Aleen terkedu... Dia dikepung oleh dua orang Bell..."Aleen, sini! Dia tu hanya hantu yang menyamar!"Bell yang kedua tadi berkata. Dia menyuruh Aleen menjauhi 'Bell' itu.
"Tak Aleen, dia tu yang menyamar. Dia hantu!! Sini!!"Bell pertama mendekati Aleen.
"Arghhhhhh DIAMM!!!"Aleen menutup kedua belah telinganya dengan tangan. Dia stress.
"Pergi mampus lah!"Aleen menjerit kuat.
Tiba tiba pintu bilik tersebut diketuk dan Bell berjalan masuk. Bell lagi?
Cermin pecah, sekumpulan kelawar terbang masuk melaluinya lalu merempuh Aleen sehingga Aleen jatuh ke lantai.
"Aleen, kemari! Di situ ada lubang. Kamu akan jatuh ke dalamnya"Bell pertama menjerit.
"SINI!!!"Bell kedua memanggil Aleen lalu ingin menarik lengan Aleen namun Aleen cepat-cepat menepisnya.
"Aleen, jangan dengar'' Wan tiba-tiba muncul. Tangannya dihulur ke hadapan namun kepalanya hanya menunduk ke bawah. Murung. Badannya tidak stabil akibat hanya mempunyai satu kaki serta satu tangan. Hanya sebelah badan. Tempurung kepalanya pecah menampakkan isi dalamnya.
Dup dap dup dap
Jantung hidup terjatuh dari dadanya yang terdedah. Darah hanyir mula memenuhi ruang udara menyesakkan nafas.Bell ketiga yang dipenuhi darah di seluruh badannya tiba-tiba berhenti lalu merenung Aleen dengan kepala senget. Senyuman 'manis' ditarik sehingga ke telinga. Lalu tiba-tiba dia memegang kepalanya lalu memutarkannya perlahan-lahan sehingga ia terpisah dari badannya...
Pukk..
Kepala tersebut jatuh ke lantai dan bergolek-golek sehingga menyentuh hujung kaki Aleen dimana mukanya menghadap Aleen."Warghhhhhhhhhh!!!" Tiba-tiba dia berlari pantas ke arah Aleen. Serentak semua Bell yang berada di situ turut berlari kearahnya.
"TIDAKKKKKKKKK!!!!!!!!"
"FARISSS!!!" Hannah yang ternampak Faris sedang menangis berdekatan tangga terus menghampirinya. Ia diikuti Hazriq yang sentiasa bersama Hannah.
"Faris, apa yang berlaku??"Hannah terus menyoal. Tiba-tiba matanya tertangkap sesuatu. Dahinya berkerut cuba mengenal pasti figura yang terbaring kaku di sisi Faris. Mukanya memucat.
"Tak mungkin"Hannah terduduk. Tergamam melihat apa yang baru dilihatnya ketika ini.
"Faris, siapa yang buat?" Hannah cuba bertanya. Suaranya menggeletar. Namun Faris hanya diam dan menunduk. Air matanya tidak berhenti mengalir.
"Maafkan aku... "Dia berkata perlahan namun cukup untuk didengari mereka berdua. Air muka mereka serta-merta berubah.
'Tak mungkin'
"Tak guna! KAU PEMBUNUH!!!" Hazriq bangun lalu menarik kolar baju Faris dan memberi tumbukan sulung kepadanya.
Hannah terkejut melihat tindakan Hazriq yang terlalu pantas.
"HAZRIQ BERHENTI!!! Apa kau buat ni???" Hannah cuba memnghentikan Hazriq namun Hazriq bertindak menolak Hannah sehingga Hannah tercampak ke belakang.
"Arghhh" Tiba-tiba Hazriq menutup telinganya. Mukanya berkerut-kerut sehingga dia terduduk. Telinganya terasa sangat bingit begitu juga Faris.
"Jaga... Dia.. "Seseorang menunjuk ke arah Hannah. Perlahan-lahan mata Faris melirik ke arah yang ditunjukkan. Kelihatan sesuatu makhluk hitam merangkak di belakang Hannah, tangannya yang panjang mendekati kaki Hannah. Mata Faris membuntang .
"HAANNNAHHHHHHH!!!!"
SEEETTSSSSSSSS
Tangan tersebut tiba-tiba menyambar kaki Hannah yang ketika itu kepala Hannah baru memandang ke bawah apabila merasa ada sesuatu di kakinya.
YOU ARE READING
Dendam Akira (completed)🎉
TerrorKenangan lalu yang dilalui oleh seorang budak perempuan telah menjanjikan satu peristiwa yang bakal tercipta. Sesebutnya nama keramat itu, ia menghidupkan kembali roh yang sudah tiada... Apakah yang akan berlaku? Pastikah mampu mereka meneruska...