15

3.5K 68 4
                                    

Ketika Atika ingin memasukki airport untuk pulang.

"Atika!"jerit Afiq

Atika perpaling ke belakang dan dia ternampak afiq.

"Awak nak ape?"soal Atika dengan lemah

"Awak kenapa nak tinggalkan saya?"soal Afiq dengan nada pelik.

"Yelah kan kita dh tak de jodoh so pergi lah khawin ngan pilihan Mama awak tu saya bukan level awak" balas Atika dengan suara yang hanya Afiq sahaja yang boleh didengari.

"Awak saya nak khawin ngan awak lah bukan Syamila."balas Afiq

"Go away!"tengking afiq

Afiq tarik tangan Atika sehingga sampai  Atika tertinggal flight.

"Kau pahal!"tengking Atika

Afiq hanya buat tak tahu sahaja.
Afiq tolak Atika masuk ke dalam kereta Bmw nya.

Atika cuba meronta untuk keluar dari kereta tersebut lalu terdiam.
Atika hanya membuat muka masam.

Selepas 1 jam perjalanan.

"Awak keluar!"tengking Afiq

"Kau sapa nak tengking aku!"soal Atika

"Okey, sorry ye. Awak please lah, ape ni mama saya gurau je tu."balas Afiq supaya BUAH HATINYA tenang.

Atika dan Afiq bertengkah sampai orang di sekeliling pon tak diendah.

Tiba 2 Syamila nampak mereka bertengkah lalu dia bercadang untuk panas kan lagi pertengkaran tersebut.

"Sayang..."sapa Syamila

'Ape pulakminah ni nk' guman Afiq di dalam hati.

Syamila merangkul lengan Afiq. Lalu Syamila di tampar oleh Afiq.

Atika hanya tercenggang.

Syamila terus pulang ke rumah.

♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧

Syamila bercadang untuk habiskan riewayat Atika.

Didalam bilik Syamila banyak gambar Atika dan Afiq bergembira ditampal di dinding biliknya tapi setiap wajah Atika di siat II.

'Nanti kau Atika Sofia riwayat kau akan habis pada hari ini,muhahahahhahahah.'bisik hati Syamila.

♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢♢

Atika dan Afiq hanya berdiamkan diri.

Atika dibawa ke rumahnya dan beg bagasi Atika diletakkan di dalam bilik tertamu.

Atika hanya berdiam kerana terkejut dengan kelakuan Afiq terhadap Syamila..

■■■■■■■■■■■■□□□□□□□□□□□□□■■■■■■■■■■

"HELLO, Farid came my house now"sapa Syamila lalu meletakkan telefonnya.

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

"Assalamualaikum! Syamila."sapa Farid
Syamila buka pintu lalu duduk di meja makan.
"Okey I have job for u"balas Syamila

"What job?"soal Farid.

●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●

Atika ingin melarikan diri dari rumah Afiq tetapi tidak berjaya.

Setelah 3 hari Atika dikurung dirumah Afiq,Atika telah dapat idea untuk lari rumah.

3:45 a.m.

Atika membukak  pintu bilik perlahan II kerana tidak mahu terjagakan Afiq.

Atika memulas tumbul pintu utama rumah apartment tersebut,lalu menarik beg bagasi yg bersaiz kecil itu.

Atika lepas dari pintu rumah Afiq, Atika terus berlari sampai nampak guard yang sedang bertugas pada waktu malam.

Setelah 1 jam setengah Atika berjalan di bahu jalan, Atika berasa tidak sedap hati kerana dia tidak nampak sebuah kereta pon yang lalu di
laluan itu. Hatinya sudah mula berdegup dengan laju seperti MRT yang sedang bergerak menggejar penumpang.

Tiba sahaja disempang jalan Atika ternampak ada sebuah  kereta yang agak laju mendekatinya, Atika terus lari tapi tidak lepas kereta itu melanggar Atika dari belakang habis kepalanya berlumuran dengan darah yg sangat pekat.







Tbc










[Complete]Halangan Buat KitaWhere stories live. Discover now