Atika telah dibawa ke hospital oleh Afiq.
Flastback
"Atika! Sayang!"jerit Afiq.
Tetapi tidak disahut oleh Atika.
Jaga dirimu sayangku
Disaatku bila tiada disisi mu
Semoga cinta kita kan bersama dihatimTelefon Afiq berbunyi,Afiq terus lari mengejar rington tersebut.
"Yes,I'm Afiq"jawap Afiq.
Afiq tersentak.
Afiq menyelitkan telefonnya di poket di sebelah kanan dan terus lari ke kereta lalu pandu pecut ke hospital.
Afiq terus ke kaunter untuk menanyakan nombor bilik wad Atika. Selepas 2 minit Afiq lari mencari bilik wad yang bernombor W071.
Apabila Afiq membuka pintu wad tersebut Afiq ternampak Atika terlantang diatas katil.
Afiq terus terduduk diatas sofa sambil menangis menyesal.Afiq terus kesal dengan perbuatannya hingga melibatkan Atika koma.
Afiq menjaga Atika selama 2bulan 2minggu tapi masih belom bangun dari mimpnya. Afiq sangat risau kalau ada apa2 yang akan menimpa Atika.
"Hai sayang."sapa Syamila
"Apa u buat kat sini?"balas Afiq dengan keliru.
"U ni I datang nk melawat perempuan yg menyusahkan u ni"sinis Syamila.
"Oo. Wait macam mana u tahu yang i jaga Atika kat sini, sedangkan mama pon tk tahu."soal Afiq musykir.
Syamila hanya tergamam kerana dia tidak punya alasan untuk menjawab soalan itu.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Hampir 3 bulan Atika koma dan terlantang di atas katil yang empuk itu.
Pada bulan itu juga Afiq dipaksa untuk bertunang dengan Syamila.Tanpa redha mu
Aku sakit
Menahan rasa peritnya berdosa berikan sinar dlm hati ku.."Hello sayang, jangn lupa tau minggu depan kita tunang."sapa Syamila tanpa bagi salam terdahulu.
"U! Dengar sini i tak akan tunang dengan u"balas Afiq dengan berang.
"Hei u kalau tak nak tunang ngan i, u akan nampak mayat Atika "ugut Syamila
"Ok. Ok kita tunang tapi please jangan apa II kan Atika please"pinta Afiq
Syamila mematikan telefon. Lalu ketawa riang kerana berjaya mendapatkan Afiq semula.
Pada hari Atika dischangs Atika terus balik Malaysia tanpa terburu II dan tanpa penggetahuan Afiq .
★★★★★★★★★★★★
Sudah 1 tahun Afiq mencari Atika dari hari dischangs.
End flast back
Akhirnya habis jagak flastback ni.
Hahahah! Happy giler.
YOU ARE READING
[Complete]Halangan Buat Kita
Roman pour AdolescentsSeorang perempuan yang sangat menyanyai kekasihnya. Tetapi malang nya selepas kedatangan orang ketiga hubungan mereka telah hancur begitu sahaja. Cover by: tg_miza Start; 30 august 2017 End; 20 disember 2017