Meow Cafe
Suga mengusutkan rambutnya. "Ugghhhhhh!!!!!" jeritnya. Jam sudah menunjukkan 10.00pm dan Ji yun belum balik ke Meow Cafe lagi. Nasib lah takde pelanggan lagi pada lewat macam ni. Bos Meow Cafe tidak marah pada Ji yun kerana tahu bagaimana keadaan Ji yun. Maklumlah, bos Meow Cafe ialah antara kawan baiknya , Im Chae hyun A.K.A bekas Senior kesukaan Ji yun .
Pintu Cafe dibuka oleh seseorang. Semua orang memandang pintu Meow Cafe. Kelihatan Chanyeol yang membuka pintu tersebut. Suga merengus kasar.
"Ermmm.. Anyeong boleh saya tanya? Mana Ji yun?" soal Chanyeol. Suga terus memandang tajam Chanyeol apabila dia menyebut nama Ji yun.
Suga menghentak kuat meja lalu berdiri. Ahli BTS , member Ji yun dan Chanyeol memandang Suga. Suga berjalan ke arah Chanyeol lalu mencengkam kolar baju Chanyeol.
"Apa kau dah buat kat Ji yun sampai dia dah dingin dengan Aku hah!??!?!!!" jerkah Suga manakala Jin dan Taehyung menarik Suga untuk melepaskan cengkamannya.
Jimin memeluk erat lengan Shearlyne manakala Shearlyne mengusap rambut Jimin. Jimin dan Shearlyne dah couple selepas birthday Jimin.
"Aku hanya jadi kawan rapat dia je? Kenapa? Kau Jeles ke dengan realationship kitorang ke?" perli Chanyeol. Kemarahan Suga sudah membuak-buak.
Dushhhhhh!!!!!!
Tumbukan Suga kena tepat pada pipi Chanyeol membuatkan Chanyeol jatuh tersungkur dan bibirnya pecah.
"AKU DAH LAMA KENAL DENGAN JI YUN!!! KAU ?!! KAU BARU JE KENAL JI YUN BEBERAPA HARI LEPAS!! KENAPA KAU NAK GANGGU HUBUNGAN KAMI!!????"
Tengking Suga lalu sekali lagi ingin melayangkan penumbuk ke muka Chanyeol tetapi di tahan oleh Jungkook."Hyung!!Sudahlah!!!!" Marah Jungkook.
"Ada aku kesah?" perli Chanyeol lagi lalu memengang mukanya yang lebam ditumbuk Suga.
Suga sudah merah padam. Sekali lagi dia ingin menumbuk Chanyeol tetapi sesusuk tubuh menghalangnya.
"Ji yun...." katanya lalu memandang lantai.
"Apa kau buat ni yoongi?!" tengking Ji yun lalu ke tempat Chanyeol. Ji yun meletakkan kepala Chanyeol di ribanya lalu membelek-belek muka Chanyeol.
"Kau tak apa-apa?" soal Ji yun dengan riak wajah risau.
"Aku tak apa-2... Jom aku hantar kau balik..." kata Chanyeol lalu berdiri dengan keadaan tidak berdaya. Baekhyun terus memapah Chanyeol. Baekhyun bawa Ji yun ke Meow cafe sebab ada barang yang tertinggal kata Ji yun .
"Takpe biar aku pandu." kata Baekhyun lalu papah Chanyeol untuk keluar. Selepas saja ChanBaek keluar, Ji yun memandang Suga tajam.
"Ji yun. Kau pergi mana tadi. Puas kami cari tadi. Penat tau." Sae Jin mengembungkan pipinya.
"Aku pergi Namsan Tower sekejap. Nak tenangkan fikiran sikit. Lepas tu terserempak dengan Baekhyun tadi." Ji yun berbual seperti biasa dengan membernya. Dia hanya membuat bts tidak wujud si sana .
"Weh, Ji yun. Jangan lah buat Kookie tak wujud." Jungkook membuat puppy eyes. Satu tangan mencubit lengan Jungkook.
"Oucchh!" Jungkook mengaduh.
"Oppa..!" Esther pandang ke tempat lain sambil memeluk tubuh. Lepas Esther dan Jungkook membuat drama tak berbayar dorang tu, Ji yun membuka mulut.
"Korang, aku balik dulu. Baekhyun dan Chanyeol dah tunggu aku kat kereta. Lagipun belambak kerja sekolah nak buat. Kejap aku nak ambil barang aku dulu." Ji yun memasuki dapur. Ae Riy memandang Suga.
"Kau. Bagus kau bertindak cepat. Sebelum ada orang nak ambil dia dari kau." kata Ae Riy bersahaja lalu memeluk tubuhnya.
RapMon menepuk bahu Suga. "Aku rasa betul kata Ae Riy. Kau kena bertindak cepat." nasihat RapMon.
Yang lain hanya mengangguk setuju. Suga diam seketika.
"Ikut dia lah siapa dia nak pilih. Aku dah t-tak kisah.." ujar Suga pelahan lalu keluar dari Meow cafe.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"Semua ni salah aku...aku..aku!" Suga berjalan seperti orang tidak berdaya. Dia melintas Jalan tanpa melihat lampu isyarat.
Baaammmm!!!!
Sebuah lori terlanggar badan Suga. Pemandu lori tersebut cemas dan terus lari dari tempat kejadian.
Badan Suga terbaring dan di lumuri darah .
"Ji yun...." kata-2 akhir Suga sebelum dia tidak sedarkan diri.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Praaannnggg!!!!
"Aduh.. Dah pecah gelas ni..." Ji yun mengeluh. Dia rasa gelisa.
"Kenapa aku rasa tak sedap hati ni..?" kata Ji yun lalu mengusap dadanya.
Gwenchana Mianhadan mal!~
Baekhyun - Take you home jadi ringtone hp Ji yun berdering. Ji yun melihat nama yang terpapar di Skrin.
"Esther?" gumam Ji yun lalu mengangkat panggilan Esther.
"Yobeseyo?"
"Unnie!! Hiks.. Hiks.."
"Kenapa ni Esther-shii? Kenapa Esther menangis?" Ji yun sudah cemas.
"Yoongi Oppa...hiks..hiks.. Kemalangan..hiks"
"S-sekarang Y-yoongi k-kat hospital m-mana?"
"Hospital seoul...hiks..hiks"
Tanpa berlengah lagi Ji yun terus menamatkan panggilan dan memasukkan hp dalam poket blousenya lalu terus berlari keluar rumah.
------------------------------------------------
Hai guys!! Sorry lambat update. BTW suga kemalangan. Korang rasa apa jadi lepas ni? Korang boleh bagi pendapat. Hhehehehe... Okey? Btw, happy birthday to Kim Seok Jin!!!
Vote , share and Comment💕
YOU ARE READING
Music is love 🎶❤[M.Y.G]
FanfictionJi yun , seorang gadis yang miskin dan ibu bapanya telah meninggal sejak umurnya 12 tahun. Walaupun Ji yun miskin , dia dapat bersekolah di sekolah Muzik yang hanya pelajar berbakat dalam bidang Muzik dan tarian dapat masuk. Hidupnya mula berubah ap...