04

3K 321 17
                                    

Jari jemari Jun Myeon mula bergerak. Jungkook hanya memerhati. Tidak terdetik pun untuk dirinya memanggil doktor atau ibu saudaranya. Jun Myeon mencelikkan matanya dengan payah.

"H..haa.." Payah juga dia mengeluarkan suaranya daripada anak tekak yang kering itu.

Saat itu dia ternampak Jungkook berdiri di sebelahnya sambil tersenyum sinis. Tangannya cuba diangkat supaya menyuruh Jungkook mengambilkan dia air diatas meja. Tapi Jungkook, lelaki itu hanya mengendahkan saja

"Aaa...air...ko....kook.." Pinta Jun Myeon yang bersusah payah mengeluarkan suaranya.

"Nak air ke?" Soal Jungkook. Padahal dia tahu itu sebenarnya Jun Myeon nakkan.

Dia ambil gelas dan isikan dengan air. Walaupun dia sakit hati melihat kesedaran Jun Myeon. Dia suakan kepada Jun Myeon dan membiarkan abang sepupunya itu minum dengan sendirinya. Habis basah pakaian hospital yang dipakai oleh Jun Myeon. Wajahnya juga terkena dengan air. Dan luka yang masih belum kering itu membuatkan Jun Myeon menyeringai kesakitan.

Jungkook mengambil gelas tadi. Dia ketawa melihat keadaan Jun Myeon yang sedang seksa berdesis kesakitan.

"Sakit kan? Lain kali kacau lagi perempuan kesayangan aku." Kata Jungkook selamba dihadapan. Jun Myeon yang sedang menahan sakit memandang Jungkook.

"Kook-"

"Aku yang upah orang untuk belasah kau." Ujar Jungkook bersahaja. Sedikit pun dia tidak gerun memandang Jun Myeon.

"Kau..yang...yang buat aku terlantar sam-pai macam ni Kook?" Tanya Jun Myeon seakan tidak percaya melihat Jungkook.

"Ya. Dah kau gatal sangat kacau Saera masa aku tiada dengan dia semalam. Kau ingat aku tak nampak apa kau buat dekat Saera huh? Sorry hyung, walaupun aku jauh dari dia, tapi mata aku setia perhati Saera." Kata Jungkook. Jun Myeon terkejut. Perlakuan yang dia lakukan semalam, cumalah meminta Saera memeluk lehernya.

"Tapi aku minta Saera peluk leher..."

"Aku tak suka. Aku benci tengok kau sentuh dia, apalagi paksa dia untuk bersentuhan dengan kau, hyung."

Jun Myeon terdiam. Dia mati kata dengan adik sepupunya itu.

"Aku bagi amaran dengan kau hyung, jauhi diri kau dari Saera. Dia perempuan aku. Dia milik aku hyung, bukan kau." Amaran Jungkook buatkan Jun Myeon mengangkat mukanya.

"Aa..aku...aku janji.... Kook."

"Aku simpan janji kau hyung. Tapi kalau kau langgar janji kau, sumpah hyung, walaupun kau dan aku darah daging sekalipun aku tak teragak-agak suruh orang bunuh kau." Kata Jungkook. Serius.

Jun Myeon tersentak. Amaran Jungkook tadi dia boleh berlega hati. Tapi amaran yang ini, Jun Myeon mengeluarkan keluhan.

Bunyi katupan pintu bilik wad Jun Myeon membuatkan mereka berdua menoleh. Ibu Jun Myeon masuk dengan membawa plastik yang berisi buah dan makanan ringan. Jungkook menoleh kearah Jun Myeon semula.

"Aku balik. Ingat hyung." Kata Jungkook dingin. Jun Myeon mengangguk.

"Aunty, Kook balik dulu." Pamit Jungkook setelah mendapatkan ibu Jun Myeon di pintu.

"Eh nak balik dah?" Tanya ibu Jun Myeon. Jungkook senyum sambil mengangguk.

"Ada benda Kook nak buat. Oh ya, hyung dah sedar." Beritahu lelaki itu membuatkan ibu Jun Myeon tersenyum lebar.


-tbc-

[C] Il Mio | Jungkook BTSWhere stories live. Discover now