06

15.7K 467 2
                                    

Selesai membeli tudung,mereka jalan beriringan sambil berpegang tangan..bukan tudung je,baju labuh,baju muslimah juga turut dibeli..kalau boleh,diborongnya semua kedai muslimah di dalam mall ni gamaknya..

"Sayang nak singgah beli tudung lagi ke?"

"Cukuplah..nanti orang ingat sayang ni pisau cukur pulak sebab sayang mintak apa,sayang dapat"

"Apala sayang ni..duit suami kan,duit Isterinya jugak..biarla apa orang nak kata,bukannya guna duit diaorang pun"

"Hmm yelah..jom pergi makan.. Sayang pulak belanja"

Tengku Haikal hanya mengangguk

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Tunggu punya tunggu,makanan yang di pesan pun tiba di meja milik pasangan yang bernama Tengku Haikal dan Tengku Nisa..

Selesai baca doa makan,mereka pun mula menjamu selera..

"Abang"

Tengku Haikal mengangkat sebelah kening nya pada Tengku anisa tanda 'apa?'

"Nanti kita pergi taman nak?"

"Nak buat apa?..kita bukan ada anak lagi nak pergi taman"

"Aii,perli nampak..Saje jela..dating-dating ke..kalau tak nak tak pe,terus balik,tengok tv"

Lalu Tengku Nisa menyambung suapannya..

"Ala..merajuk pulak kesayangan abang ni..iyela,nanti kita pergi ehh?"

Tengku Nisa hanya buat seperti masuk telinga kanan,keluar telinga kiri...

"Sayang..janganla merajuk..sorryla pasal terperli tadi.."

...

"Sayanggg..abang mintak maaf..baik sayang jangan merajuk,kalau tak,abang cium sayang kat depan orang ramai ni"

Tengku Nisa laju menjegilkan matanya pada Tengku Haikal..

"Elehh..konon je..nak cium dahi sayang waktu pembatalan air sembahyang pun malu,inikan pulak nak cium sayang kat depan orang ramai ni😏😏"

Tengku Haikal tersengih 😳😳😳😀

∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆

Pulang dari taman,Tengku Haikal merebahkan badan diatas sofa ruang tamu..

Tengku Nisa yang baru masuk,menutup dan mengunci pintu..

Lalu,langkahnya menuju kearah suaminya itu..

Dia duduk bersimpuh diatas lantai,badan nya menghadap Tengku Haikal..

"Abang penat sangat ke?"

Tengku Haikal mengangguk lemah sambil mata nya terpejam..

"Alooo..siannya dia..maaf kan saya kerana memenatkan Tengku Haikal Iskandar bin Tengku Shah dengan mengajak tengku bermain kasut roda"

Tengku Haikal tersenyum lalu mata nya dicelik dan dia bangun dari pembaringan..

"Ada saje ehh idea nak bangun kan abang..Nak apa pulak ni sayang?"

"Hehehe..tak ade apa..Just nak ajak abang tengok movie malam ni"

"La itu je pun..sayang,abang ada benda nak cakap ni"

"Apa dia?"

Tengku Haikal menepuk ruang kosong disebelahnya sambil mengerakkan mulut 'duduk sini meh' tanpa mengeluarkan suara..

Tengku Nisa hanya akur..

"Apa dia yang abang nak cakap?"

Soalan sama diulang..

Suamiku Pemalu [Complete]Where stories live. Discover now