Bab 10

18 5 0
                                    

Suga menuju ke kaunter pertanyaan. Dia memakai topeng mulut supaya dia tidak dikenali orang.

"Ermmm... maafkan saya.. mana bilik doktor Jun?" Soal Suga di kauter pertanyaan.
"Owh, Encik Yoongi kan? Ikut saya." Nurse itu menunjukkan di mana bilik Dr. Jun.

Nurse tersebut mengetuk bilik Dr. Jun. "Tuan, ni Encik Yoongi datang dah." Ujar Nurse tersebut. " Suruh dia masuk." Jawab Doktor Jun.
Encik, sila masuk." Pelawa Nurse tadi. Suga masuk ke dalam bilik .

xxxxxxxxxxx

Ji yun POV

"Ummi !!!" Kedengaran seorang budak perempuan berlari ke arah ibunya.

"Di mana aku ni?" Aku memengang kepalaku. Mataku membuntang apabila ternampak kelibat..
Ummiku.

"Ummi!!!" Aku berlari dan ingin memeluk Ummi. Tetapi malangnya, aku seperti tidak wujud di sana.

"Ummi!! Mana Yoongi?" Tanya budak perempuan tersebut kepada Ummiku.
Aku cuba meneliti muka budak perempuan tersebut.
Budak perempuan tersebut adalah...

Diriku sendiri semasa umur 4 tahun.

"Yoongi? Nanti Mama yoongi bawalah yoongi datang sini , main dengan anak perempuan Ummi yang comel ni..." Ummi mencuit hidung aku pada masa silam. Aku pada masa silam memeluk Ummiku. "Sebab tu lah , Ji yun sayang Ummi!!" Ujarnya.

"Ummi!!Ji yun !!!! " seorang budak lelaki berlari ke arah Ummiku dan Ji yun Silam . Mamanya hanya melihat sikap anaknya yang berlari ke sana-sini. "Yoongi!! Jangan lari-lari nanti jatuh kang!! Nangis lagi.

"Nae!!!" Kata budak lelaki tadi lalu ke tempat aku pada masa silam. "Yoongi, awak lambat lah!!" Kata Aku Pada masa silam. "Mianhae lambat. Lain kali Yoongi takkan lambat lagi! Janji!" Budak lelaki itu menunjukkan jari kelingkingnya. "Janji ye?" Kata aku silam lalu membuat pinky swears.

Aku tersenyum melihat memori lamaku. "Adakah budak lelaki tu adalah Min Yoongi . Suga? " aku bermonolog.

"Ye, Ji yun sayang. Itulah ialah Yoongi kawan lama dan kawan yang berkawan dengan Ji yun Sekarang.." ujar perempuan dalam lingkungan 20-an itu lalu duduk disebelahku.

"Ummi?" Aku mengalirkan air mataku. Sungguh aku rindu wanita ini.Aku memeluk Ummiku.

"Ummi ? Kenapa tinggalkan Ji yun? Ummi tau tak Ji yun rindu sangat Ummi?"aku memeluknya lebih erat. "Ummi tahu... tapi ini dah jadi takdir Ummi.. lagi pun Ummi dah tak boleh tinggal dengan Ji yun lagi.." Ujar Ummiku. Aku meleraikan pelukan. "Kenapa? Ummi tak sayangkan Ummi lagi ke?" Air mata semakin membanjiri pipiku.

"Bukan macam tu.. Ummi memang Sayangkan Ji yun. Tapi Ummi dah lama meninggal." Ummi berdiri lalu beredar dari situ." Ummi? Ummi nak pergi mana?" Air mataku mengalir deras di pipiku. Kelibat Ummi semakin hilang dari pandanganku.

"Ummi!!!!!!!!"

Ji yun terbangun dari tidurnya. Dia melihat sekeliling. "Mimpi..." kata Ji yun sendiri. Ji yun merasakan tangann kanannya terasa hangat. Dia memandang tangannya. Rupa-rupanya Suga memengang tangannya sambil tidur di kerusi. Ji yun mendekati Suga. Dia mengusap kepala Suga.

"Aku dah jumpa dia..... Min Yoongi..." ujarnya sendiri.

xxxxxxxxxxxx

"Weh, korang... aku bosanlah.." kata Jimin sambil meletakkan kepalanya di bahu Taehyung.

"Woi, Jimin!! Beratlah kepala kau!!! Patah bahu aku yang cantik ni nanti!" Ujar Taehyung menolak kepala Jimin.

"Apesal pula kau bosan?" Namjoon hairan. "Dia bosan sebab takde orang yang dia nak kacau dah selain suga sugar tu.." kata Jhope dengan nada yang mengusik.

"Hah betul tu!! Kalau suga kat sini , dia lambat bangun, boleh simbah air satu besen kat muka dia!!"Jimin memuncungkan mulutnya.

"Woi !!!! Daripada korang mengumpat kat sana, bagus korang tolong aku dengan Kookie masak kat dapur ni!!! Siapa tak tolong... first, takde makan malam selama setahun. Second, melekat kuali aku yang masih panas ni kat muka korang. Last, melekat pisau besar kat kepala korang!!!!" Jerit Jin di dapur.

Taehyung, Jimin , Jhope dan Namjoon berlari ke dapur takut takde makan malam selama setahun.

Di dapur,

"Jhope!!!! Kenapa kau masukkan gula pula dalam sup aku tu!!!!!" Jin memarahi Jhope. "Aikkk!? Ni bukan garam eh? "Jhope membelek-belek plastik gula tersebut. "Ouh.. gula rupanya..." Jhope menggaru kepalanya yang tak gatal.

"Hyung!!!! Apa hyung nak buat dengan biskut chips coklat aku tu!!???" Kookie memarahi Jimin. "Aku nak makan lah apa lagi ?" Jimin menbuka balang biskut Junkook. Jungkook merampas balang biskutnya. "Tak boleh!!!! Ni kookie punya!!!" Kookie memeluk erat balang biskutnya.

"Aishhhh!! Mana boleh kau sorang je makan !! Sharing is caring lah!"Jimin menarik balang biskut daripada Jungkook tetapi dia menarik balik. Sedang Jimin dan Jungkook rampas merampas biskut, Taehyung yang berlari membawa tepung diikuti oleh Namjoon.
Taehyung tersadung di depan Jimin dan Jungkook, lalu tepung yang dibawa olehnya terkena di muka Jimin dan Jungkook.

Jungkook memandang balang biskutnya yang dibuka oleh Jimin tadi , terdapat banyak tepung yang termasuk dalam balamg tersebut.

"KIM TAEHYUNG!!! AKU BUNUH KAU!!!!!!!!" Kata Jungkook lalu mengambil pisau pemotong daging. Taehyung? Dah lama lari keluar rumah. Jungkook mengejar Taehyung.

"Haih....! Menyesal aku suruh diorang tolong..." Jin mengeluh.

------------------------------------------------

Hai guys...
Mianhae kalau part ni serabut sikit. Author dah takde idea. Otak takde Idea.
Okey lah see you at the next part .

Music is love 🎶❤[M.Y.G]Where stories live. Discover now