Tengku Nisa menyuap anak-anak nya yang kian membesar itu dengan makanan dari resepinya..iaitu nasi lembik,keju,ayam kukus dan ubi kentang yang di blend sekali..
Manakala Tengku Haikal yang sedang bersarapan hanya memerhati gelagat isterinya bersama anak-anak nya..
"Ouhh ya,abang...Malam nanti ada reunion untuk batch sayang masa kat U..Abang izinkan sayang pergi tak?"
"Boleh je..tapi dengan syarat abang kene ikut.."
"Yeayyy!!..Thank you,abang..of course la abang kene ikut..lagipun memang wajib bawak suami atau isteri pergi sekali..yela takut ada hal yang tak di ingini berlaku"
"Kemain happy ye nak pergi..reunion start pukul berapa?"
"Lepas isyak macam tu"
"Orait..Nanti Damia dengan Dania kita hantar kat rumah mummy.."
Tengku Nisa mengangguk sebelum kembali menyuap anak-anak nya silih berganti..sambil-sambil itu dia turut mengacah..
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
Tengku Nisa melangkah masuk ke dalam restoran hotel yang ditempah oleh teman sekelasnya ..tangannya turut memeluk lengan Tengku Haikal..ala macam pengantin-penganti tu..
Langkah mereka diteruskan sehingga ke sekumpulan rakan isterinya..
"Assalamualaikum"
Salam diberi oleh Tengku Nisa dan dijawab oleh rakan-rakannya..
"Nisa!!..Rindu nya dekat kau!!"
Ujar seorang rakan Tengku Nisa dengan teruja..
Tengku Nisa melepaskan pelukan di lengan suaminya dan berpelukan sambil berlaga pipi dengan rakan-rakan perempuan nya..typical orang perempuan kan?..
Tengku Haikal pula bersalaman dengan kaum lelaki ..
"Uiiii..Tengok depan-depan suami kau,lagi hensem..selama ni tengok dalam gambar yang kau asyik post tu aje"
Puji seorang rakan perempuan Tengku Nisa iaitu Intan..
Telinga Tengku Haikal menjadi merah apabila dipuji..
"Ehem ehem,sayang...ingat suami awak ni dekat sini"
Ujar suami Intan bernada cemburu..
Terdengar ketawa kecil oleh rakan-rakan mereka yang lain..
"Kau jangan puji suami aku depan-depan tuan punya badan,sebab dia ni pemalu sikit.."
Pelukan di lengan Tengku Haikal dirangkul lembut oleh Tengku Nisa..
"Patutla telinga merah aje aku tengok"
Tengku Nisa tergelak kecil,manakala Tengku Haikal pula tersengih..
"Takkan korang tak cam kot suami aku sape?..Dia senior kita semua dulu la..beza umur setahun je pun"
Semua melahirkan riak tak percaya..
"Serious la?..patutla macam pernah dengar aje nama suami kau..Senior rupanya"
YOU ARE READING
Suamiku Pemalu [Complete]
RomanceSelalu nya kerabat tengku ni ada yang friendly,ada yang sombong nak mampus,ada yang riak dan lain-lain.. Tapi bukan jejaka yang bernama Tengku Haikal Iskandar..Walaupun dia berpangkat tengku dan fullpackage,sifatnya teramatlah malu.. Nak cium dahi i...