12.

3.8K 131 2
                                    

Keesokkan harinya, Emilyn tidak pergi ke pejabat Adam sepertimana yang Adam suruh.

Dia lebih rela bersantai di rumah. Kebetulan pula, ibu dan abang kakak yang tengah berjalan jalan di mall.

Dan Emilyn rasa inilah saat saat yang paling indah dan aman dalam hidupnya.

Tanpa harus fikir Adam dan juga keluarganya. Memang seronok!

Emilyn menggeliat untuk menyegarkan badannya. Tiba tiba, telefonnya berbunyi.

Tanda ada SMS baru yang diterimanya.

'Cik tunang. Kan aku suruh kau datang. Kenapa tak datang ni?'

Laju sahaja jari jemari Emilyn membaca SMS itu.

'Saya ada dekat rumah ni. Penatlah. Ingat nak rest je hari ni. Sorry.'

Tidak sampai seminit, Adam sudah membalas SMSnya.

'I never thought you could do this to me.'

Eh? Dah kenapa ni? Adam merajuk ke apa?

Ah, abaikan! Tengok TV lebih bagus.

Emilyn mencampak telefonnya ke tepi.

Malas nak layan sikap Adam yang dirasakan seperti keanak anakan itu.

***

Emilyn's POV

Sejak hari itu, Adam tak lagi muncul dalam pejabat di tempat kerjanya.

Kemana Adam menghilang ni?

Tak akanlah dia betul betul merajuk? Ah, biarlah tu.

Aku berlalu ke dapur. Jam sudah menunjukan pukul 8 malam. Tetapi kelibat ibu dan abang kakaknya masih belum ada.

Tak akan lah belum balik kot. Lama juga berjalan. Ah, biarlah. Bukan urusan aku pun.

Aku membuka peti sejuk dan mencapai jus oren lalu meneguk untuk menghilangkan rasa hausnya.

Dan dia terus naik semula ke atas. Malas mahu menunggu keluarganya balik.

***

232 words sahaja. Tiada mood nak buat panjang panjang.

Kononlah. *mata ke atas tangan ke bahu*

Mrs.AdamWhere stories live. Discover now