6. Chilichallange!!!!

185 8 4
                                    

/Marcus\
De afgelopen weken op school waren veel leuker met de meiden erbij. Het is super gezellig met zijn vieren! En ik zie Kyra heel vaak.... We lopen het lokaal in. "He krijgen we vandaag niet een nieuwe biologie docent?" Vraagt Chanel. "Ja volgens mij wel!" Zegt Kyra enthousiast. "Waarom ben je daar zo blij om?" Vraagt Martinus. "Geen idee ben gewoon in de mood!" Zegt Kyra lachend. Als we het lokaal in lopen zien we opeens heel veel dieren, planten en andere dingen. "Goede morgen allemaal!" zegt een een man met zwart haar en rond de 23. "Ik ben Michiel. Jullie nieuwe leraar. Ik kom niet uit Noorwegen!" zegt hij. Iedereen kijkt elkaar vragend aan. "Ja ik zie jullie wel kijken! Ik kom uit.... Tromroffel... Nederland!" Ik zie Kyra en Chanel opstaan. "HOLLAND!!!!" Roepen ze uit! "Ohja daar komen jullie ook vandaan he." Zegt Michiel lachend. "Nou jullie zien dat ik hier niet alleen ben, want jullie krijgen vandaag de hele dag bio!" Iedereen zucht. "Uhum. Ik zal doen alsof ik dat niet gezien heb.  Ik ga jullie mijn lievelings dier laten zien." zegt Michiel enthausiast. Hij loopt naar een doos toe. "Wow!" zegt iedereen uit verwondering. Kyra's adem stokt. "Ohoh." Zegt Chanel. "Wat is er?" Vraagt Martinus. "Kyra is doodsbang voor slangen! Ik liet haar een keer als grapje een plaatje van een slang zien en ze rende bang weg. Laat staan wat er gebeurt als dat beest dichter bij haar komt." Zegt Chanel bezorgt. We kijken alle drie om naar haar om. Ze lijkt wel versteend! ze kijkt met wijd open gesperde ogen voor zich uit. ik pak haar hand. "Het komt wel goed!" Zeg ik bemoedigend. Ze kijkt me bang aan. "Dit is Tom en Tom is een boa constrictor." Begint Michiel. "En als je wil mag je hem om je nek!" Zegt hij. Hij kijkt rond, want echt iedereen wil. Oh nee hij kijkt deze kant op! "Laten we eens even zien. Kyra zou jij willen." Zegt hij terwijl hij hier heen komt lopen. "N-Nee. A-A-Alsjeblieft nee." Zegt ze bang. "Kom op je bent een grote meid!" Zegt hij lachend en komt dichter bij Kyra staan. "Nee!" Roept ze terwijl ze achteruit dijnst. Er komen tranen in haar ogen. De leraar heeft het door. "Oké iemand anders dan. En Kyra hij doet echt niks!" Zegt hij met een poging haar gerust te stellen. Hij lette even niet op de slang die nu meer op zijn arm zit dan om zijn nek! De kop van het beest komt al op Kyra's tafel. Ze springt op en rent naar Chanels tafel. "Rustig maar Kyr. Hij is al weg." Zegt Chanel troostend. Er stromen tranen over haar wang. Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel.

/Kyra\

EEN SLANG MEEN JE DIT!!! De docent komt aanlopen met een slang om zijn nek! Ik verstijf van angst. Opeens voel ik dat iemand mijn hand vast pakt. Als ik omkijk zie ik dat het Marcus is. "Het komt wel goed!" Zegt hij. Ik kan alleen maar knikken. "Dit is Tom en Tom is een boa constrictor." Begint Michiel. "En als je wil mag je hem om je nek!" Zegt hij. Oh alsjeblieft niet ik! Hij kijkt mijn kant op.  "Laten we eens even zien. Kyra zou jij willen." Zegt hij terwijl hij hier heen komt lopen. "N-Nee. A-A-Alsjeblieft nee." Zeg ik bang. Ik word zo bang. Alsjeblieft haal hem bij me weg! Ik weet niet hoe deze angst is ontstaan maar ik heb het al vanaf ik klein ben!  "Kom op je bent een grote meid!" Zegt Michiel lachend en komt dichter bij me staan. "Nee!" Roep ik. Ik wil zo graag weg rennen maar het lukt me niet! Ik voel tranen opkomen. Ik luister al niet meer naar wat iedereen zegt. En voor ik het weet zie ik een slange kop op mijn tafel. Ik sta op en ren naar Chanel en begin te huilen. Ze probeert me te troosten maar het lukt niet heel erg tot nu toe.  Ik voel nog twee armen om me heen de armen van Marcus. "Rustig maar ik ben er." Fluistert hij in mijn oor. Om een of andere reden kalmeer ik. "Rustig maar Kyra. Tom is weer terug in de doos en blijft dadelijk zo ver mogelijk uit je buurt! Het spijt me ik wist niet dat je zo bang was voor slangen." Zegt Michiel terwijl hij mijn hand vast houd. Ik knik en ga weer zitten. En we gaan verder met de les.

'Skip een paar uurtjes.'

/Chanel\

We zitten hier nu al een paar uur en ik geef toe dat ik bio nog nooit zo leuk heb gevonden! Behalve het stukje met de spin dan. IK HAAT SPINNEN!!! Er ligt allemaal fruit en groenten op tafel! Mango's, durian fruit, aardbeien en nog veel meer! "Moet je kijken er liggen pepers op de tafel! Sowieso houden meiden dat geen seconde vol!" Zegt Marcus langend. Ik en Kyra kijken beledigd om. "Daag je ons nu uit Marcus?" Vraagt Kyra met een uitdagende blik. "Uhm.. Nee.. Maar meiden houden zulke dingen echt nii lang vol!" Zegt Marcus onzeker! "En jongens wel dan!" Zegt ik met een grijns. "Marcus daag ze nu niet uit!" Zegt Martinus grijnzend. "En wat is er zo belangrijk daar?" Vraagt Michiel met zijn armen over elkaar. "Marcus heeft me net uitgedaagd voor de chillichallenge!" Zegt Kyra grijnzend. Ik moet lachen in mezelf. Het is altijd het zelfde liedje met haar eerst doen dan denken! En Marcus heeft van het zelfde last. "Ja en ik ga winnen!" Zegt Marcus. "Oké jongens de challenge word gehouden. Maar ik waarschuw je wel! Het zijn de heetste pepers ter wereld. Er kunnen bijwerkingen zijn. Als een van jullie twee ook maar duizelig of misselijk word stop je meteen!" Zegt de docent streng. "Dit is geen goed idee!" Zegt Martinus zacht tegen me. Ik kijk hem aan met een 'ben het met je eens' blik.

/Marcus\

Ik en Kyra zitten voor in de klas met een stuk peper in onze hand. "Klaar 3 2 1." Ik en Kyra stoppen allebij een
Sstuk peper in onze mond. TERING DA DING IS HEET!! Mn mond brand! Iedereen moedigt ons aan. Elke minuut lijkt wel een uur te duren. "Ik ga niet van een jongen verliezen en al zeker. Niet van jou!" Zegt Kyra met tranende ogen. Ik moet het volhouden. Ik moet het volhouden. Na een paar minuten begint alles te draaien en word het nog heter! Ik trek het echt niet meer! Ik spuug de peper uit en pak het pak melk dat ik gekregen heb. Eindelijk het branden wordt minder! Maar het draaien niet. Ik schud even met mijn hoofd en het word al minder. Kyra valt zowat dat pak melk aan. "Yeah Bitch! Girl power!" Roept Chanel terwijl ze Kyra een knuffel geeft. Ik voel een hand op mijn schouder. "Gaat het wel?" Vraagt Martinus bezorgd. Ik knik. En doe mijn ogen dicht om te proberen het draaien te stoppen.

/Martinus\

Marcus geeft het op en spuugt de peper uit. Hoelang hebben ze het wel niet volgehouden! Kyra stopt ook en Chanel kijkt me triomfantelijk aan. Oké misschien hebben we een kleine weddenschap gemaakt wie er zou winnen en heb ik verloren. Chanel gaat naar Kyra en ik kijk om naar Marcus. Hij trekt helemaal wit weg! Ik leg mijn hand op zijn schouder. "Gaat het wel?" Vraag ik bezorgd. Hij knikt en doet zijn ogen dicht. Ik loop naar Kyra en Chanel. "Goed gedaan!" Zeg ik tegen haar. "Bedankt!" Zegt ze hijgend. "Alles oké?" Vraag ik. "Ja why?" Vraagt ze. "Omdat Marcus helemaal wit wegtrekt!" Zeg ik bezorgd. We kijken om en Marcus heeft nog steeds zijn ogen dicht. "Laten we hem maar even in de gaten blijven houden." Zegt Chanel bezorgd. Ik en Kyra knikken instemmend in. Laten we dat inderdaad maar doen.

/Marcus\

Mijn hoofd bonkt als een gek. Ik adem een keer diep in. Alles is wazig en ik ben super duizelig. "Het is zo pause!" Ik hoor aan de stem dat het Chanel is maar ik kan haar niet zien. De bel gaat. Ik sta op maar dat is geen goed idee alles begint nog erger te golven en ik leun op de tafel. Ik ga weer op mijn stoel zitten en sluit mijn ogen. Waarom word het nu niet minder? "Marcus Marcus. Alles oké oké oké?" Ik hoor alles met een echo. Ik sta op en wil iets zeggen. Maar alles word zwart en voor ik het week val ik om. "MARCUS!" En alles word zwart.

Hey peeps ja ik weet het fucking lang hoofdstuk😂❤️. I hope you like it en klein feitje ik ben echt tering bang voor slangen🐍. WAAR ZIJN DIE BEESTEN GOED VOOR!!! Wel What is going to happen to Marcus?🤔😏💕 You will see.....

ExchangedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu