8

141 2 0
                                    


"Akuu.. Aku ... "Faris terkelu. Soalan pelik.

"Hazriq, mestilah dia kawan kita!! Kau dah kenapa??" Hannah mempertahankan Faris. Pelik Hazriq menyoalnya dengan tiba-tiba.

"Tapi aku tak pernah kenal latar belakang dia"

"Penting ke?"

"Kau ni.. Banyak cakap betul.. Faris, kalau kau tak keberatan, bagi tau aku siapa kau?" Hazriq memandang Faris dengan pandangan yang tidak dapat ditafsirkan.

"Aku.. Aku.. AKU TAK TAU!!! "Faris menjerit.. Suasana di dalam bilik tersorok itu sunyi. Suaranya berdengung. Hanya kedengaran deru nafas kencang darinya yang tiba-tiba diam. Dia memegang kepalanya dan terduduk di lantai sejuk itu.

Keadaan sunyi..

Seakan bertukar pengguna jasad.. Suara itu kembali memecah keheningan..

"Beta adalah Putera Faris..." ujarnya perlahan. Suaranya kelam dan perlahan-lahan dia bangun sebelum menyambung katanya.

"Ayahanda beta telah terkorban angkara roh itu, dan beta bertanggungjawab untuk hapuskannya!!!"

Terkedu

Mereka terpaku. Aura yang berlainan.

~~~~~

Hazriq memerhatikan keadaan sekelilingnya. Kini misi mereka adalah untuk menyelamatkan Aleen!

"Macam mana... Apa yang kau cakapkan ni??" Hannah cuba memecahkan kesunyian setelah masing-masing terdiam.

"Tak penting!! Sekarang kita kena selamatkan Aleen!! Dia dalam bahaya, Akira ingin membunuh semua keturunan 'mak' dia, dan Aleen adalah orangnya dan ia sasaran sekarang!!! " Faris berkata tegas. Mereka terkejut. Faris tiba-tiba tertunduk.

"Maafkan aku.. Aku tak tau apa yang berlaku. Aku..tiba-tiba rasa macam..!"Faris mengeluh. Dia tak tahu macam mana nak terangkan. Dia rasa macam tiba-tiba dia ingat 'segalanya'. Pelik.

Kringgggg sheeessssss
Bunyi sesuatu benda besi berlaga menyentak lamunan Hazriq. Dia pantas berjaga-jaga sekiranya terdapat sebarang serangan mengejut.

Matanya mengawasi keadaan sekeliling namun tiada apa-apa. Dia menarik nafas melegakan hati yang gemuruh.

"Hazriq, kau dah sedia?" Faris menyoal kepada Hazriq, remaja lelaki itu mengangguk. Mereka berdua berpisah.

Dendam Akira (completed)🎉Where stories live. Discover now