11. BÖLÜM/ HAYALET UZMANI

13 2 0
                                    

                                                                                 *               *               *

Dün gece Mark Tum'un on beş sene önce terk ettiği söylenen malikanesinde mezarlık bekçisi Bay Lewis ve kedileri ile tanışan Macera Kulübü üyeleri eve geldiklerinde çok yorgun olduklarını fark etmişlerdi. Eve geldikten sonra yorgunluktan uykuya dalan Nick ve ablası Holly çok derin bir uykuya daldıkları yatış şekillerinden belliydi. Peter'da eve geldiğinde saatin geç olmadığını görmüştü fakat o yorgunluktan yatmaktan başka bir seçeneği kalmamıştı. 

Peter'ın yorgunluğu fazlasıyla vardı fakat uyuyamıyordu. Yatağında bir sağa bir sola kıvrılan Peter oflayıp puflamaktan uyumak istemediğini belli etmişti. Bir anlık dalıp giden Peter saate baktığında dokuz buçuk olduğunu öğrenmişti. Peter salonu ve mutfağı gezdiğinde anne ve babasının da uyumuş olduğunu anlamıştı. Yorgunluktan gözlerinin altı şişen çocuk, ailesinin yattığını öğrendiğinde odasına geri dönmüştü. O sırada Peter'ın aklına bir fikir gelmişti. apar topar babasının laptobunu kapan Peter internete girdi.

"Pekâlâ, bakalım bu kentte yaşayan doğaüstü olaylarla ilgilenen uzmanlar kimmiş?" Diye iç geçiren Peter, internete klavyesinden hızlıca bir şeyler yazdı. Yazdığı şeyi tıklayan Peter bir siteye girmişti.

"Paul Smith! Amanos sokak, no 12..." Dedi aniden heyecanla Peter. Salonda oturduğu koltuktan laptobunu sağına koyarak kalktı. Odasına doğru hızlı adımlarla ilerlerken içinden "Amanos sokak no 12" diyerek söyleniyordu. Odasına geldiğinde kapıyı hızla açınca kanaryası Korkusuz'u uyandırdığını gördü. Peter, yeni kanaryası olan Korkusuz'u uyandırdığı için üzüldü fakat o sırada kafasında başka bir iş vardı. Kanaryasıyla ilgilenmeden Macera Kulübü için almış olduğu telsizi aldı. Bu telsiz sadece Peter, Holly ve Nick'te olduğundan dolayı Macera Kulübü bu telsizleri haberleşmek ve bilgi vermek için kullanıyorlardı.

Peter, telsizinin üzerinde bulunan arama tuşuna bastı, o sırada Korkusuz huylanmış gibi sesler çıkarıyordu. 

"Hadi Holly ve Nick! Telsizi açın..." Dedi Peter. 


Holly ve Nick odalarında mışıl mışıl uyurlarken birden telsizleri tiz bir sesle ötmeye başlamıştı. Bu ses iki kardeşin aniden uyanmasına sebep olmuştu. Holly, uykusunun sersemliğiyle birden şaşırmıştı ama kardeşi Nick koşarak telsizi kapmıştı;

"Efendim Peter?" Dedi Nick. O sırada ablası da yatağından kalkmış ve Nick'in yanına gelmişti.

Peter, kuzenlerinin telsizi açtığına şaşırmıştı ilk başta cevap vermemişti fakat sonra kuzeni Nick "Neden bu saatte aradın?" diyerek onu sorguladığında anlatmaya başladı;

"Nick? Holly'de orada mı?"

"Evet..." Dedi Nick, ablası Holly'de onun ardından "Merhaba..." demişti.

"Mark Tum'un hayaletini mezarına tekrar göndermemize yardımcı olacak birini buldum!" Dedi Peter heyecanla. Fakat karşı taraftaki kuzenleri hiç heyecanlanmadan;

"Bunun için mi aradın, bunu yarın da anlatabilirdin..." Dediler.

"Üzgünüm ama heyecanımdan dolayı size bunu haber vermek istedim, yarın o hayaletin işini bitirebiliriz. Paul Smith adında bir uzman bunun için bize yardım edebilir."

                                                                     *               *              *

Yirmi dakikalık konuşmanın ardından, yarın hayalet uzmanı Paul Smith'in şehir merkezindeki evini ziyaret etme kararı aldılar. Ardından tekrar yataklarına girdiler ve akşamın rahatlatıcı sessizliğinde uykuya daldılar; Peter'da daldı...

                                                                    *               *               *

Peter odasındaki duvar saatine baktı; saat sabahın on buçuğuydu. Derin bir uykuya daldığı için baya geç uyanmıştı. Kahvaltıdan sonra kuzenlerin giden Peter,  şimdi Nick ve Holly'nin odasındaydı.

"Peki Peter planı bir daha anlatsana!" Dedi Holly, yatağına oturduğunda yatağın yayı onu hoplatmıştı. Peter, Nick'in yanına geçip planı anlatmaya başladı;

"Bakın çocuklar, dün gece internette dolaşırken hayalet uzmanları hakkında bilgi aldım, şansımıza Paul Smith adındaki bu uzman şehir merkezine yakın bir yerde yaşıyor. Gidip ondan bilgiler alacağız."

Peter'ın söylediklerini iki kardeş pürdikkat dinlemişti. Planı kesinleştirip evden ayrıldıklarında güneş tepedeydi. 

"Bakalım bulduğum uzman bize ne gibi bir yardımı dokunacak."

"Hiç bilemezsin..." Dedi Holly. 


Şubat ayının ılık bir günüydü, fakat akşama neler olur bilemezlerdi. Peter'ın evindeki Korkusuz olarak adlandırdığı kanaryayı evin içinde dolaşması için kafesini açan Peter'ın babası Korkusuz'a suyunu da vermişti. Kanarya cik deyip duruyor evin içinde delicesine kanat çırpıp sağda solda duran nesnelere çarpmamaya çalışıyordu. En sonunda koltuğun üzerine konan kanarya, cik demesini kesmişti.


"İşte!" Dedi Peter, "Amanos sokağı no 12!"

Macera Kulübü üyeleri Peter'ın gösterdiği 12 numaralı bahçeli eve bakıyordu. Bahçesinde taştan bir yol giden evin garajında Paul Smith'in cipi duruyordu. 

"Hadi girip hayaletler hakkında bilgi alalım." Dedi Peter, 12 numaralı evi parmağıyla göstermeyi bırakmıştı.

Az sonra Paul Smith'in evinin kapısını çalan Macera Kulübü üyeleri kapının açılmasını bekliyorlardı. İçeriden "Geldim!" sesi duyulduğunda Paul'un evinde olduğunu anladılar. Kapı açıldığında;

"Buyurun?" Diye seslendi Uzman Dr. Paul Smith. Açıkçası kapıyı açtığında dışarıda üç çocuğun geldiğine şaşırmıştı.

"Şey... Adım Peter. Bunlar da kuzenlerim Nick ve Holly." Diye lafa girerek sessizliği bozmuştu Peter. Nick ve Holly Dr. Smith'e el salladı. 

"Biz sizle bir konu hakkında konuşacağız da!" Dedi Peter. Dr. Paul bir kez daha şaşkınlığını koruyamamıştı;

"Ne konusu?" Diye sordu. Nick;

"Hayaletler hakkında..." Dedi.

Doğaüstü şeyler uzmanı Paul Smith, kapısına gelen üç çocuğu evine aldı, bu onun misafirperverliğini göstermiş gibiydi. Dr. Paul, Macera Kulübü üyelerine soldaki odaya geçmelerini söyledi, kendisi gidip üç çocuğa mutfaktan kurabiye getirecekti. 

"İşte! Kurabiyeler. Kendim yaptım!" Dedi Paul elindeki büyük tabağı Macera Kulübü üyelerinin önündeki küçük sehpaya koymuştu. Nick, gelen kurabiye tabağına elini atıp kurabiyeyi aldığında ablası Holly, kardeşine bir dirsek atarak onu uyardı.

"Evet, benimle ne konuşacaktınız?" Dedi Dr. Paul, "Çünkü ormanlarda görülen yaratıklar hakkında yazmam gereken bir makalem var." 

Peter, genzini temizleyerek konuşmasına başladı;

"Dr. Smith, size ünlü korku filmi yönetmeni Mark Tum'un evinde olan garip olaylar hakkında bize bilgi vermenizi istiyorum."

"Devam et!" Dedi Paul, belli ki Macera Kulübü'nü ciddiye almıştı.  

"Şimdi..." Dedi Peter devam etmek için öksürdü;

"Mark Tum on beş sene vefat etti. Fakat bir kaç kişi ve biz Mark Tum'un tekrardan mezarından hayalet olarak çıktığı ve kendi malikanesinde gezindiğini iddia ediyoruz. Ve bu artık çok fazla olmaya başladı, bu sebeple biz Macera Kulübü olarak Mark Tum'un hayaletini mezarına geri göndermek istiyoruz..."

Peter'ın söylediğini biraz olsun anlayan Dr. Smith, bir dakikalığına düşündü. Ardından;

"Hayaleti tekrar mezarına göndermek için yapabileceğim bir şey var!" Dedi.



MALİKANEDEKİ HAYALET (MaceraKulübü 2. seri)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin