Chapter 8 ~ Aeden vs the marauders

1.2K 78 29
                                    

Pov Sirius

Ik irriteer me zo erg aan Aeden. Hij is een verwend, lelijk, vervelend joch. Hij kan lekker vriendjes worden met Gilderoy Lockhart, dat is ook a zo'n verwaande kwast.

''Jongens, ik heb de perfecte prank,'' we gaan allemaal nieuwsgierig om James heen zitten. "We gaan Aeden pranken, tijdens het eten gaan we met jou katapult aardappelen naar zijn hoofd schieten,'' fluistert James enthousiast. "Nee, dat doen we niet, hij is hier nog maar net een dag, we gaan hem niet meteen pranken,'' beslist Remus, ik vind het jammer, maar weet dat hij gelijkt heeft. We doen het later nog wel.

"Daar zijn jullie, laten we ontbijten," zegt Aeden die net uit de slaapkamer komt lopen. "Laten we ontbijten," aap ik hem met een overdreven stemmetje na, Aeden lijkt het niet door te hebben, maar ik krijg een boze blik van Remus. Hij is echt sexy als hij boos is, ik ga hem vaker boos laten worden.

Als we aan de eettafel gaan zitten komt Marlene al naar me toe lopen. ''Hey, Siri," fluistert ze in mijn oor en ze gaat bij me zitten, dan ziet ze Aeden. "En wie ben jij dan?" vraagt ze flirterig. ''Aeden," zegt Aeden, Marlene giechelt en gaat op Aedens schoot zitten. "Meiden, kom eens," zegt Marlene tegen haar vriendinnen en al snel verdrinkt Aeden zowat in de meiden, de meiden die normaal om mij heen hangen. Dat maakt me boos, Aeden is een vervelend irritant rot kind.

Als we naar de les lopen ben ik nog steeds boos, Aeden kletst vrolijk met al die meiden terwijl ik me verveel. "Laat het Padfoot, na een tijdje zijn ze klaar met hem," probeert James me op te beuren.

We gaan aan de tafeltjes zitten en de professor begint met zijn les. ''Dus weerwolven, noem de verschillen tussen een weerwolf en een animagus ," zegt de professor, zoals verwacht schiet Remus' hand omhoog. Maar tegen mijn verwachtingen in steekt ook Aeden zijn hand op.

"Meneer Lupin, noem ze maar," zegt de professor. Remus, die naast me zit begint met zijn verhaal. "Een animagus kan veranderen in een dier op welk moment hij of zij dat wilt. Een weerwolf daar in tegen kan niet kiezen, maar veranderd met volle maan. Een animagus heeft zijn eigen krachten onder controle, maar een weerwolf niet,''

Aeden vult Remus aan. "Een weerwolf daar in tegen is een gevaarlijk en agressief beest. Hij kan mensen in twee tellen verslinden en is daarom een gewelddadig beest," Remus begint langzaam rood aan te lopen, ook ik merk dat ik langzaam nog bozer word. ''Daarom vind ik dat weerwolven uitgeroeid moeten worden, zelfs als mens hebben weerwolven nog agressieve gedachten. Ik ben tegen weerwolven zowel als mens als beest,"

Ik kijk naar de jongen naast me. De jongen die verslaafd is aan sweaters en lezen, de jongen die verliefd is op chocolade en de liefste jongen is die ik ooit heb ontmoet. Op dit moment is de jongen helemaal rood en knabbelt gestrest op zijn nagels. Hoe kan Aeden nou zo iets zeggen? Hij moet echt zijn bek houden, hij kwetst mensen, heel erg.

"De conclusie is dat animagus' goed is en weerwolven zijn slecht,'' eindigt Aeden zijn verhaal en hij gaat weer zitten. "Bedankt meneer Lupin en meneer Daves,'' zegt de professor en hij gaat weer verder met zijn verhaal.

"Wat een eikel,'' fluistert James vanaf de tafel voor ons. Remus zucht en brengt zijn mond naar mijn oor. ''Die katapult hé, heb je die nog?"

Ik glimlach.

Wolfstar ~Sirius Black, Remus Lupin~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu