Hari yang agak tenang..tapi tak tahu kenapa rasa macam ada something akan berlaku..maybe cikgu wat exam mengejut?? Pernah ke cikgu buat ek??ntah lah...
Dalam lamunan tu..tiba2 intan dah ada kat kantin..memang nampak dia sorang jer tu..aku pun lari2 anaklah ketempatnya..aku nampak dia pegang sampul surat putih..sape pulak dia nak bagi surat ni?? Baru aku nak duduk,aku persan beg allyssa ada sebelah intan..ini bermakna allyssa dah ada kat sekolah..tapi mana allyssa..
'mana llyssa intan?' soalku ingin tahu..
'eh nisya bila sampai?' soalanku dibalasnya dalam soalan..aish..sedih..tak perasan pon..tapi sempat juga tangan dia menunjuk ke arah koperasi dimana allyssa berdiri disitu..beli barang yang diingininya..
'ee ming balas surat intan yang haritu punya'kata intan..dia menghulurkan surat itu kepada ku..aku dengan gegas membuka dan membaca isi kandungnya..di dalamnya tertulis
We still could be a friend..
Itu je dia balas? Tapi gembira intan macam lelaki tu masuk minang dia malam tadi..tapi aku tahu..dapat surat dari crush memang menggembirakan..
Dari masa pertama belajar kami sememangnya gembira seperti biasa..tapi perangai intan dah berubah selepas rehat..nak kata dia lapar,dah makan dah tadi..so dia kenapa??
Kitaorang dah biasa dah ni..nanti dia oklah tu..dalam sibuk buat homework yang bertimbun ciku bagi untuk cuti dua hari nanti..tiba2 intan keluarkan sampul surat tadi..kiteorang berpandangan satu sama lain..jelas riak matanya sedih..tapi kenapa?? Belum sempat ditahan atau ditegur..sampul tadi telah direnyuknya tanda geram dan dia baling ke arah aku..dah kenapa minah ni??
'intan baru ingat yang ee ming punya tulisan bukan macam ni..intan pernah tolong ibu tandakan buku anak2 murid dia..dan intan stalk buku ee ming sebab ee ming anak murid ibu..' kata2 intan memang membuatkan aku terkejut..bukan ke sepatutnya dia gembira..dapat surat kot..crush balas balik pulak tu..aku ni?? Surat tak dapat..april fool pulak yang dapat.
'lagipun yang bagi surat ni bukan ee ming..yang bagi vilis..dah tu bagi kat allyssa..mesti dia yang tulis kertas ni..sebab dia nak bagi allyssa coklat..tengok tu' intan tunjuk coklat yang berada ditangan allyssa..memang allyssa makan dalam kelas tadi..almaklumlah..cikgu tak de dalam kelas..
Dalam kesedihan intan,tiba2 ratul lalu berdekatan meja kami
'kalau orang dah reject.tak payah terhegeh hegeh nakkan dia lagi...pliss lah..kau tu tak sesuai..kau layak dengan mamat muka hodoh je..' kata2 ratul membuatkan aku seperti ingin menumbuknya..nasiblah ramai orang..kalau tak aku dah gunting mulut dia guna gunting potong cili mak cik kantin punya..
'ee ming tu aku punya'kata2 ratul menamatkan kesedihan intan..intan mendongakkan kepalanya..intan dengan tangkas bangun..kini jelas..ratul dan intan tingginya tiada beza..sama tinggi..aku mengharapkan intan menampar muka ratul..tapi....
'kau nak ee ming?kau amik..aku tak hadap..aku tak suka dah ee.ming..tapi kau kena ingat..jastin takde sape leh usik..kalau kau berani usik..ingatlah..tudung kau yang baru tu..tak semena mena jadi kain buruk mak cik kantin..kau ingat?!' kata2 kejam intan membuatkan wajah ratul bertukar emosi dari sinis ke cuak..
' ingat aku hadap ke jastin kau tu?'kata2 ratul terus menamatkan peperangan mulut itu setelah ratul beredar dari situ..
Sebenarnya ratul ni suka sape? Ee ming ke harif?? Aku minat harif dia badi..intan minat ee ming dia kacau..kenapa mesti ratul jadi orang ketiga dalam kisah cinta tablemate aku?
Bukan senang untuk menerima pedih dan bukan sukar untuk menelan pahit..
YOU ARE READING
Hurt make LOVE
RomanceSatu geng perempuan terdiri intan,anisya,allyssa dan nisa di sebuah sekolah..masuk sekolah jejak form 1 mereka kurang mengenali satu sama lain..apabila naik form 2 dan menjadi tablemate...sempurna...yang aneh lain,yang cantik lain,yg snyp lain..mmng...