03

19.6K 637 31
                                    


Tengku Haikal dan Tengku Nisa sibuk membuka hadiah yang diberi oleh para tetamu yang hadir..

"Awak"

Tengku Haikal mengangkat kepala nya..

"Ye?"

"Saya nak cakap something ni"

Tengku Haikal hanya memandang Tengku Nisa yang masih membuka hadiah..kemudian Tengku Nisa mengangkat kepala nya membalas pandangan Tengku Haikal

"Saya mungkin tak bagi hak awak sebagai suami..saya tak bersedia lagi..harap awak faham apa maksud saya"

Tengku Haikal tersenyum mendengar pengakuan jujur dari isteri nya itu..

"It's okay..and yup saya faham..perkahwinan kita kan dirancang oleh keluarga.."

Lalu Tengku Haikal kembali membuka hadiah..

"Tapi kita boleh try kenal each other right?"

Tengku Haikal mengangkat kepala nya semula..

"Of course my dear"

"Nanti kita pindah rumah saya ye?"

Tanya Tengku Haikal..

"Rumah awak?"

"Haah..saya ada beli rumah and saya duduk sorang-sorang dalam rumah tu..so kita pindah rumah tu ok?"

"Ok je..lagipun syurga seorang isteri kan bawah tapak kaki suami,jadi saya kenela ikut cakap awak kan?"

Senyuman di bibir Tengku Haikal jelas kelihatan..

Mereka menyambung membuka hadiah sehingga lewat pagi..sambil buka hadiah sambil tu berborak kosong..baru nak berkenalan lah kata kan..

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Tengku Haikal dan Tengku Nisa turun ke bawah apabila selesai mandi dan lengkap berpakaian..otak jangan kotor ye..diaorang mandi asing-asing

Sampai sahaja di ruang makan,Tengku Haikal dan Tengku Nisa duduk bersebelahan..Tengku Sufian,Tengku Wana,Tengku Kamilia dan Tengku Shah sudah mula menjamu selera sarapan pagi..

"Amboii..lambat nya pengantin baru ni turun.."

"Penatla mama,habis majlis tak berehat pun..bukak hadiah sampai lewat pagi"

Balas Tengku Nisa sambil mencedok mee sanggul ke dalam pinggan suaminya..

"Yele tu penat bukak hadiah..ke penat buat bende lain?"

Usik Tengku Kamilia..

"Mana adalah mummy.."

Tengku Nisa memandang Tengku Haikal.

"Cukup ke?..Nak tambah sikit lagi?"

Tengku Haikal mengeleng

"Terlebih cukup sebenarnya..thanks awak"

Tengku Nisa mengangguk tanda 'welcome'..Dia mencedok mee sanggul ke dalam pinggan nya pula..

"Panggil la 'sayang,abang' ke..ini 'saya,awak' je?..Tak sweet la kamu ni,along..Tak payah nak malu sangat.."

Tegur Tengku Shah..

"Errr..."

Mati kata untuk menjawab..

Tengku Shah dan Tengku Kamilia mengeleng kepala..ape la pemalu sangat anak sulung diaorang ni?..

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Mereka masuk kedalam rumah apabila kereta milik Tengku Shah dan Tengku Kamilia sudah hilang dari pemandangan..

Ruang tamu menjadi pilihan mereka untuk duduk di situ..

Suamiku Pemalu [Complete]Where stories live. Discover now