Tengku Nisa merehatkan badan ke atas sofa empuk di ruang tamu untuk melepaskan penat..
Cafe nya sekarang sudah 3 bulan dibuka dan makin ramai pelanggan yang datang dan pergi..
Harini,tekaknya juga kadang kala terasa mual dan loya apabila bau masak kan di dapur cafe menerjah masuk rongga hidungnya..
Pintu rumahnya yang dikuak,membuatkan dia memandang pada pintu..
Senyuman manis diberikan pada Tengku Haikal..ruang disebelahnya diduduki oleh Tengku Haikal..
Tangan Tengku Haikal disalam dan dicuim..
"Sayang baru balik ke?"
Tengku Nisa mengangguk kan kepala nya..
"Lambat nya..selalu pukul 4.30 dah tutup dah cafe"
"Saja tutup lambat"
Tengku Haikal mengangguk tanda faham..
"Abang nak air ape-ape ke?"
"Tak pe..kalau abang nak,abang boleh buat sendiri.. Sian kat sayang..penat"
"Kerja abang lagi penat, jumpa client la,meeting la,kene check kertas kerja,semak laporan and other things.."
Tengku Haikal tersenyum kecil apabila Tengku Nisa mengambil berat pasalnya..Sapa yang tak suka kan?
Kepala Tengku Nisa yang masih berbalut dengan tudung shawl,diusap lembut..
"Abang ok la..lagipun abang lelaki..tenaga lebih kuat dari perempuan..lepastu,balik je,nampak isteri kesayangan abang ni,terus hilang penat nya"
Tengku Nisa tersenyum kecil..
"Okla,nak pergi mandi"
Baru sahaja hendak bangun,tangannya di pegang oleh Tengku Haikal.. Dia memandang Tengku Haikal dengan pandang 'apa?'
"Kita mandi sekali jela..lama dah tak mandi sekali"
Mata nya di kenyit pada Tengku Nisa..
"Haishhh..boleh,tapi janji jangan buat bende lain..boleh?"
Tengku Haikal mengangguk sambil tangannya di angkat paras bahu seperti orang berikrar..
∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆∆
Kepala nya berbaring pada peha Tengku Haikal sambil menghadap television..
Jari jemari Tengku Haikal juga sibuk mengusap lembut kepala isterinya sambil dia juga menonton rancangan di television..
"Sayang"
Tengku Nisa meng'hmm'kan sahaja kerana dia masih fokus pada rancangan dihadapan nya itu..
"Abang ada ambik cuti untuk kita pegi honeymoon..hujung minggu ni kita pegi..sayang nak pegi Bali kan?"
"Ouhhh..haah,sayang nak pegi Bali..abang start cuti bila?"
"Esok start dah..boleh tolong sayang kat cafe kan?"
Tengku Nisa mengangguk..
"Sayang"
"Yes my lovely husband?"
"Abang lapar la...tengah hari tadi abang tak makan pun..sebab abang busy sangat"
Tengku Nisa terus bangun dari pembaringan..Mata nya memandang tajam pada suaminya..
"Haishhh..kan sayang dah pesan jangan skip lunch busy macam mana pun..kalau sakit perut macam mana?"
"Aloo..janganla marah..bukan abang sengaja pun.."
YOU ARE READING
Suamiku Pemalu [Complete]
RomanceSelalu nya kerabat tengku ni ada yang friendly,ada yang sombong nak mampus,ada yang riak dan lain-lain.. Tapi bukan jejaka yang bernama Tengku Haikal Iskandar..Walaupun dia berpangkat tengku dan fullpackage,sifatnya teramatlah malu.. Nak cium dahi i...