Aiman datang dekat aku lalu dia senyum. Dia menarik lembut tangan kanan aku. Lalu dia menyarung sebentuk cincin dia jari manis ku.
Aku menyalam tangan nya lembut lalu aku mengankat muka sebelum dia mencium dahi aku dia menseka air mata aku.Selesai majlis nikah, kami bersiap sedia untuk majlis persandingan pada jam 8 malam.
Aku pandang dress yang berwarna maroon yang amat cantik bagi aku.
******
Selesai aku menyarung dress tersebut aku meluru keluar bilik persalinan.
Setapak aku keluar mak andam mengarah aku untuk semula untuk tacap makeup.
Aku akur aku duduk di kerusi di depanmeja solik.*******
Aiman pov.'Wahh, Aiman Daniel become a husband and next become a dad.' Kata Irfan
Aku hanya menggelengkan kepala.
Aku senyum memandang diri ku di depan cermin satah itu.
'I will be a good husband and a good dad.' Guman ku di dlm hati.
'Dah? Kalau dah jom turun.'arah Irfan.
Aku hanya menganguk.
******
Atikapov.
Badan aku mula bergetar kerana nervous.
Dina memegang tangan ku..'Wei? Aku pegang mayat ke? Aku rasa lagi sejuk dok tangan kau berbanding petang tadi.' Kata Dina.
Semua yang ada di dalam bilik pengantin perempuan semua gelak. Hanya aku yang blur kat situ.
'Bodo lah kau ni Dina aku takut VAVI..' kata Atika dan sengaja menekankan perkataan 'vavi' tu..
********
Setelah tiba dirumah aku teruslari naik ke bilik.
Aku capai tuala dan bergegas ke bilik air.Selesai mandi aku duduk di birai katil dan menenung sebentuk cincin white gold yang tersarung di jari manis ku..
Sekian lama menenung aku merebahkan badan dikatil.Aku tarik comfeter paras dada dan cuba untuk tido. Tiba tiba tumbol pintu bilik aku dipulas. Aku cepat II tutup mata. Sekian lama
aku tutup mata.
Aku membuka mata sedikit dan aku nampak susuk tubuh seseorang yang sedang menyarung singlet putih.'Matilah aku...😱😟' guman ku.
Tiba tiba susuk tubuh itu merebahkan tubuhnya di sebelah ku..
Aiman peluk aku dari belakang..
Dia tiup telinga ku berkali kali buat aku aku tak selesa.. aku pun tutup telinga pakai tangan.
'Sayang tak tido lagi?' Bisiknya.
Jantung aku laju macam baru lepas lari maraton..
Tubuh ku di pusingkan. Aku tatap muka dia. Tangan nya melingkar di pingan ku.
<alah korang tau kan di buat ape so saya tak payah terangkan..badan aku pon dah seram sejuk..>
Tamat..
Gais nantikan my next book JURNAL AFZAN.
Harap u gais can support me again😁
YOU ARE READING
[Complete]Halangan Buat Kita
Roman pour AdolescentsSeorang perempuan yang sangat menyanyai kekasihnya. Tetapi malang nya selepas kedatangan orang ketiga hubungan mereka telah hancur begitu sahaja. Cover by: tg_miza Start; 30 august 2017 End; 20 disember 2017