18

7.2K 227 1
                                    

Pintu bilik dikuak kasar dari arah luar menyebabkan Tengku Nisa yang baru sahaja menyusu Tengku Damia dan Tengku Dania,terkejut..

Dia memandang Tengku Haikal yang berada disisi katil dengan muka marah..

"Abang ni kan..terkejut tau tak..bukak pintu tu,cuba jangan kasar-kasar..kalau terjaga Damia dengan Dania macam mana?"

Tengku Haikal tidak membalas,malah dia melempar keping-kepingan gambar di hadapan Tengku Nisa yang sedang duduk bersila di atas katil..

Tengku Nisa mengambil kepingan gambar tersebut lalu melihat nya satu persatu..

Muka jelas menunjukkan riak terkejut..

"What is that?!"

Tanya Tengku Haikal yang masih cuba mengawal nadanya..

Tengku Nisa memandang Tengku Haikal..

"Sayang tak kenal pun sape dia ni..tadi--"

Belum sempat hendak membalas,Tengku Haikal memotong

"Alasan!..patutla nak keluar ye tadi..siap hantar Damia and Dania kat rumah mama lagi"

"Ya Allah.. Memang sayang keluar tadi sebab ada hal..sayang be--"

Sekali lagi Tengku Haikal memotong

"Hal apa?..jumpa lelaki lain di belakang suami yang sibuk dan penat cari rezeki?!..apa lagi yang abang tak bagi dekat sayang,sampai sayang sanggup curang belakang abang?!..kasih sayang dan cinta abang tak cukup ke untuk sayang?"

Tengku Nisa turun dari katil lalu berdiri didepan Tengku Haikal..

"Demi Allah,abang..sayang tak curang pun belakang abang..dia terlanggar sayang tadi..dia cuma tolong sayang bangun aje..bukannya tak berlapik..dia pun pakai baju lengan panjang juga..Dia sendiri yang suruh sayang pegang lengan dia sebab kalau tangan,tak berlapik..itu aje"

Dia memandang mata milik Tengku Haikal supaya Tengku Haikal tahu bahawa dia tidak berbohong..

"Then,what about you having lunch with that guy?"

"Dia ajak lunch tanda dia mintak maaf dekat sayang..Sayang dah bagitau dah yang sayang dah kahwin,tu yang lepas lunch sayang terus balik ambik Damia and Dania"

"Kenapa tak tolak?!..kenapa perlu terima ajak kan dia?!..kenapa tak bagitau abang dulu?!..supaya tak kantoi?!!..Nampak aje lelaki hensem,terus suka ye?..Sayang tu isteri orang!!!..mana boleh keluar berdua-duaan dengan lelaki lain!"

Tengku Nisa terkejut akan herdikkan dari Tengku Haikal..

Selamat anak-anak nya tidak terjaga..boleh tahan kuat juga kuat nya..

Muka nya yang terkejut itu bertukar menjadi sinis..

"How about you?.."

Tengku Haikal mengerutkan dahinya..

"Abang tu keluar dengan perempuan lain tu,boleh pulak?..abang belanja dia dekat cafe sayang tu  boleh pulak?"

Giliran Tengku Haikal pula yang terkejut..

Baru hendak membuka mulut,Tengku Nisa menyambung

"Terkejut macam mana sayang tahu?..Sayang nampak dengan mata kepala sayang sendiri..Tapi tula,muka nya macam familiar je..rasa nya dia perempuan yang sama dalam gambar yang sayang dapat dulu..kan abang?"

Tengku Haikal menunding jari telunjuknya di depan muka Tengku Nisa..

"Jangan nak tuduh abang sebab nak tutup salah sendiri ye.."

"Sapa tuduh sapa ni?..Sayang ke abang?"

Termati niat Tengku Haikal yang ingin membalas apabila deringan telefon nya menjerit minta di angkat..

Telefon di dalam poket seluar dikeluarkan..

"Sape call?..perempuan yang nak rampas suami orang tu?..Dia tak tau ke yang abang ni suami orang?"

"Dia tau yang abang ni suami orang..and dia bakal dapat kahwin dengan suami orang ni"

Zappp!!..berkecai hati Tengku Nisa mendengar..

Tengku Haikal tersenyum sinis apabila Tengku Nisa terdiam tidak membalas..

Panggilan itu di angkat...

"Hello?"

[......]

"Ok..kejap lagi I sampai..you tunggu sampai I datang tau"

[......]

Tengku Nisa seperti ingin me nangis sahaja apabila terdengar panggilan Tengku Haikal bersama perempuan tu..Tapi ditahan daripada air mata bergenang..

Tengku Haikal keluar dari bilik apabila selesai bercakap dengan pemanggil itu..

Terduduk Tengku Nisa dibirai katil itu..air mata yang ditahan,mengalir jua..

Tengku Nisa POV

So selama ni,memang dia curang dengan aku la?

Mesti dah lama sebab sampai dah nak kahwin dah..

Tak sangka yang dia sanggup buat macam ni kat aku..

Air mata yang mengalir,tidak henti-henti dari tadi..

Aku memusingkan badan ku dan duduk bersila di sebelah tilam kecil milik Damia dan Dania..

Damia dan Dania ku pandang dengan air mata masih mengalir..

"Sian anak-anak mummy ni..daddy korang,buat hal waktu anak-anak dia baru berusia 3 bulan..mummy mintak maaf bagi pihak daddy ye"

Aku mencium pipi anak-anak ku...

Aku harus kuat hadapi ujian ni..aku akan baiki hubungan ni..aku akan buat suami aku tak kahwin dengan perampas tu!!

Anak-anak mummy tolong support mummy tau..

End of Tengku Nisa POV

TBC

Sorry kalau typo..mls nk check..so author saje update lambat..yela takut kalau² ada readers yg menunggu..

Author belanja 2 chapter ok??..

Idea pun mmg dh set dh dlm otak..so next update,this week..insyaallah..

Ok bubye..

Suamiku Pemalu [Complete]Where stories live. Discover now