11

10.5K 306 12
                                    

Tengku Nisa mencelikkan mata nya..jam digital yang disediakan oleh pihak hotel, di tengok..

'Lama jugak aku tidur... 2 jam lebih' ujarnya di dalam hati..

Selimut yang diparas pinggang diselak sebelum turun dari katil dan berlalu kearah ruang tamu..

Dia memang sekeliling..

Sedang dia memandang,dia ternampak satu kertas yang dilipat diatas meja kopi di sofa..

Langkah menuju ke arah kertas itu..

Lipatan kertas itu dibuka satu persatu..

Dear Wife

Macam mana tidur?..nyenyak tak?...nanti lepas sayang dah solat magrib and isyak,sayang pergi kat tingkat atas sekali tau..abang ada kat situ..but sayang kene pakai baju yang abang letak dalam almari..ok bye..ingat tau

Your Husband,THI

Dahi dikerutkan..'buat apa pulak dia kat atas tu..haihh' keluhnya di dalam hati..

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Pintu almari dibuka..

Baju berwarna merah yang masih berada di dalam plastik nya,dikeluarkan..

Dia melihat baju itu..

'Cantik nya..bila pulak dia beli ni?' Tanyanya di dalam hati..

Tanpa berlengah masa,dia bersiap-siap..

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Pintu bilik ditutup dan automatiknya terkunci dari dalam..

Kad bilik jugak tidak lupa di bawak..kad bilik itu diletakkan di dalam beg sandang kecil berwarna hitam bertali besi..

IPhone 7+ digenggam di tangan kanan..

Langkah dihanyun ke ruang lif..punat ⬆ ditekan..berapa minit kemudian,pintu lif terbuka..

Ruang lif yang kosong itu di langkah masuk..punat tingkat 25 ditekan..Dan pintu lif pun tertutup dan naik keatas..

Langkah diatur keluar..hanya ada 1 pintu besar berwarna coklat..(ala macam pintu dewan..cuma kecik sikit)

Pintu itu dibuka sebelum melangkah masuk..pintu itu dia tutup semula..

"Abang?..abang dekat mana?..Sayang dah sampai ni"

Tangannya juga meraba-raba sekeliling..gelap beno..

Tiba-tiba ada cahaya bulat dari atas dihadapan nya yang menyuluh Tengku Haikal disitu..

Terdapat 1 stand mikrofon..

Suamiku Pemalu [Complete]Where stories live. Discover now