Elak 👿

12 0 0
                                    

Aku kesekolah macam biasa..dan harini aku dah janji dengan intan dan allyssa untuk ke library bila dah sampai..so aku terus ke library..sampai je kat library aku memang nampak diorang duduk dekat meja depan pintu..so aku pon kesana..

Sampai je..aku dengar diorang cerita pasal ee ming lah, chau villis ah..kam kei heng lah..aku memang tadah telinga je

'anisya,how about harif?' soal allyssa..ushh suara dia macam soalan suspens yang alif satar clever girl buat...

' i think april fool ah..kalau tak kenapa nak buat kat library?so mulai sekarang tolong anisya elak harif tu..malas nak jumpa..'
huraiku panjang lebar memohon pertolongan

'ok..anything just me'balas intan dan allyssa
Lagipun intan seorang librarian..so die boleh buat library ni macam bapak dia punya

'takde crush untuk ganti harif ke?'soal intan..aduyai..crush baru? Ntahlah..macam dah insaf nak crush..wallahualam

'tengoklah kalau dia datang' keluarkan ketawa kehambaran disitu..tak boleh kuat..kan library..

Aku,allyssa dan intan melangkah keluar dari library..dah habis waktu pun..tapi aku keluar dulu..diorang nak kemas2 buku lu..waktu aku nak bukak pintu..tiba2 ada orang dari luar bukak pintu..weng.......ada pulak muka seseorang kat sini..HARIF! Muka hensem dia memang dah tak cair lagi..wth..aku menunjukkan muka masam..

'why you so masam?'soal harif

Aku tak menjawab..bahunya ku langgar dan terus bergerak mendapatkan beg sekolah aku..disusuli allyssa dan intan..diorang nampak apa yang terjadi sebentar tadi..so nothing i want to explain..just krik krik je..lepas je kemas kiteorang ke dewan..

Tiba2 cikgu kata semua cikgu mesyuarat..cuma cikgu bertugas sahaja disitu..cikgu salman berkata akan ada sekumpulan form 4 buat drama dihadapn kita..as practice ah..

Start je drama keluar mamat chau villis...wwweeennngggg...allyssa dengan intan korang rasa buat apa?? Of cors lah jerit sebab teruja..😂 aku nak turut serta..tapi aku tak berapa tahu sangat..so biorlah..

Selesai je drama tu..intan dengan allyssa kata nak ke toilet..so aku join ah..sampai depan pintu toilet nampak pulak ee ming dengan kam kei heng..aduyai..memang diorang ni berpisah tiada..allyssa dengan intan dah pecut masuk ke tandas..aku lek je..malas ah..diorang bukan kenal aku pon..aku pun langkahkan kaki masuk tandas...allyssa dengan intan muka diorang dah kecut..

'argh!!nape diorang ada kat tandas!'
Kata intan..eleh..sebenarnya teruja tu..tahu tu😂

'tak tahan kekacakkan die' kata allyssa pulak memecahkan suasana sepi dalam bilik air tu..

Kitaorang tekad nak keluar tandas..tapi diorang tolak aku dulu...suruh tengok keadaan..clear ke tak..aduyai😂bila si ee ming dengan kam kei heng dah takde,diorang baru nak keluar..kalau si ee ming tu ada je kat situ kau rasa diorang nak keluar ke?? Dalam otw ke tempat duduk,aku nampak harif..dia senyum kat aku..kau rasa aku nak senyum balik ke kat kau?memang tak ah..jelingan tajam lahi aku bagi..memang aku tak layan ah kau giler..

Dalam perjalanan tu,aku memang sedar ada orang ikut group aku..tapi aku biar..still gelak2 dengan allyssa and intan..dah nak sampai kat tempat duduk tu tiba2 ratul tegur

'pergi tandas pon nak bawa bodyguard..lepasth bodyguard kau tak layan pon..dah lah hensem...baik bagi aku je...'
Wait?? Bodyguard? Hensem? Apa ni? Setahu aku,kitairang je pergi tadi...

mimpi lagi indah dari realiti,tapi tak salah kita jadikan mimpi itu sebagai realiti dalam hidup kita kan?

Hurt make LOVEWhere stories live. Discover now