21

590 19 1
                                    

'Lotte! Oh my god.' Rose komt rennend naar binnen. Ze wil me knuffelen, maar ik duw haar weg. 'Stop. Het gaat goed met me. Ik ga hem straks bellen.' Glimlach ik. Cameron komt ook binnen gelopen, en geeft me een rare blik.

'Ik ga dit oplossen. Het is toch mijn fout.' Mompel ik terwijl ik mijn telefoon op pak. Er zit inderdaad een barst in. 'Wacht? Jou schuld?' Cameron draait mij om. 'Ja, ik moest hem tegen houden. Ik ben een vreselijk vrouw naar hem geweest.'

Rose haalt een fles van het keukenblad af. 'Ze heeft gedronken.' Zegt ze tegen Cameron. 'Een klein beetje maar, overdrijven kan ook.' Giechel ik. Ik pak mijn telefoon. 'Ik ga sorry zeggen.'

Ik tik zijn naam in. Shawn, dan druk ik op het bel knopje. Hij gaat een paar keer over. Mijn moed zakt in mijn schoenen. Het is helemaal niet mijn fout! Het is die van Shawn, want hij zoende met die trut!

Dit is de voicemail van Shawn. Laat een bericht achter. PIEP. Ik zucht. 'Shawn, jij bent echt een klootzak. Weet je dat? Eerst de verjaardag van je kinderen missen en dan dit mij aandoen. Één beetje zoenen met een andere terwijl ik er niet ben. Klootzak. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb geen idee waarom je dit heb gedaan, maar je gaat dit oplossen, oké? Anders staan we binnenkort in een scheiding, en ik neem de kinderen mee!' Ik hang op. Cam en Rose staan een beetje verbluft te kijken.

'Ik ga slapen.' Mompel ik. Ik strompel de trap op. Klote alcohol, het maakt me helemaal niet blijer. Ik duik mijn bed in, met kleren aan. Ik val in een diepe slaap.

Als ik wakker word, komt alles weer terug. Meteen zit ik recht op in bed, meteen kreun ik. Ik had iets te veel op. Ik kijk op mijn wekker. 11 uur, veel te laat. Meteen ren ik naar beneden.

'Mama!' Hoor ik als ik beneden kom. Maddie en Caleb zitten in hun stoelen tv te kijken. Ik glimlach even naar ze, dan loop ik naar de keuken. Daar zitten Finn, Cam en Rose. 'Hey.' Mompel ik. 'Al nieuws van hem?' Vraag ik zacht.

Cam schudt zijn hoofd. 'Wel op het nieuws.' Rose laat haar telefoon zien. Als ik door haar galerij scrol zie je hoeveel artikelen zijn geschreven. Ze zijn niet zo heel positief over hem.

'Ik heb me bedacht.' Ik leg haar telefoon neer. 'Als Shawn het kan, kan ik het ook.' Ik doe de ring af en ik gooi hem op tafel. Finn maakt zich los van de iPad en kijkt mij met grote ogen aan. 'Mama.' Fluistert hij verbaasd. 'Waarom doe je dat?'

'Papa is niet zo lief tegen mij geweest.' Fluister ik terug. Rose en Cam wisselen blikken. 'Hij heeft toch met dat meisje gekust?' Mijn mond valt open. 'Mama, je ziet het overal.' Finn kijkt weer naar zijn iPad.

Opeens gaat mijn telefoon over. De nagelstudio. Damn it, die ben ik gisteren vergeten. 'Hey!' Zeg ik door de telefoon. 'Hey Lotte, je bent je afspraak van gisteren vergeten, maar je kan vandaag nog om 11 uur.' Hoor ik de stem van Hannah zeggen. 'Ja, helemaal top. Zie je dan.' Ik hoor Hannah grinniken. 'Doei!' 'Doei.' Ik hang op.

Cam en Rose kijken mij vragend aan. 'De nagelstudio.' Mompel ik. Ze kijken opgelucht. 'Daar over gesproken. Ik heb zo een afspraak.' Ik ren naar boven om kleren aan te trekken.

Ik kijk in de spiegel. Look: ik-ben-een-zwerver is voltooid. Ik grinnik en ik loop naar beneden. 'Ik ga! Pas goed op de schatjes.' Ik zwaai en ik loop naar buiten. Ik ga meteen in de auto zitten, hoe meer mensen ik ontloop, hoe beter.
Ik rij er snel heen. Het is niet ver hier vandaan, maar ik wil even niet belaagt worden door iedereen.

Als ik de deur openmaak, word ik al bedolven door vragen. 'Lotte!'
'Gaat het wel?'
'Wil je iets zeggen over Shawn en Camila?'
'Gaan jullie scheiden?'
'Waar is je ring?'
Na die vraag is gesteld hoor ik veel mensen naar adem happen, vooral fans. Zo wordt het alleen maar erger.

Ik duw mezelf het huisje in. Meteen wordt de deur op slot gedaan. Ik kijk meteen in het gezicht van Hannah. 'Hey!' Zegt ze vrolijk. 'Kom verder!' Ze trek me mee naar boven, waar haar studio is.

Ze duwt me neer op de stoel. 'Ik ga even thee maken.' Hannah is wel heel vrolijk vandaag. Jammer dat ik dat niet ben.

Even later komt ze terug met thee. 'Nou, zullen we beginnen.'


WACHT EVEN NIET DOOR SCROLLEN OF WEGKLIKKEN!

Voor dat jullie weggaan heb ik een mededeling!

Ik ga een nieuw SHAWN MENDES verhaal plaatsen! Ik ben al een tijdje bezig met dit idee en ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!

Alleen heb ik een cover nodig! Kan één van jullie alsjeblieft een cover voor me maken?
Stuur een priveberichtje als er één wil maken!

Dank je voor dit geweldige jaar! xx

You and me- Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu