mij ziet. 'Lotte?' Roept hij terwijl hij een handdoek krijgt. Ik sta op. 'We moeten praten.'
•
Shawn is eerst aan het douchen. Hij zweet nogal na een concert. Ik zit op de bank naar de muur te staren. Heel nuttig. Hij kan elk moment uit de douche komen, dan moet ik het echt doen. Praten.
Iets sneller dan ik verwacht had komt Shawn naar buiten. Hij gaat naast me zitten. 'Zo.' Zegt hij. 'Zo.' Zeg ik hem na. 'Jij begint.' Zeg ik er snel achter na, denk maar dat ik als eerste ga beginnen.
'Oké.' Hij haalt diep adem en hij begint te praten.
JE LEEST
You and me- Shawn Mendes (voltooid)
FanfictionHet tweede deel van oude bekenden! Lees eerst deel 1 voordat je aan deze begint! Wanneer Lotte, Shawn het nieuws brengt lijkt hun leven niet slechter kunnen worden. Alles lijkt perfect, maar niks is wat het lijkt. Alles kan en wil mis gaan. En wat...