Witam, dzisiejszym tematem będą lesbijki. Wow, niesamowity wstęp, prawda? Dobrze, zaczniemy od defininicji i ciekawostki.
"Lesbijka – kobieta o orientacji homoseksualnej''
~Wikipedia
Dobra tego się nie spodziewałam... Nie domyśliłabym się. No dobra, sarkazm na bok. Tak naprawdę jeśli chodzi o teorię tego zjawiska, to nie da się powiedzieć więcej. Mogę to tylko ubrać w ładniejsze słowa:
Lesbijka- kobieta odczuwająca pociąg seksualny i/lub pociąg romantyczny w stosunku do innych kobiet.
O pociągu romantycznym więcej napiszę pewnie w późniejszych rozdziałach. Słowo lesbijka pochodzi od greckiej wyspy Lesbos, na której podobno żyła Safona, która otaczała się pięknymi dziewczętami i pisała wiersze o ich urodzie. Kiedyś uważano istnienie kobiety homoseksualnej za, ale to pewnie dlatego, że dawniej rzadko kiedy uważano kobiety za seksualne jednostki, poza małżeństwem. Z tego, co wiem niektóre lesbijki nie lubią być nazywane, no cóż, lesbijkami. Wolą neutralne określenie homo, a w języku angielskim słowo gay, które jest terminem określającą każdą osobę homoseksualną a nie tylko mężczyznę.
Flaga
Większość dobrze wie, że każda orientacja seksualna (romantyczna również) posiada swoją flagę. W przypadku homoseksualizmu jest wszystkim znana tęcza. Tak wygląda flaga lesbijek:
Jak wiedzieć, że jest się lesbijką?
Zacznijmy od tego, że nie trzeba się określać. Nie ważne czy jest to orientacja, płeć czy uczucia romantyczne. Cokolwiek odczuwasz masz kilka wyjść. Po pierwsze, możesz poczekać, może uczucia znikną same zostawione w spokoju. Po drugie, możesz je zaakceptować nie określając się w ogóle i nosić ubrania jakie chcesz, uprawiać seks z kim chcesz, kochać kogo chcesz bez żadnej etykietki. Po trzecie, możesz je zaakceptować i ustalić swoją tożsamość. Ale zawsze działaj zgodnie z sobą. Ale wracając... No cóż, jeżeli jesteś lub czujesz się kobietą to już połowicznie możesz się zaliczać. Druga sprawa to czy odczuwasz pociąg seksualny do kobiet. Zastanawianie się czy lubisz tylko i wyłącznie tę samą płeć może zająć Ci masę czasu. Nie śpiesz się. W pośpiechu jeszcze nic dobrego nie powstało.
Znane osoby
Myślę, że każdy z nas szukał przykładu oglądając telewizję lub YouTube. Myśl, że w mediach istnieją osoby takie jak my naprawdę podnosi na duchu. Dobra to zaczynamy:
Ellen DeGeneres- znana amerykańska scenarzystka, aktorka i komik. Nam myślę, że doskonale znana z talk-show The Ellen Show.
Ellen Page- amerykańska aktorka znana z takich filmów jak "Pułapka", "Zakochani w Rzymie" czy "Incepcja".
Jodie Foster- amerykańska aktorka, producentka i reżyserka, zdobywczyni dwóch oskarów.
Niestety w Polsce mało jest znanych osób, które przyznały się do bycia LGBTQ+. Chyba jedyną lesbijką którą znalazłam jest Anna Laszuk, która niestety zmarła w 2012. Była dziennikarką radiową i aktywistką ruchu LGBT.
Dobrze, to by było na tyle. Wiem, że to nie jest dużo, ale wybaczcie mi. Postaram się bardziej rozwinąć w kolejnych wpisach. Na następny raz planuje prawa LGBT w świecie, gdzie uważać, na co i co odwiedzić. Nie krępujcie się pytać czy to w komentarzach, czy to na priv.
Życzę wszystkim miłego dnia i dziękuje za poświęcony czas,
Jamie.
CZYTASZ
Tęczowa Kanapa czyli co i jak.(ZAWIESZONE)
Genç KurguPoradnik (w jakiś sposób) LGBTQ+. Polskie definicje, z czym to się je, rzeczy które warto się wiedzieć próbując stwierdzić kim się jest. Serdecznie zapraszam, postram się wyjaśnić jak najwięcej się da.