Hari khamis..biasanya para pelajar akan ke surau bagi bacaan yasin..tapi aku,intan,allyssa tak naik surau..kami jalan2...dalam jalan2 tu..aku adalah terserempak ziqri dan bersembang jap..lepastu jumpa akmal..dan seperti biasa geng aku akan stop dan bersembang dengannya..biasalah tu..ziqri dan akmal ni senior form 4..so biasalah tu..terserempak kan? Ada jugak terserempak jastin,nicho,reztil,drew dan sejenis dengannya..ni semua geng2 non muslim ni..so senang jumpa..bertegur?? Tak lah..just jelingan tajam dan lambaian manis dari kami😂
Dalam jalan2 tu..kitaorang ada terserempak chau villis,ee ming dan kam kei heng..intan?? Dia nak lari tapi kami paksa..lek lah bukannya dia nak makan orang pon..sekali terserempak tu lek lagi..ni dah kali ketiga jumpa..memang ah intan tak puas hati..asal asyik berjumpa je?
Aku pun tepuk bahu intan suh dia lek..nasiblah dia sabar lagi..kau dan konco konco ku pon jalan lagi😂dalam jalan2 tu..terserempak lagi dengan ee ming..kali ni tak de chau villis..apa hal lah ee ming ni ada jugak kat sini? Intan tak puas hatj..dia pon blah..
Memang sepanjang hari tu..intan diam je..ni dah sah..dia badmood..waktu rehat lagi tak leh blah..memang krik je group kiteorang..aku ngn allyssa dah tak puas hati...
AHAD
Aku plan datang awal dengan allyssa..tanpa intan..apa aku nak wat?? Kau rasa?
Dok tunggu kat meja yang disediakan dekat dengan library tu..tiba2 lalu ee ming..huh..ee ming sorang je..kiteorang pon apa lagi..tahan dia..ee ming dari muka acah macho..tiba2 tukar jadi seram..
'ee ming!' jerit allyssa membuatkan ee ming sedikit mengundur..
'macam nilah..aku tak nak gaduh..aku cuma nak kau layan intan as friend betul betul boleh?' soal allyssa..ee ming yang separuh mengangguk separuh geleng sepertinya ingin bergegas ke seseuatu tempat..
'excuse me,i want to go to toilet..nanti i pm ok?' jawab ee ming dan dia terus beredar pergi..aku dengan allyssa membuat high five tanda berjaya..
ESOK
'nisya!!' jerit intan bila nampak aku datang sekolah..wow..ni first time dia gembira aku sekolah..selama ni tak pon😂
'yowww' jawab ku..
'ee ming chat kita malam tadi!' kata intan
'apa je yang dia chat?' soalku..
'just a HI' jawab intan..alhamdullilah..gembira pon dia.. Insyallah tak moody2 lagi..amin..sape tak sayang member kan?sape yang tak risau bila member moody? Bukannya kawan moody kita tambahkan lagi moody dia..sebaik baiknya ajaklah kawan lakukan sesuatu perkara ANEH kan?
Kenapa mesti dalam 2 pasangan pasti ada seorang untung seorang rugi? Kenapa tak kita cuba kedua duanya medapat keuntungan..
YOU ARE READING
Hurt make LOVE
Roman d'amourSatu geng perempuan terdiri intan,anisya,allyssa dan nisa di sebuah sekolah..masuk sekolah jejak form 1 mereka kurang mengenali satu sama lain..apabila naik form 2 dan menjadi tablemate...sempurna...yang aneh lain,yang cantik lain,yg snyp lain..mmng...