17

3.5K 77 1
                                    

Back the story about atika and aiman.

"Assalamualaikum. Ni Atika Sofia ke?"soal Aiman

"Ye saya. Ni sape ye?"soal Atika yng sedang musykil.

"Oo. Maaf nama saya Ai... Nama saya Daniel."balas Aiman dengan ragu sedikit.

"Ye Encik Daniel nk ape ye call saya kol 10 ni?"soal Atika.

"Saya hanya nk tahu adakah nombor ini nobor yang betul.."balaa Aiman dengan tenang.

"Ok lah klau macam tu encik ada apa apa lagi ke nk cakap ? Saya nk tido ni."balas Atika malas.

"Ok lah saya dh tak de apa apa lagi nk ckp. Ok lah assalamualaikum."balas Aiman lalu mematikan talian.

★★★★★★★★★★★★

Atika pov

Jarum menunjuk tepat pada detik 4 pagi..

'Aku masih tidak boleh tido kerana asyik memikirkan pasal mamat yang telah call aku sebentar tadi.'minda atika bertanya.

'Sapa mamat tu hee?'Soal hati pula.

'Suara macam kenal tapi nama dia Daniel. Ishh sape mamat tu..'rungut hati nya.

Aku terus bukak iphone ku dan tekan apikasi wassap lalu aku mencari nama Đïn@ ♥.

Đïn@ ♥

Assalamualaikum.. Dina kau kat mana? Aku bosan lah jom keluar nak?

Aku terus mematikan aplikasi wasap dan meletakkan iphone ku di atas meja.

Aku berjalan longlai menuju ke bilik air untuk membersihkan tubuh ku yang berbau busuk.. sebab atika ni tak mandi lagi dari pagi..pemalas kan dia ni...hihihi.

Setelah aku abis mandi aku terus menuju ke bilik persalinan untuk memilih baju yang agak stylis pada petang ini.

Selesai aku memilih baju aku terus ke meja kecik yang kaku di penjuru bilik bersebelahan katil saiz king ku...

Aku mengambil iphone ku lalu membuka aplikasi wasap dan aku membaca mesej dari dina. Malangnya Dina tak boleh teman aku keluar dia kene teman Irfan pergi umah mama Irfan.

Aku meregus kasar lalu mematikan power iphone ku supaya tidak ada seorang manusia pon yang akan menggangu hari amat ku...

Aku turun ke bawah dan mengambil kunci kereta ku ,aku kunci pintu utama rumah ku dan aku start kereta lalu keluar dari perkarangan rumah ku..

***************

Didalam kereta..

Aku membawa kereta dengan kelajuan 110j/km..nak tanya laju ke tu?
Hari ni aku menggalami mood panas hati kerena ada kawan tapi asyik laki dia jek yang dia teman..
Aku tahu lah syurga dia sekarang kat bawah tapk kaki suami dia... Tapi aku ni kan kawan dia setiap.masa ngan laki dia sekarang aku dh tak de kawan... aku semua buat sorang lunch sorang ,jogging sorang, bercerita pon sorang II aku sekarang bercerita dengan dinding jek dekat rumah..sedihkan

1bulan kemudian

Aku masih keseorangan.. Dina sekarang dh disahkan hamil 3 bulan .. memang sah lah dia tak chat aku langsung... Alasan nya..

1.AKU KENE JAGA KESIHATAN

2.AKU KENE JAGA MAKAN MINUM LAKI AKU

3.AKU TAK DE MASALAH NAK CHAT KAU

Kau ingat alasan tu kukuh ke.. Nilah kawan lupa kawan.. Aku ni asyik kene terima jek apa yang dia bagi..

Dah sebulan setengah aku layan dinding, ckp ngan dinding,ngadu menangis pon ngan dinding...

Takpe lah nanti bila jodoh aku sampai aku buat balik macam kau buat.....

End pov

Atika sampai sahaja di office terus dipanggil oleh Irfan..

Atika mengetuk pintu bilik CEO iaitu Irfan Syah.

"Ye ada apa ye encik Irfan panggil saya?"soal atika.

"Oo saya ada berita untuk awak.."balas Irfan

Atika hanya memberi segaris seyuman yang malas.

"Awak akan di tukarkan ke dipartment lain.."terang Irfan

Atika dari senyum terus muka berubah 360 darjah mencuka..

" Asal kau tukarkan aku ni Pan?"soal Atika tak puas hati..

"Huishh lek lah Tika tukar dipartment jek.. lagi pon tingkat 25 jek bukan tukar ke negeri negara luar.."balas Irfan dengan tenang

Atika meregus kasar lalu keluar tanpa meminta kebenaran.

Irfan pov

Lek lah tika aku nk kau jumpa balik jek ex kau balik, ngomel Irfan didalam bilik..

Irfan mengangkat 10 jari dan berdoa.
Aku tahu lah kau  benci dia. Aku harap cinta korang berputik semula. Aminnnn

End pov

Tbc

Insya allah saya update lagi ye..

[Complete]Halangan Buat KitaWhere stories live. Discover now