Chapter 2

383 53 51
                                    

• One Day •
2 ..
___________

" نزلت خدت العربية بتاعتي و روحت علي الكورنيش ، فضلت قاعدة قدام النيل و ساكتة !! مش عارفة اتكلمت اقول ايه ، او حتي اتكلم مع مين !!عمري ما كنت اتخيل ان يوم من الايام هيبقي ده حالي !! الحمد لله ..
فضلت قاعدة لحد اما تعبت و قررت اني خلاص هروح ، و فعلاً قمت و روحت ، اترميت علي السرير و رمسكت صورة كانت جنبي علي الكومودينو فيها انا و هبة و مهاب .. "

رناد : ايوة يعني ليه بعدتوا ؟؟ ليه  سبتوني لواحدي !! انا حتي معرفش انتو لسة عايشين ولا لا !! طب اتصلوا اطمنوا عليا !! طب .. طب يوم واحد في السنة حتي !! يوم في السنة بس اسمع فيه صوتكوا !! اعرف انتو كويسين ولا لا حتي !! مينفعش الي بتعملوه ده و الله !!..

" رميت الصورة علي الارض و حضنت المخدة جامد و قعدت اعيط لحد اما روحت في النوم ..
صحيت تاني يوم قمت غسلت وشي و اسناني و اتوضيت و صليت و لبست و نزلت الجامعة .. طبعاً كالعادة قاعدة لواحدي و كله بيبوصلي بقرف !! مش عارفة ليه !! و الله معملتلهمش حاجة !!
جبه معاد المحاضرة ف قمت و دخلت القاعة و قعدت برضو ورا لواحدي كدة و خلصت المحاضرة و روحت ، غيرت هدومي و عملت غداء و اتغديت و قعدت ذاكرت شوية و بعدين قمت لبست و نزلت لدكتور احمد ..
وصلت بدري نص ساعة و فضلت قاعدة برا بس في اصوات كتير جوة عنده !! نص ساعة او ساعة الا ربع ولقيت الباب اتفتح و ناس شايلين كاميرات و حاجات زي الي بتيجي في التيليفزيون !! و بعدين لقيت ناس كتير خرجت ، و في الاخر بنت و ولد ماسكين ايد بعض ماشيين ورا خالص و بيكلموا الدكتور .. "

أحمد : خلاص تمام كدة معادنا كل يوم في نفس الوقت يا مهند مش كدة ؟؟

مهند : اه يا أحمد و مش عارف اشكرك ازاي ..

أحمد : تشكر ايه يا ابني احنا عشرة عمر و جيه الوقت الي ارد فيه كل جمايلك يعني ..

مهند : يا عمي مش اوي كدة !!

أحمد : لا اوي و اوي كمان ..!! ولا انتِ ايه رأيك يا روان ؟؟
* هااااي ريييييوااااان حبعمراااي😂❤️👅 rawan_74 *

روان : لا مدخلنيش في كلامكوا ده عشان انا مليش دعوة ..

أحمد : خلعت علي طول !!

مهند : يلا بقي هنتكل احناا علي الله و انتَ شوف حالك و نتقابل بكرة ..

أحمد : ماشي اشطاا ، باي ..

مهند و روان : باي ..

" الولد و البنت مسكوا ايد بعض تاني و مشيوا و بعدين السكرتيرة جت و قالتلي ادخل ..
دخلت و لقيت أحمد قاعد ، خبطت علي الباب و دخلت قعدت قدامه .. "

يوماً ماحيث تعيش القصص. اكتشف الآن