Bab 3

51 8 6
                                    

"Siapa akak tu? "

"Eh..."

"Dia ni kawan yeoja baru Oppa, Ji yun. " Suga menerangkan.

Esther memandang Ji yun lama. "Kenapa dengan dia ni?" Kata hati kecil Ji yun.

"Dia ni yeojachingu oppa ke?" Esther menunding jari ke arah Ji yun sambil melihat Suga. Pipi Ji yun membahang.

"Ish , Esther..! Kan oppa cakap ni kawan yeoja oppa.. Esther ni..." Suga mengeluh dengan muka yang membahang.

"Oppss! Mianhae oppa... Esther janji takkan buat cam tu lagi!" Esther senyum.

"Yelah tu.." Suga jeling adik kesayangannya Esther. "Hehehehe...." Esther ketawa kecil.

"Hai Adik!!! Nama adik ape??" Ji yun cuba menyamakan tinggi mereka dan cuba bermesra dengan Esther.

"Lee Esther!!" Esther menjawab dengan gembira.

"Lee Esther??" Ji yun hairan .
"Kenapa kak Ji yun?" Tanya Esther.

"Nama betul oppa adik Min Yoongi... nama betul adik Lee Esther... kenapa nama keluarga Adik dengan oppa lain?" Ji yun menanya.

"Sebenarnya kami ni memang adik beradik betul... ibu bapa kami meninggal disebabkan kemalangan jalan raya masa nak balik ke rumah... kami di hantar ke rumah kebajikan... Esther diambil oleh keluarga lain dan saya diambil oleh keluarga lain... walaupun kami tak tinggal serumah, hubungan adik beradik kami tak pernah terpisah.. nasib baik kami satu sekolah...jadi kami selalu luangkan selepas waktu sekolah.." panjan Lebar Suga menerangkan.

"Jadi nama keluarga korang yang betul ape?" Ji yun menyoal lagi .

"Min.. jadi nama Esther adalah Min Esther. Nama saye tetap Min yoongi sebab oppa dan omma benarkan guna nama tu .." Suga menerangkan lagi.

Ji yun hanya meng'ouh'kan manakala yang hanya setia mendengar .

"Esther nak kawan dengan Ji yun tak? Ji yun pun macam Esther, dah takde keluarga... hidup sendiri." Ji yun memengang kedua belah tangan Esther.

"Nak!! Ji yun kawan lah Esther!! " Esther peluk Ji yun.
"Gomawo, Esther..." Ji yun senyum lalu membalas pelukan tadi.

Macam tadi, ahli bts hanya menjadi penonton dan pendengar setia.

"Dah habis? Jom." J- Hope yang dari tadi berpeluk tubuh kini masuk ke perut kereta.

Dalam perjalanan....

"Oppa kite nak pergi mana?" Esther menarik lembut baju Jungkook. Jungkook hanya mengangkat kedua bahunya tanda tidak tahu.

"Oppa kite nak pergi mana? "Esther menanyakan soalan yang sama kepada Suga sambil menarik lembut baju oppanya.

"Kita nak jalan-jalan dengan Ji yun. Kita tolong Ji yun beli barang dia .. dia orang susah jadi , kita akan bantu Ji yun sebagai kawan dia.." jawab Suga dengan senyuman manisnya.

Ji yun terharu dengan kata-kata Suga yang mengingatkannya tentang chingu namja nya dulu. Ji yun hanya menahan air matanya daripada mengalir di pipi tetapi tidak dapat.

Jin memandang Ji yun. "Ji yun kenapa kau menangis ?" Jin hairan. "Ah.. takde apa-apa saya menguap je tadi.. hehehehe." Ji yun mengesat air matanya.

Taehyung yang memandang Ji yun dari tadi hanya diam saja." Ji yun ...." bisik hati kecil Taehyung .

-Mall-

"Ji yun. Pergi lah beli barang yang kau perlu... pergi dengan hyung Suga. Jungkook nak bawa Esther jalan-jalan. Okey?" Jungkook menarik lembut tangan Esther sambil berlalu dari sana.

"Eh, aku pula?" Keluh suga.

"Kau pergi lah. Kami nak jalan kejap." RapMon bla diikuti dengan ahli bts lain.

Suga memandang Ji yun. "J-jom .... " Suga mengajak. Ji yun yang terkaku terus memandang Suga dan mengukir senyuman penuh makna "jom!!" Ji yun menarik lembut tangan Suga. Pipi Suga membahang.

Suga dan Ji yun bersama-sama membeli barang dapur dan baju.

"Ji yun kau ada telefon ke?" Suga bertanya. "Ermmm...takde ." Relax Ji yun menjawab.

Suga menarik Ji yun ke kedai telefon. "Eh kenapa ni Yoongi?" Ji yun ingin berhenti tetapi Suga terus saja membawa Ji yun ke kedai telefon.

"Yoongi kenapa kau bawa aku ke kedai Handphone ni?" Ji yun hairan sambil melihat sekeliling. "Nah" suga menghulurkan sebuah beg kertas .

"Apa ni ??" Ji yun tertanya tanya.

"Tengok lah dalam beg tu...." Suga tersengih macam kerang busuk.

Ji yun mengangguk lalu mengeluarkan sebuah kotak bersaiz sederhana. Ji yun melihat apa yang terdapat dalam kotak tersebut. Ji yun terkejut.

"Wattt???!!"
















------------------------------------------------

Hai guys ....

Part ni macam tak berapa siok..... Author malas nal buat panjang2.... tapi thank to the reader for read Author's ff!!! Don't forgot to vote this part okey? See you at the next part!!! Gomawo!!!

Music is love 🎶❤[M.Y.G]Where stories live. Discover now