Aku dah ready! Just wait for me! Kata kata ini sering membara dalam diri aku..siaplah harif..kau sabar je...harap je hensem..
Dalam mengelamun,tiba2 kelibat harif aku nampak..memang susuk tubuh dia,cermin mata dia yang berbingkai besar..uwow..memang mampu buat semua orang cair..tapi bagi aku tak..
'hai' tegurnya..
Aku sememangnya tiada perasaan ingin membalasnya..aku cuma sering mengulang ulang video ditangan ku..sememangnya aku membuka sound nya kuat..sehabis kuat..sememangnya laluan itu kurang dilalui kerana ia terpencil..aku dah buat 'date' seram for harif..
'apa yang awak tengok tu?' tanya harif..riak wajahnya memang ingin mengetahuinya...
'do you know why i want make a date here?'soalku pula...kali ni dia tidak akan terlepas..harif pantas mengeleng seakan tidak memahami semua kata2ku..aku dengan perasaan dendam tambah marah..aku menunjukkan video itu tepat dihadapan mukanya...jelas terpampar video dati cctv library semalam..intan telag mengambil video itu menggunakan telefon ibunya yg bekerja sebagai guru disekolah itu..memang salah orang lah kau nak april fool kan harif..
'video apa ni??library sekolah kita?ni bukan time kita date tu ke?'soal harif bertubi tubi..aku rasa dia memang tahu 'april fool'nya telah terbongkar..kelihatan cuak dimukanya...
'sekarang ni..bf tu ikhlas atau tidak untuk aku?'soal aku..memang tiada lagi panggilan 'sayang' atau 'awak' lagi...
Lama juga kami berpandangan..matanya yang mampu buat hatiku tergoda dahulunya kini menjadi matanya yang penuh beribu penipuan yang tidak mampu membuatkanku terpedaya lagi dengan dirinya..
'OK..FINE!yes..memang aku nak tipu kau..sebab aku dah selidik kau dalam2..kau memang suka aku..so aku nak mainkan kau je..aku bukannya nak perempuan as my wife..as my playgorund je..aku tau kau tak selidik aku dalam2 setiap kali april fool..aku akan cari perempuan yang gila minat aku..so dengan cara ni aku mudah nak bodohkan orang yang buta sangat dengan cinta aku..tapi aku tak sangka kau sebijak ini..tapi aku tau..allyssa dengan intan yang bagitau sebab member dia dulu pernah kena diperbodohkan..tapi tak sangka kau licik.'senyuman sinis diukir..aku hanya mampu berdiam diri..
'aku tak kisah pon kat kau..aku memang nak kenakan kau..tapi nasib tak menyebelahi aku..harini aku kantoi..so aku tak kisah...' sambungnya lagi..bsru sahaja dia ingin mengangkat kaki pergi allyssa dan intan datang menghampiri aku dan terus memutarkan rekod suara yang dibuatnya tadi..
Memang kami dah rancang nak letak perakam suara berdekatan'date 'kami tadi..tak sangka umpan kami menjadi..
'kau dah dengar kan rakaman ni?'soal allyssa..jelas mukanya kelihatan seperti detektif berjaya mengumpan mangsanya...
Muka cuak harif jelas kelihatan..secara tiba2 dia terus melutut dihadapan allyssa dan intan..
'tolong..pliss..jgn bagi kat cikgu kaunseling kita pliss..nisya..awak sayang saya kan?' rayu harif..sememangya guru yang paling ditakuti disekolah kitaorang puan syahida guru kaunseling kami...
'ok..anisya lepaskan harif..tapi janji jangan buat lagi dekat perempuan lain..cukup intan je last kena benda ni ye?? Sian diorang tau..' allyssa dengan intan dah buat muka berkerut apabila aku melepaskan harif..tiba2 hati aku lembut nak lepaskan dia..aku tau..dia tak matang lagi..biarlah dia belajar dari kesilapan dia..aku berharap dia akan berubah kerana tahun ni dia bakal menduduki pt3..ujian besar baginya...
Terlalu sayang ditipu,lalu sayang ini haruskah aku simpan sehingga akhir hayat ku nanti??
YOU ARE READING
Hurt make LOVE
RomanceSatu geng perempuan terdiri intan,anisya,allyssa dan nisa di sebuah sekolah..masuk sekolah jejak form 1 mereka kurang mengenali satu sama lain..apabila naik form 2 dan menjadi tablemate...sempurna...yang aneh lain,yang cantik lain,yg snyp lain..mmng...