APRIL
hari ni naik sekolah..meskipun telah menjadi perempuan yang famous..eceh..famous? Tetap kena sekolah..tak ramai pon yang tegur..aku boleh kira berapa ramai je yang tegur aku..sombong jugak..dalam dunia digital jer rapat nak matiy..jap..hari ni harif nak jumpa kan?nak jumpa ke tak eh? Serauuu...
Aku jalan ke kantin..harini malas ah nak naik library..tengah aku duduk duduk tu..titibe teringat something..aku lupa nak beli pen m&g yang dah abis tu..alamak..aku pun terus tengok poket ok..ada rm5..boleh ah beli m&g hitam satu..aku pun bangun dan otw ke koperasi..
'akak nak pen m&g satu' senanglah bila perempuan yang jaga..tapi ramai waktu tu orang..so aku diam jelah dulu..dalam dok usha usha barang koperasi tu..tibe2 ada suara jerkah gegendang telinga aku..
'cant i be your bf?~~'
Memang seram..tercacak bulu roma..aku pun terus alihkan muka untuk memandang pemilik suara tersebut..dia terus rampas duit aku dan order kan pen m&g..aku cakap lah terima kasih..dan terus blah..tinggalkan dia seseorang..biar lah dia..nanti time rehat nak jumpa jugak...bila aku nak duduk rupanya allyssa dengan intan dah datang..diorang senyum kat aku..aku pon cakap lah kat diorang apa yang terjadi lepas aku famous...haha..diorang memang dengar dengan bersungguh and then diorang terkejut dengar nama harif..
'wait..harif?! No.no bulan ni bulan apa?'tanya allyssa dengan yakin..
'bulan april?' jawab intan dengan pantas tapi bernada soal..
'yes..april..and dia suka adakan aktiviti april fool..so jangan percaya sangat..' alyssa memberi keterangan..
'but..dia nak jumpa anisya nanti..apa nisya nak buat?' kataku bila mendengar perkataan april fool..memang malu ah..dengan perempuan je bila kena april fool dah malu..nikan pulak lelaki..what can i do?? Teringat pulak ratul buat april fool kat aku..dia letaknya cicak dalam kotak....argh..dah lah aku anti..aduyai..kenapa aku terima kotak yang konon nya hadiah tu..
Rehat memjelma..perut dah bergema..jantung dah memecut..menakutkan..bila kaki aku dah nak sampai di perpustakaan..sesudah aku belok je..harif ada disitu dengan senyuman sinis..'INTAN..YOU ARE STRONG!' prepare everything..
'hai..how you?' kata kata harif memang sangat lembut membolehkan hati semua perempuan lembut..
'erm hai..' balas ku pendek..
'so how?be a boyfriend?'
'i'm sorry'balasku..aku memang dah agak..kenapa buat depan library sedangkan ada cctv?? Nak kena hempuk dengan cikgu ke dating kat sini? Baru aku teringat..dia kan anak cikgu ketua pustakawan sekolah ni..so..its nothing to bring it to april fool..
'i'm cant ah' balasku
'why? I know..i'm your crush right?so now i want you ti be my gf?'
'no..no...thanks..'aku terus blah dari situ..membiarkan dia seorang..kelihatan muka pasrah disitu..aku tak percaya dia..aku kena selidik lagi ni!
Penipuan tidak selamanya kekal untuk jenaka..mungkin harini jenaka untuk orang lain,tapi mungkin besok jenaka untuk kita
YOU ARE READING
Hurt make LOVE
RomanceSatu geng perempuan terdiri intan,anisya,allyssa dan nisa di sebuah sekolah..masuk sekolah jejak form 1 mereka kurang mengenali satu sama lain..apabila naik form 2 dan menjadi tablemate...sempurna...yang aneh lain,yang cantik lain,yg snyp lain..mmng...