Deringan telefon membuatkan Jungkook tersedar dari tidurnya. Tangan kirinya terkapai-kapai mencapai telefonnya yang ada di atas meja kecil bersebelahan katil. Jungkook melihat skrin telefon, nama 'Mingyu' menyapa pandangan. Jungkook berdengus perlahan.
Dia menoleh ke kanan, Saera yang dibaluti selimut dicium sekilas. Jungkook bangun dari katil. Seluarnya dipakai ala kadar. Pintu sliding balkoni biliknya dibuka lalu ditutup semula. Matahari mula terbit.
Telefon dilekapkan ke telinga. Jungkook bercekak pinggang melihat pemandangan pagi.
"Helo."
"Helo Jung!"
"Hmm.."
Jungkook hanya bergumam menjawab sapaan mesra Mingyu di dalam talian.
"Aku dah settlekan." kata Mingyu dalam talian. Jungkook tersenyum sinis.
"Baguslah. Hidup lagi?"
"Hidup lagi weh. Kau nak aku jadikan mendiang terus ke apa? Aku boleh aje cuma tulah, bagi lebih sikit heh."
"Tak payah. Biarlah dia terlantar dekat hospital tu. Aku kesian tengok ibu bapa dia menangis terlolong tengok anak lelaki kebanggaan dorang masuk keranda." ujar Jungkook tenang. Suara gelakan halus Mingyu di dalam talian kedengaran.
"Okey-okey. Aku faham kau."
"Tapi Saera..."
"Aku bawa balik apartment aku."
"Wah! Dia buat betul-betul! Syabas anak Jeon."
"Tch, kalau aku kata aku buat. Aku tak main-main."
–
Jungkook masuk semula. Saera yang sedang tidur dia dekati. Sedikit pun gadis itu tidak terganggu dengan sentuhan telapak tangan Jungkook di wajahnya. Apabila Saera bergerak, bahunya yang terdedah menyapa pandangan Jungkook. Kesan keunguan di leher dan atas dada gadis itu buat Jungkook tersenyum suka.
Jungkook mengambil tempat disebelah Saera. Dirinya dirapatkan sehingga betul-betul tiada ruang. Tangan sasanya memeluk pinggang kecil Saera. Dia menyembamkan mukanya ke ceruk leher Saera. Saera mengeliat.
Benda berat menindis perutnya membuatkan Saera mencelikkan mata. Sebaik matanya dibuka, Jungkook menghiasi pandangan mata. Lelaki itu sedang senyum. Sebaliknya Saera, dia cuba untuk meleraikan pelukan Jungkook tapi lelaki itu berkeras mengeratkan lagi.
"J..jung..." Saera bersuara. Jungkook tidak peduli.
"Kita buat round 2 eah?" kata Jungkook. Nakal tangannya naik ke belakang badan Saera. Muka Saera menjadi merah.
Round 2? No... No... No, sakit masih belum redah. Nak round 2 lagi. No way!
"Taknak! Saya taknak!" bantah Saera. Jungkook tergelak. Dia masuk ke dalam selimut yang menutupi badan Saera. Badan mereka dirapatkan. Hampir hilang nafas Saera dibuatnya.
"Okey sayang. Sorry." dahi teman wanitanya dikucup lama. Seperti menyalurkan sedikit tenaga kepada teman wanitanya itu. Saera diam. Tidak meronta sedikit pun. Dia menjadi selesa dengan pelukan lelaki itu.
–
Pintu bilik air terbuka. Saera keluar dengan hanya mengenakan bathrobe. Rambutnya yang masih lembab dikeringkan dengan tuala kecil. Jungkook duduk diatas katil bersama telefon pintar di tangannya. Saera mengambil pakaiannya di atas lantai. Langkahnya masih perlahan.
"Jung," Saera dekati Jungkook diatas katil. Perlahan-lahan dia melabuhkan punggungnya di atas katil. Jungkook yang melihat tergelak kecil. Saera yang perasan dengan gelakan Jungkook, menjeling sekilas.
"Apa sayang?" tanya Jungkook lembut. Dia menggesot dekati Saera.
"Saya nak balik." kata Saera. Air muka Jungkook bertukar. Perkataan 'balik' itu membuatkan moodnya hilang.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Il Mio | Jungkook BTS
Fanfiction"Aku bagi amaran dengan kau hyung, jauhi diri kau dari Saera. Dia perempuan aku. Dia milik aku hyung, bukan kau." Jeon Jungkook ft. Lee Saera ═══════ ○‧❦ Jeon Jungkook BTS Birthday Project 2017. Start: 31.08.2017 End: 02.09.2017 Re-pub: 10.12.2018 ═...