Atika terasa sangat sedih kerana Aiman sanggup rahsia kan perkara sebenar kepada Kuqis kerana alasan nya 'saya taknak Balqis menangis kalau dia tahu awak tu girlfriend saya..'
Aku dengar terus lari anak ke Dina dan peluk erat tubuh nya..Aku menangis teresak esak..
"Kau ni dah kenapa pulak Atika?"soal Dina dengan keliru..
"Aiman ...Dia dah tahu yang Balqis tu suka dia,dia agree jek and dia just kata saya taknak balqis nangis kalau dia tahu yang awk tu girlfriend saya..."penjelasan Atika didengar oleh Dina dengan teliti sambil turut mengalirkan air mata.."Tak pe Tika nanti aku cakap ngan Aiman okey.."balas Dina
Aku hanya menganguk paham...Sejak dari hari itu aku tidak bertegur dengan Aiman dan balqis..Kerana aku just nak tengok kesetiaan Aiman Daniel ni..
-------------------------------------
Keesokan harinya..
Aku hanya melihat Aiman hanya bermesra dengan Balqis sahaja...Aiman juga tidak laysn aku or chat aku...Asal aku chat dia mesti dia kata 'alah awak saya buzy lah lain kali k...bye sayang...'👈just tu jek...
😯😐😕😢😮😣😦
💔💔💔💔Ni lah perasaan aku sekarang ni .....Sampai hati dia buat aku cam tunggul kat sebelah dia ni................
Malam..
'Dany♡
Awak....°Sofia♡
Ye awak..'Dany♡
Saya just nak say sorry tau...°Sofia♡
Takpe saya faham'Dany♡
I just want to say goodbye..°Sofia♡
Awak saya tak paham lah'Dany♡
Saya nak putus bye...°Sofia♡
Nak putus? Ok tak pe sya paham yang awak dah suka dekat balqis tu...And saya dah perasan lama dah...Btw tq mainkan hati saya..☺😃Atika terus matikan pon nya dah menangis sekuat hati...
Pada pukul 1.30 pagi Atika terjaga kerana matanyantidak boleh tutupmkerana terlalu banyak menangis...atika mencapai fon nya dan bukak aplikasi Whatsapp dan mencari nama Bff Dina♡....atika just pakai sound jek sebab tangan nya sudah kebas menaip....
"Dina!tolong aku ...aku tak tahu nak ngandu dekat sapa lagi....dia mintak putus sebab balqis aku kecewa sangat...."
"Dia mintak putus cam tu jek.. langsung tak pikir hati aku...Dina on lah...."
Dia membuka wasapnya ade 2 recond dari Atika...
"Ye...aku dah on ni....ok aku paham perasaan kau ...aku dah tahu lama dah yang dia tu suka kat balqis tu...tak pelah wei dia buat kau cam tu mesti dia kene balik ....sambung esok key...nanti aku amik kau kat rumah...tunggu aku..."
Bluetick-seeen
Keesokan harinya..
Atika yang duduk disebelah Aiman hanya melihat gelagat mereka yang sedang mesra tanpa pedulikan Atika..
Atika pergi ke tempat Dina
"Dina aku dah pikir masak masak aku nak pindah sekolah tau.."ujar Atika
"What!"soal Dina dengan nada yang kuat
Sehingga semua toleh ke mereka.."Is okey aku nak cari ketenangan tempat luar"jelas Atika
" Okey aku ikut kau key. Kau boleh duduk rumah anty aku kat london."balas Dina
Atika menganguk sahaja tanda setuju...
----------------------_______________--------------_______
Keesokan harinya...
'Okey pelajar 2 dari kawan kamu sudah pindah ke london kerana ikut keluarga mereka kerja..blablablabla....'panjang lebar penjelasan cikgu...
Aiman terus keluarkan gambar Atika dari beg nya dan termenung....
Irfan mendekati Aiman dan berkata...
"Tulah kau kan dah kene tinggal.."desis Irfan lalu berjalan pergi dari tempat Aiman...
'Kenapa awak tinggal kan saya...'kata hati Aiman
'Kenapa kau nak menggeluh pulak bukan kau suka ke..kau tak de lah kene jaga pergaulan dengan perempuan..'kata Aiman dengan dirinya...
YOU ARE READING
[Complete]Halangan Buat Kita
Novela JuvenilSeorang perempuan yang sangat menyanyai kekasihnya. Tetapi malang nya selepas kedatangan orang ketiga hubungan mereka telah hancur begitu sahaja. Cover by: tg_miza Start; 30 august 2017 End; 20 disember 2017