"Peki nedir?" Diye sordu hemen Nick.
Hayalet uzmanı Dr. Paul Smith, tabakta bulunan kurabiyeden aldı ve onu ağzına atmadan önce hayaleti nasıl öldürebileceğini anlatmaya başladı;
"Bakın şimdi... Hayaletler öyle kolayca öldürülebilen bir yaratıklar değildir. Ayrıca bu iş zor ve tehlikelidir. Eğer hayaletler mezarlarından çıktıysa bilin ki bunu dünya kötülüğü için yapıyorlardır. Ünlü yönetmen Mark Tum, ölmeden önce ne kadar da iyi biri olsa mezarından hayalet olarak çıkıyorsa o artık kötüdür." Dr. Smith ağzına götürdüğü kurabiyeyi yedi ve ondan sonra konuşmasının geri kalanına devam etti.
"Dediğim gibi Mark Tum'un hayaleti artık kötü biri. Eğer onun evinde onunla karşılaşsaydınız o size saldırabilirdi, neyse ki böyle bir şey olmadı." Dr. Smith yutkundu;
"Hayaleti tekrar öldürmek ve mezarına göndermek için yapacağım bir tip büyü... Ve bu büyü için tuz, mum ve büyü sözcükleri lazım, ha bir de tabut..."
Macera Kulübü üyeleri soluksuz bir şekilde Dr. Smith'i dinliyorlardı. Uzman, konuşmasına devam etmeden önce öksürdü;
"Önce bir tabut bulup tabutun içini tuz ile dolduracağız. Ardından tabuta yaptığım büyü ve mumları yerleştireceğiz. Ve en sonunda hayaleti bu tabuta kapatmak için elimizden geleni yapmak zorundayız."
Peter atıldı;
"Ama hayaletler bir şeylerin içinden geçebilir. Yani eğer hayaleti tabuta kaparsak hayalet yinede bunun içinden geçebilecek ve ölmekten kurtulacaktır."
Dr. Smith başını sağa sola salladı;
"Hayır Peter, hayaletler asla bir şeylerin içlerinden geçemez. Bu sadece bir uydurmaca. Şimdi o hayaleti öldürebilmek için tabuta ihtiyacımız var, neyseki bende tahta kötü bir tabut bulunuyordu. Bana öyle bakmayın! Hayalet uzmanıyım ve evimde tabut bulundurmam doğal" Dr. Smith'e gülmemek için kendilerini zor tutan Macera Kulübü üyeleri yüzlerini garip şekillere sokmuştu.
O sırada ayağa kalkıp başka bir odaya giden Hayalet uzmanı, ormanlarda görülen yaratıklar hakkında yazdığı makaleyi yarım bırakmayı pek sevmemişti, ama şimdi çocuklara yardım etmek için elinden geleni yapacaktı.
Holly, Dr. Smith odadan çıkar çıkmaz az önceki zor tuttuğu kahkahaları attı.
"Vay be! Bir uzmanın bizimle birlikte hayalet avlamaya geleceğini hiç düşünmemiştim" Dedi Peter. Nick'de gülümseyerek başını salladı.
Evin diğer odasında bulunan uzman, odada bulunan tabutu eliyle tartmış, ardından içerideki çocukların yanına getirmek için kaldırmıştı.
"İşte tabut!" Dedi uzman. Paul, odanın tam ortasındaki üzerinde kurabiye tabağı bulunan masayı kenara çekti ve tabutu tam da oraya koydu. Macera Kulübü tabuta biraz daha yakın olmak için yere oturdu.
"Bende tuz da bulunacaktı! Hemen gidip tuzu da getireyim, ve mum ile büyüyü de." Dedi Paul ayağa kalkarak.
Macera Kulübü üyeleri o sırada Dr. Smith'in getirdiği eski püskü tabutu inceliyordu. Tabut o kadar eskiydi ki küçükte olsa bir örümcek tabutun iç kısmına ağ yapmıştı. Tabutun tahta kapağı yana doğru yatmış içerideki tozların dışarıya kaçmasını sağlamıştı.
Dr. Smith'te iki dakika sonra yazdığı büyü, elindeki mum ve tuz paketi ile gelmişti. Şaşkınlıktan ağızları açık kalan kulüp üyeleri Dr. Smith'in tabutun içine üç tuz paketini döktüğünü izlediler. Ardından hayalet uzmanı, getirdiği küçük boydaki mumları tabuta yerleştirdi, ve tabutun en ortasına büyü kağıdını koydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MALİKANEDEKİ HAYALET (MaceraKulübü 2. seri)
AdventureOnlar kendilerini Macera Kulübü olarak adlandırıyorlar... Adları Nick, Holly ve Peter. Peter, Nick ve Holly'nin kuzeni. Nick ise ablası Holly'yi bazen kızdıran macera dolu bir çocuk. Yıllar önce ölen korku filmi yönetmeni Mark Tum'un, malikanes...