'Hari ini sayang tak payah masak. Kita makan kat luar.' kata Adam.
'Eh. Kata pagi tadi nak rasa Emilyn masak. Kenapa?' soal Emilyn.
'Tak jadi. Sebab dekat dapur tu mana ada barang basah lagi. Abang lupa nak beli.'
Emilyn tersenyum. 'Yelah. Nanti kita keluar terus beli apa yang patut.'
'Okay!' Ibu jari dinaikkan.
Emilyn mula mahu duduk di atas sofa namun sempat pula tangan sasa Adam menarik Emilyn lalu terus terjatuh diribanya.
'Abang ni!' Emilyn memukul lengan Adam.
Adam ketawa.
'Tak nak duduk jauh jauh. Abang rindu tau.' kata Adam sambil tangannya melingkari pinggang Emilyn.
'Bukan duduk selang dua puluh buah rumah pun, abang oi."
'Kalau tu lagilah, terus sawan abang sebab rindu sangat.' kata Adam.
Emilyn tergelak.
'Mengada lah abang ni!'
'Mengada dengan sayang je.'
Tiba tiba, Adam mencempung Emilyn lalu menapak pergi.
'Abang nak bawa sayang ke mana ni?' soal Emilyn yang masih berada dalam cempungan Adam itu.
Adam tersenyum nakal sambil melangkah menaiki anak tangga menuju ke bilik tidur mereka.
'Make a child' bisik Adam.
Adam sudah ketawa manakala Emilyn membuntangkan biji matanya.
'Ei, gatal'
Dia ketawa lagi. Kali ini agak kuat. Lantas tubuh Emilyn direbahkan perlahan lahan ke atas katil.
Emilyn tak lepas bermaim dengan wajah Adam. Tangannya sengaja dinarikan ke setiap anggota muka Emilyn.
Adam memejamkan matanya. Menikmati sentuhan itu sambil mengucapkan kata keramat.
'Sayang. I love you, my sweety wife.'
Emilyn tersemyum.
'I love you too my lovely husband."
Inilah suaminya. Yang satu satunya lelaki yang dia inginkan. Dengan setulus hati Emilyn berjanji akan terus menerus mencintai lelaki itu.
Sampai nyawa bercerai dari badan. Sampai bila bila. Itu janji dia.
Dan waktu itu, mereka telah pun menjalankan tanggungjawab sebagai suami isteri dalam kata sebenar.
END.
***
Alhamdulilah. Akhirnya tamat lah sudah kisah Mrs Adam dengan rasminya.
#THANKYOUGUYS
YOU ARE READING
Mrs.Adam
Short StoryDisebabkan hidup selalu diatur oleh keluarga, dia sanggup buat perkara yang memalukan diri sendiri. *** Rasa macam nak lenyap dari Malaysia. Malunya hanya Tuhan yang tahu. -Emilyn. *** Aku rasa macam kenal je kawan kau ni. Kita kenal ke? -Adam. *** ...