/Marcus\
Ik word langzaam wakker en merk dat ik niet in mijn eigen kamer bed. Wat da feck doe ik hier. Dan herinner ik me alles weer van gisteren avond. Het schot, Kyra... OMG KYRA! Ik kijk snel naast me en zie dat ze naast me ligt te slapen. Gelukkig. Ze begint te draaien en gaat recht op zitten. "Goede morgen." Zegt ze glimlachend terwijl ze in haar ogen wrijft. "Goede morgen." Zeg ik terug en geef haar een knuffel. "Gaat het wel? Je bent zo bleek.." Vraagt ze terwijl ze haar hand op mijn voorhoofd legt. "Het zal wel niks zijn." Zeg ik. Ze kijkt me aan met een blik van "ik weet dat je liegt." Maar ik ga het niet toe geven... ze zucht. "Oke, maar ik moet gaan." Ik kijk haar vragend aan. "Ik moet naar de gym." Zegt ze glimlachend. Ze loopt naar de kast en pakt haar sport kleding. Haar tas staat in de hoed van de kamer, ze duwt haar kleding in de tas en pakt snel een shirt en broek uit de kast en rent naar de badkamer. Ik ga op de rand van het bed zitten. Man ik heb echt hoofdpijn. Kyra komt de kamer weer inrennen. "Ik had een wekker moeten zetten." Zegt ze terwijl ze een staart in haar haar maakt. "Doe je wel voorzichtig?" Vraag ik. Ze kijkt me vragend aan. "Met je been." Zeg ik, ze glimlacht en komt naar me toe lopen. "Geen zorgen schat het komt goed." Zegt ze en geeft me een kus op mijn voorhoofd. "En jij moet rustig aan doen." Zegt ze naar me toe wijzend terwijl ze de kamer uit loopt. Ik zucht en lach. "IK HOU VAN JE!" Roep ik want ik weet niet hoever weg ze al is. "WEET IK TOCH!" Hoor ik haar lachend roepen. Ik glimlach en sta op. Ik loop naar mijn kamer, doe de kast open en pak er een kleding setje uit. Jezus ik heb echt een paracetamol nodig. Ik trek mijn nacht kastje open. Waar da fuck liggen die dingen.. "Hey Mac." Ik draai me om en zie Chanel en Martinus mijn kamer in lopen. "Hey." Zeg ik terwijl ik door zoek naar de paracetamollen. Ze gaan op mijn bed zitten. "Laat me raden." Zeg ik half lachend. "Kyra heeft gezegt dat jullie op mij moesten letten." "Half waar het was Chanels idee." Zegt Tinus lachend. "Ze heeft wel gelijk." Zegt Chanel. "Je bent erg bleek." Zegt ze er achter aan. Eindelijk ik heb ze gevonden. Ik haal een paracetamol uit de verpakking. "Ik heb vast gewoon te weinig geslapen." Zeg ik. "Mijn beste Marcus als je te weinig geslapen heb zie je er zo uit.." zegt Chanel en wijst naar haar gezicht. Shoot dat werkt dus niet. "Hier." Zegt Tinus terwijl hij me een glas water geeft. Ik kijk hem verbaasd aan. "Wat dacht je nou echt dat ik niet door had wat je zocht in je nachtkastje." Zegt hij lachend. "GUYS IK HEB EEN IDEE!!" Roept Chanel opeens. Waarom.. WAAROM SCHREEUWT ZE ZO!! "Jeezz nii zo hard alsjeblieft." Zeg ik als ik naar mijn hoofd grijp. "Sorryy." Zegt ze half fluisterend. Ik zucht. "Wat is je idee Chan?" Vraagt Tinus maar. "We gaan Kyra opzoeken bij de gym!" Zegt ze enthausiast. "Weetje das eigenlijk een best goed idee. Nooit gedacht dat dat uit jou mond zou komen." Zeg ik. "Marcus als je er nu niet zo zielig uit zag was je dood geweest." Zegt ze dreigend. Ik steek mijn tong uit en loop alvast naar beneden. "Mam wij gaan even naar de gym." Zeg ik als ik de keuken in kom lopen. "De gym? Wat gaan jullie daar doen?" Vraagt ze verbaast. "Kyra is aan het trainen en we gaan even kijken." Zeg ik. "Ooh oke. Maar kleed je warm aan het word al kouder buiten." Zegt ze en gaat weer door waar ze mee bezig was. De zomer is nu bijna afgelopen en ja het word inderdaad kouder. Ach ik doe morgen wel een trui aan of zo. "Mac kom we gaan!" Hoor ik Tinus roepen uit de hal. "Ik kom al!" Roep ik en ren er naar toe. Mijn hoofd bonkt bij elke stap die ik zet. Ik hem echt nog een paracetamol nodig.'Skip reis tot gym'
/Chanel\
"Loop is door ik heb het koud!" Zeurt Martinus. Hij doet dit nu al de hele tijd. Abrupt sta I stil en hij knalt tegen me aan. "He! Waar was dat voor nodig." Zegt hij. "Lieve idiote Martinus... Als je even was gestopt met zeuren en had opgelet had he waarschijnlijk wel gezien. WE ZIJN ER AL!!" Zeg ik chagerijnig terwijl ik me naar hem toe draai. Hij zucht en loopt naar de deur. "Nou na u madame." Zegt hij met een grijns. Ik maak een kleine buiging en ga naar binnen. Oke Lets see..... waar is die idioot die ik Mn beste vriendin noem. "Is dat haar niet?" Zegt Martinus. Soms lijkt het echt echt alsof hij mijn gedachte kan lezen. Ik kijk naar de richting waar hij heen wijst en zie een meisje met twee vlechtjes iemand helemaal af rossen. "Yup, dat is onze lieve agressieve engel." Zeg ik terwijl ik Martinus zijn hand vast pak. "He is Marcus überhaupt nog bij ons ,want hij heeft de afgelopen tien minuten geen woord gezegd." Zegt Martinus. We kijken om en hij staat met open mond naar zijn vriendin te kijken. Ik grijns. "Ziet er goed uit hè." Zeg ik. Hij knikt. Ik hoor een klap en kijk om. Owkeeee, het lijkt er op dat Kyra haar sparringspartner heeft afgemaakt. "Jezus Christus leeft die gast nog wel!" zegt Marcus verontwaardigd en iets te hard. Kyra doet haar handschoenen uit en kijkt om. "Wat komen jullie hier doen?" Zegt ze lachend. "Nou we dachten laten we even komen kijken hoe jij hier een massa moord uit voert." Zeg ik grijnzend. Ze geeft me een 'Oh alsjeblieft stel je niet zo aan' blik. "Nu jullie er toch zijn... kan ik wel een nieuwe spar partner gebruiken." Ik en Martinus kijken elkaar aan. "Tinus wil wel." Zeg ik. Hij kijkt me verbaasd aan. "Ik. Vermoord. Je." Fluisterd hij boos tegen me. "Martinus doe haar iets aan en ik breek je nek." Zegt Kyra met haar armen over elkaar. Tinus strompelde de ring in. Kyra zet hem een helm op en geeft hem handschoenen. Hij zucht en gaat klaar staan. "Oke 3,2,1, gooo" roep ik. Kyra loopt kringen om Martinus heen en bij welke stap die ze dichterbij komt sprint hij weg en schreeuwt hij WHAAAAAAAAAA. Kyra en ik kijken elkaar aan en ik knik instemmend. Ik weet wat ze van plan is.... En ik geniet nu al. Kyra maakt opeens een draaitrap en schopt Martinus naar de hoek van de ring. " volgens mij was dit wel genoeg voor hem vandaag." Zegt ze. Ik loop lachend naar Tinus en help hem uit de ring. "Was.... dit.... nu.... echt...... nodig." Zegt Tinus hijgend. Marcus barst in lache uit. "En net was je nog wel zo zielig." Zeg ik verontwaardigd. Hij trekt zijn schouders op. "T was vast gwn de spanning van gisteren." Zegt hij. Kyra komt op de rand van de kring zitte. "Jongens... ik denk dat we echt moeten gaan opletten." Zegt ze serieus. Ik en Mac knikken. "Niemand van ons gaan nog ergens alleen heen. Je weet nooit waar het mis kan gaan." Gaat ze door. "Nouuuu... Ik denk dat jij je prima red." Hijgt Martinus die op de grond ligt. Kyra lacht, maar vrolijk zoals gewoonlijk klinkt ze niet. "Kyr? Waar denk je aan?" Vraag ik. Ze kijkt me aan. "Dit was de kalmte voor de storm, ik heb zo'n gevoel dat we een groot probleem hebben." "Waarom hebben we een groot probleem?" Vraagt Marcus. Ik en kyra kijken elkaar aan, onze telekinese is volgensmij on point want we denke het zelfde. "Jongens mijn moeder is niet gewond door een inbraak." Zegt kyra terwijl ze naar de grond kijkt. "Iemand heeft het op mij en mijn moeder gemunt."
Marcus en Martinus kijken ons aan. "Waarom heb je dat niet verteld?" Zeggen ze tegelijkertijd. Kyra zucht. "Ik had jullie er mee in gevaar kunnen brengen." Martinus kijkt me aan. " je gaat me nou niet vertellen dat zoiets jou ook overkomen is." Zegt ie met een wenkbrauw omhoog getrokken. "Nou eigenlijk is de poging die ze bij mij thuis hebben gedaan mislukt." Zeg ik voorzichtig. Martinus slaat met zijn hand in zijn gezicht. "Maar natuurlijk." Ik sla mijn armen over elkaar en kijk hem aan met een 'you serieus' blik. Kyra haar telefoon gaat af. "Mam?" Vraagt ze als ze opneemt. "Gelukkig je bent er nog!" Roept ze bijna door de telefoon heen. "Je hebt het dus gehoord." Zegt kyra twijfelend. "Lieverd. Ik ben niet helemaal eerlijk geweest over je vader." Zegt haar moeder. "Je vader had een geheim en dat eist nu zijn tol." We kijken elkaar aan. Kyra had gelijk dit is nog niet over.
Hey lieverds. Ik moet mijn excuses aan bieden. Ik heb een nogal zwaar jaar gehad waarin ik met veel dinge heb moeten kampen die ik lang heb geprobeerd te vermijden. Maar ik ben super gedreven om weer te doen waar ik van hou... schrijven. En ik zal en moet dit boek afmaken dus lieverds..... yo bitch is back💁🏼
JE LEEST
Exchanged
Fanficheel kyra's wereld staat al op instorten als haar vader en zusjes omkomen in een auto ongeluk. En dan moet ze ook nog gaan verhuizen naar Noorwegen. Ze moet alles wat ze nog heeft achterlaten. Haar beste vriendin, haar sociale leven, de gym en de st...