Chapter 12 ~ Date

1.2K 78 46
                                    

Potter en ik hebben over een halfuurtje afgesproken in Hogsmeade, ik ben benieuwd wat we gaan doen.

Ik sta voor de spiegel mijn haar te doen. Pas dan merk ik wat ik eigenlijk aan het doen ben. Waarom maak ik me mooi voor Potter? Ik voel helemaal niks voor hem.

Uiteindelijk laat ik het gewoon in een paardenstaart en ik loop naar de gang.

"Lily! Wacht even!" Roept een stem, Aeden Daves komt naast me tot stilstand.

"Noem me Evans, maar wat moet je?" ik kom nog te laat bij mijn date, die gozer moet opschieten.

"Oh sorry, maar ik wil graag dat je dit proeft," zegt hij en hij geeft me wat drinken, Amortentia ik ruik het meteen.

"Denk je serieus dat ik dat ga drinken?"vraag ik spottend. Aeden knikt en voor dat ik het weet gooit hij het goedje in mijn mond. Een warm tintelent gevoel gaat door mijn lichaam heen.

Pov James

Ik sta op het gras voor hogsmeade, het gras is al bedekt met een laagje sneeuw. Het word binnenkort kerstmis. Ik kijk gestrest op mijn horloge, waar zou ze zijn? Komt ze toch niet?

Na een tijdje wachten sjok ik hogsmeade binnen en ga naar de drie bezemstelen waar mijn vrienden zitten.

"Waar is Lily?"vraagt Peter als ik naast hem kom zitten, ik haal mijn schouders op en slik de brok in mijn keel weg. "Het spijt me Prongs," zegt Sirius, Remus geeft me een boterbiertje.

"Ik had kunnen weten dat ze niet zou komen," fluister ik "Lily gaat me nooit leuk vinden,"

~*~

Het portret gaat opent zich zodat we naar binnen kunnen lopen. Ik wil naar de slaapzaal lopen als ik word tegen gehouden door Remus. "Kijk eens," ik volg zijn vinger en kom met een schok terecht op de bank.

Daar zit hij, Aeden met Lily, mijn Lily op zijn schoot. Als ik zie dat Lily hem een kusje geeft lijkt het net alsof iemand met messen ik mijn hart steekt.

Een gevoel van verdriet en woede overstroomt me, het liefst wil ik keihard huilen of Aeden afmaken. Verwoed knipper ik met mijn ogen en ik voel mijn benen knikken.

"Prongs," hoor ik Sirius bezorgt zeggen "kom,"

Ik laat me mee nemen door mijn vrienden. Weg bij die smerige Aeden en... Lily, oh Lily. Ze weet niet hoeveel pijn dit doet bij mij.

Als we in de slaapkamer komen plof ik neer op bed. Ik heb er jaren over gedaan om een date met Lily te krijgen en ik dacht dat ik misschien een kans had toen ze 'ja' zei, maar ik had ongelijk.

Die Aeden, hij weet niet wat zijn kant op komt.

Wolfstar ~Sirius Black, Remus Lupin~ ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu