Surat 📠

8 0 0
                                    

MEI~

aku pegi sekolah macam biasa..hari2 yang cukup tenang bagi aku..aku melangkahkan kaki ke kantin...wow..intan dengan allyssa dah sampai dulu..awalnya..tapi kenapa intan tunduk sorokkan muka dia??ada sape je?allyssa je yang melambai kat aku..

'intan awak kenapa?'soalku..

'nampak tak kat meja sana tu?'tanya allyssa..memang kepalaku kini terjengah jengah mencari sape yang membuatkan intan tunduk sahaja...

'OO..EE Ming!' tanpa ku sedar jeritan aku telah membuatkan ee ming memandang kumpulan ku..aku dengan tidak semena menanya memandang arah lain..~pura2 tak tahu~

Pukul 12 kiteorang kena masuk ke kelas..baru je jejakkan kaki dalam kelas..meja intan dah penuh dengan paper,pen,dan sampul surat..apa yang dia nak wat ni??

'nisya,tolong kita wat surat jom'kata2 intan meleraikan persoalan aku..

'untuk sape lak ni?' soalan yang sering berlegar di pemikiran aku diluahkan sambil menarik kerusi aku untuk duduk..

'untuk ee ming' balasnya singkat...wait? Apa pulak dia nak buat? Cari masalah dengan ee ming ke?? Ke ee ming tu cari pasal dengan korang?

'kita nak luahkan perasaan kat dia..harini dia stay' kata2 intan menjawab semua persoalan yang berlegar di pemikiran aku...memang ini kerja gila..

Bukan surat kiriman rasmi,bukan surat tidak rasmi tapi surat contengan dari intan,allyssa,nisya di atas kertas testpad..memang penuh tulisan menggunakan pen hitam dan biru...intan mengakhiri suratnya dengan perkataan 'i hope you like it' aku tak tau kenapa mesti ayat tu..nampak aneh macam tuannya..

Intan ni sebenarnya lawa..cuma dia aneh..aneh macam mana? Sikap dia yang periang..jenis ceria selalu..mudah hiburkan hati orang..memang dia lain dari perempuan lain..sbb tulh kami gelarkan dia aneh..

Waktu rehat..waktu yang mendebarkan bagi intan..surat ditangannya di pegang erat..mata masih tercari cari kelibat ee.ming..tapi malangnya ee ming tak de.di dewan..dalam kepasrahan intan tu tiba2 chau villis lalu bersama kam kei heng..mana ee ming?? Allyssa terus tarik surat ditangan intan dan lari ke arah chau villis..aku tak tahu apalah yang dibualkan diorang..nampak lama..gelak2lah..apalah..tapi kam kei heng tu muka dia serious jer..tak gelak..ntah lah..

Allyssa lari kearah kiteorang yang terpaku kat kantin tu je..

'surattu..villis paskan tau intan'kata allyssa dan intan mengangguk sahaja

Intan yang dari tadi diam membuatkan waktu rehat kami menjadi sunyi..ntah apa yang difikirkannya..tengok macam ada masalah..tapi selalu dia cerita jer kalau ada masalah..ni kenapa krik2 je?

'intan awak kenapa?' soalku..meminta keanehan dia muncul..tapi...yang dibalasnya hanyalah pandangan berserta senyuman..haish...

'guys..korang tak risau ke?'tiba2 suara intan memecahkan kesunyian waktu makan..masing2 membuat muka tidak mengerti..

'pasal ee ming ke?' tanya allyssa..

'yelah..kita hantar surat tu..tak rasa nanti dia report kat cikgu syahida ke?? Ada kang cikgu syahida tu mengamuk..' kata2 intan penuh kerisauan..

'taklah..buatpe cikgu nak ngamuk? Bukannya kita tulis apa pon..just bts,jungkook,taehyung,jhope,suga and whatever else..mengarut je dalam paper tu..' jelas allyssa menghilangkan sedikit kerisauan intan..setelah ditenangkan..keanehan intan telah kembali...memang meriah..

Usaha tanpa doa itu sombong,doa tanpa usaha iu malas..maka gerakkan lah kedua duanya sekali

Hurt make LOVEWhere stories live. Discover now