Chapter 10

272 45 26
                                    

• ONE DAY •
10 ..
__________

" لفيت وشي ملقتش حاجة ورايا ، رجعت ابص علي أحمد لقيت هبة في وشي !! انا مش عارفة مبسوطة ولا زعلانة ! مش عارفة بحبها ولا لا !! مش عارفة اي حاجة !! هي واقفة في وشي دلوقتي ؟؟ و بتعيط ؟؟ بصيتلها و ضحكت " ..

رناد : بتعيطي ليه ؟؟

هبة : وحشتيني

رناد : لما انا وحشتك مفكرتيش تكلميني تطمني عليا ؟؟

هبة : حصلي مشاكل كتير و اتسرقنا هناك و ضربوا حسين و دخل المستشفي و التيليفون اتسرق و النمر كلها ضاعت ! و الله العظيم عمري ما نسيتك ولا يوم يعدي من غير ما اكتبلك كل حاجة عايزة اقولهالك !!

" انا عيطت و حضنتها جامد ، كانت وحشاني اوي !! اوي كمان !! لقيت حسين داخل وراها و شايل بيبي صغير😱💕!! انا جريت عليه و خدته منه و بصيت لهبة "

رناد : بنتك ؟؟

هبة : ليلي❤️

" قعدت ابوسها جامد و احضن فيها جامد لحد ما أحمد جيه وقف قدامي " ..

رناد : مش عارفة اشكرك ازاي علي فكرة ..

أحمد : لسة التانية !!

رناد : هو لسة في حاجة احلي من الهدية ديه ؟؟

" أحمد سقف و لقيت .. هو ! لقيته طالع من تحت المكتب ، عدل هدومه و طلع نص التورتة التاني و كان هو الي عليه و بعدها جيه وقف قدامي .. "

رناد : ابعد عني !! مش عايزة اشوفك !! كنت مبسوطة يا أخي بالعيدميلاد ده !! ايه الي جابك ؟؟ ابعد عني انا بكرهك !!

أحمد : اهدي بس كدة !! احنا هننزل مستنينكوا في العربية عشان نكمل الخروجة ، متتأخروش بقي ..

" نزلوا كلهم و مهاب قرب مني " ..

رناد : أبعد بقولك !! *زقيته* عايز ايه ؟؟ مبحبش الكدابين !! قلت مش هتبعد و بعدت !! انتَ كسرتني بعد وفاة بابا و ماما !! انتَ ! انتَ كداب !!

مهاب : مش كداب ! و الله مش كداب ! انا قلت مش هبعد .. و انا مبعدتش ! انا لسة موجود ! لما ابعد ابقي موت او حتي سبتك ! انا مسبتكيش !! انتِ عارفة اني سافرت و رجعت بحبك ! مفكرتش في ولا واحدة هناك !! مكنتش ببص اصلاً ! مش عايز ادي مساحة لتفسي اني اشوف بنت حلوة حتي او وحشة !! انا كنت هكمل !! و كنت عايز اكمل !! بس خدت اجازة و نزلت قلت هشوف الجامعة هنا هعرف ادخل ولا لا و لو كدة هكمل هنا ! عارفة يعني ايه رجعت من المطار علي هنا ؟؟ مروحتش سلمت علي ماما و بابا حتي !! انتِ عارفة اني بحبك ! و عارفة و متأكدة كمان ! اوعدك مش هسيبك !! وعد ، و لو سافرت هكتب الكتاب و اخدك معايا !! معنديش استعداد اتعب تاني نفس التعب الي تعبته لما مكنتش بشوفك كل يوم غير صور بس !!

يوماً ماحيث تعيش القصص. اكتشف الآن