Benci 🙅

6 0 0
                                    

JUN~

Hari biasalah kena sekolah...kali ni aku rasa macam ada something will happen..tapi tak pelah..tawakal pada allah semoga tiada apa benda buruk berlaku..amin..

'nisya' jerit allyssa dan intan..hasil gabungan jeritan tu menyebabkan semua orang dikantin memandang aku..aku cuma tersenyum..tetapi pandangan seorang lelaki yang berada disudut kantin dapat mematikan senyuman aku..asal JASTIN ni? Nape mesti badi aku?? Apa aku buat..

'nisya,ada sorang mamat ni pm intan dengan allyssa semalam..lepastu maki2 kitaorang..apa ntah masalah dia..'kata intan memang memeranjatkan aku..jap..dengan sape je kiteorang cari pasal? Setahu aku yang last ee ming jw kiteorang tahan..tapi tu pon dah ok kan??

'sape nama dia?' soalku..

'ntah..ig dia nama @birukelabu._' kata allyssa menjawab soalan aku

'ada pic dia ke dalam ig tu?' soal ku lagi

'tak de..dia bukan kaki selfie kot'jawab intan..maybe dia tak suka selfie..tapi suka maki orang..

Kaki aku melangkah ke tingkat 4 bangunan sekolah aku..memang tinggi kelas aku mampu membuatkan kawan2 aku semua mengah..memang kiteorang akan stop kat depan kelas dak2 form 1 ni..kelas 1 raya..dalam dok nak tarik nafas tu..aku ternampak mamat yang badi aku kat kantin tadi..dia..dia...JASTIN..

'intan,tu jastin an?' kata aku sedikit berbisik sambil menunding jari ke kelas 1 raya..intan dengan secara tiba2 menurnkan tangan ku dan memberi isyarat suruh aku diam dan berjalan sedikit laju..kenapa lak ni?

'nisya.mamat birukelabu tu satu kelas jastin' kata intan

'weng?? Macammana intan tahu?' soalku

'dia bgitau semalam' jawab allyssa..

'serious ah? Menyesalnya tunding jari tadi..yelah sebab intan kan cakap jastin tu acah nak anak sehensem dia konon..' kata2 aku membuatkan kami semua tergelak..

......

KANTIN
'macam mana kita nak tahu sape biru kelabu ni?dahlah kecam orang tiba2 marah2 sebab nak kenal dengan jastin je..apa salah kiteorang?' kata aku..mereka masih lagi diam..

'seronok kan tiang aku berbual dengan kau?' kata ku sambil memeluk tiang yang berdekatan dengan ku..sekali lagi gelak riuh kami pecah

Dalam perjalanan balik ke kelas..ada seseorang tahan kami..dia..dia..DREW! Kenapa lak member jastin ni?

'ada orang suh sampaikan paper ni' kata drew sambil menghulurkan sekeping surat dengan tulisan diatasnya 'untuk intan dan konco2nya' weng?? Aku pon amik lah surat tu dan terus bukak..

For intan dan konconya..aku tau kau suka jastin..tapi tak yahlah usha dia sampai nak kena stop depan kelas kiteorang..btw jastin tak suka intan ok? Setakat intan..sapeje dia dalam hati jastin? Aku warning jauhkan diri darpada jastin plis?

Sincerely
Birukelabu

Apahal lah dia ni? Mambuk ke apa?? KAu nak sangat jastin amiklah..kami tak hadap..kami minat sebab dia hensem je..bukannya apa pon

'kita rasa kita kena siasat siapa birukelabu ni..dia ingat senang ke nak kecam orang macam kiteorang ni??' kata allyssa..wow..macam ketua samseng tepi jalan yang tak berbayar tu..😂 aku dengan intan mengangguk setuju..

'aku tau sape biru kelabu' suara seperti dikenali..tapi siapa? Aku dengan tangkas memandang ke arah suara tu..setelah melihat wajahnya aku tersenyum dan menunjukkan piss sebagai tanda hai..

Bukan semua rasa kita boleh pendam..kadang rasa pahit kita boleh tahan daripada minum air dan kadang iita terpaksa mencari air..rasa ini dipendam mengikut kemampuan seseorang itu..

Hurt make LOVEWhere stories live. Discover now