Tablemate 🍙

25 1 0
                                    

2017 telah menjelma..tahun ni aku naik form 2..jiwanya berkobar-kobar..siapa tablemate aku? Sape guru kelas aku? Macam mana member aku nanti?amacam junior aku nanti?

Aku mulai jejak kaki ke kelas 2 ros dimana kelas aku terletak..aku duduk tepat di bahagian depan dan group meja yang paling hujung..kat meja tu terdapat intan,nisa dan allyssa.. Agak kekok walaupun tahun lepas diorang classmate aku...walauapapun aku kena ramah dengan diorang...yang aku tau allyssa dengan intan ni kpopers..wallahualam..

Ustazah arima masuk kelas..dia merupakan guru kelas 2 ros..uwow...dia ajar pendidikan islam..memang dia kenalkan diri dulu..macam biasalah..sampai je turn aku

'ok nama awak siapa?'soal ustazah arima..
'nama saya anisya,ustazah' jawab aku...
'ok awak boleh duduk'balas ustazah arima..

Memang dia nak nama pendek je..so bagi lah nama tu..klau aku bagi 'intan' member aku yang setablemate ni pon 'intan' gak..tapi boik ahh..dia ni jenis 'aneh' sikit..tapi biasalah tu...

'ok..saya harap korang boleh sehati sejiwa ye..'kata ustazah arima..mengharapkan anak muridnya berwawasan
'baik ustazah' balas classmate aku semua..

Memang happy ah waktu tu..tablemate baru,kelas baru,guru kelas baru,uwowowowowow..

Guru subjek sejarah lambat masuk kelas..kata ketua dia ada hal sikit...so memang memula krik2 je tablemate aku..classmate aku yang lain memang dah memekak ah..tiba-tiba perempuan depan meja aku dah berbunyi

'allyssa jom hilangkan bosan'ajk perempuan bernama 'intan' haa..dia lah yang aneh...
'ok je..nyanyi lagu korea jom' mereka pon mula bernyanyi serta gaya..aku memang tak turut serta lah..almaklumlah korea?? My parents larang ok..
Kalau korang nak tahu allyssa ni perempuan paling lawa antara tablemate aku ni...memang ramai ah lelaki minat dia...kekadang crush aku pun minat dia😂 apa nak jadilah...tapi dia faham..crush aku..tak kan nak rembat an..

Lama jugak lah diorang nyanyi..lagu apa?ntahlah..dia tukar2lagu..lantak dioranglah..janji bahagia..sampai balik kiteorg mesra giler..gila2 and what ever else..

Hari2 yang lain memang lain dari hari yang akan datang..tidak salahkan cuba menjadikan hari ini lain dari hari yang biasanya?yang penting sentiasalah cari keredoan ilahi..

Hurt make LOVEWhere stories live. Discover now