16. Ghizlain

136 10 5
                                    

Daar zijn we dan thuis bij Jaouad. Hij wordt zometeen begraven, maar eerst mogen een paar mensen zijn gezicht zien(voordat iemand begraven is, is hij thuis en wordt de zak waar hij inzit een stukje geopend, zodat je zijn hoofd kunt zien). Niemand durft te gaan kijken, maar ik moet het, ik moet ze gezichtje nog één keer zien. Ik loop naar zijn lijk. Kom op Ghizlain, je kan het wel zeg ik in mezelf. Ik open het. Ik draai zijn hoofd mijn richting op. Huh, ik knipper nog een keer. Dit is Jaouad niet."DIT IS JAOUAD NIET" schreeuw ik. Sami rent naar me toe."Hoe bedoel je hij is het niet?" Vraagt hij." Kijk maar"."Huh je hebt gelijk, dit is Jaouad niet". Iedereen komt naar ons toe en kijkt naar het lijk dat niet van Jaouad is. Plotseling word ik gebeld door een onbekend nummer."Wie is dat?" vraagt Sami."Weet ik niet". Ik loop naar een andere kamer en neem op."Hallo"."Hallo Ghizlain"."Sorry maar wie ben jij?"."Wil je ooit je lieve mannetje en je schoonvadertje terug zien?"."Waar heb je het over?"."GHIZLAIN TRAP ER NIET IN" hoor ik Jaouad schreeuwen op de achtergrond."JAOUAD"."Ik ga je een adres sturen, je komt alleen en neemt €500.000 mee dan krijg je je man en je schoonvader terug"."Wat hoe moet ik aan al dat geld komen?!"."Hahaha lieverd, volgensmij weet je niet dat je broers, je vader, je mannetje, zijn broers en je schoonvader in de drugs zitten"."WAT JE LIEGT?"."Schatje van me ik lieg niet"."NOEM ME GEEN SCHATJE HOOR JE ME!"." Oh ja sorry alleen Jaouad mag dat, Jaouadtje noem je vrouwtje is schatje"."Ghizlain hbiba, niet komen alsjeblieft we redden ons hier wel uit, ik hou van je" zegt Jaouad. Bij die woorden gaat er een steek door me hart."ik ook van jou Jaouad"."oké ew te veel liefde, mohiem als je er morgen niet bent met het geld is het Doei mannetje en schoonvadertje"."maar" en hij heeft opgehangen. Ik barst in tranen uit. Ze zijn ontvoerd. Hoe moet ik aan €500.000 komen en zitten ze echt in de drugs? "SAMI?" Hij reageert niet. Ik kijk in alle kamers, maar hij is er niet. Ik loop de laatste kamer in dat is die van Ibtissam. Ik open de deur en zie Sami zoenen met Ibtissam. Ze kijken me geschrokken aan. Ik krijg een duivelslachje op me gezicht."Ik wist het wel". Ibtissam is ondertussen helemaal rood. "Oké sorry ik heb nu geen tijd in jullie te feliciteren er is iets gebeurd". Ze kijken me vragend aan. Ik vertel alles wat de man aan de telefoon zei, behalve dat stukje over drugs."Ik ben zo terug" zegt Sami en loopt de kamer uit. Ik knipoog naar Ibtissam en pak haar handen vast."Hij zal je geen pijn doen Ibti, hij houdt oprecht van je"
"Dank je Ghizlain, ik vertrouw hem ook. Ik beloof je dat we Jaouad zullen vinden"."Insha Allah Ibtissam Insha Allah". We lopen haar kamer uit en treffen alle mannen met hun jassen en schoenen aan bij de deur."ik ga mee" zeg ik omdat ik weet dat ze naar Jaouad gaan."Nee Ghizlain je blijft hier" zegt Samir."oke". Ze gaan allemaal naar hun auto."Oké Ibtissam kom we gaan"."Wat naar waar?"."Hun achtervolgen natuurlijk, ik ga Jaouad echt niet alleen laten"." Okeee"."En ik weet dat je Sami ook in de gaten wilt houden dus let's go"."Is goed yallah kom". We lopen naar mijn auto. Daar gaan we dan. Op naar Jaouad..

Zullen ze Jaouad en zijn vader kunnen redden? En wie is degene die Ghizlain belde?

6 stemmen en ik ga door.

Endless LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu