Bab 9

22 7 8
                                    

"Tunggu dulu..!" Ji yun hairan.

"Yah!! Min Yoongi!!" Jerit Ji yun. Suga mengendahkan jeritan Ji yun lalu membawa Ji yun ke biliknya. Suga memutup rapat pintu biliknya.

"Yoongi!! Apa kau buat ni!! " Ji yun menarik tangannya dari pengangan Suga.

"Mian berkasar dengan kau tadi. Aku hanya nak tanya kau sesuatu..." Suga duduk di birai katilnya. Dia menepuk-nepuk bahagian katil sebelahnya agar Ji yun duduk. Ji yun akur. Dia pun duduk di sebelah Suga.

"Wae? Apa yang yoongi nak tanya ni?" Kata Ji yun lembut sambil melihat sekeliling .

"Kau ada kata yang Omma kau  beritahu kau ada kawan lelaki sebelum kau... ape?" Soal Yoongi.

"Oh.... sebenarnya aku -" mata Ji yun terhenti apabila terlihat frame gambar . Ji yun mengambil frame tersebut.

"Ini gambar aku dengan kawan aku... nama dia sama macam nama kau... Ji yun.." bisik Suga.

Tiba-2 Ji yun memengang kepalanya. "Arrggghh!!! Sakit!!" Ji yun mengerang kesakitan. Kepalanya terasa amat sakit. Frame gambar tersebut terlepas dari tangannya.

"Ji yun!!! Kenapa ni!!!" Suga meluruh ke arah Ji yun. "Yoongi... sakit..." Ji yun rebah sambil memengang kepalanya. Tiba-tiba penglihatan Ji yun semakin kabur dan menjadi gelap.

"JI YUN!!!!!!!!!!"

xxxxxxxxxx

Yoongi bejalan ulang alik di depan pintu bilik rawatan. Dia berasa sangat cemas.

"Yoongi.. duduklah!" Namjoon mengarahkan yoongi.

Pintu Bilik  tiba-tiba dibuka oleh doktor. "Adakah Encik adalah kawan pesakit?" Soal Doktor yang bernama Jun.

"Ya. Kami adalah kawan dia. Kenapa dengan dia ,doktor?"
Soal Yoongi cemas.

"Sebenarnya saya pernah menjadi doktor peribadi Ji yun. Ji yun pernah mengalami Amnnesia atau lebih tepat lagi hilang ingatan. Mungkin apabila dia cuba ingat memori lamanya, ia menyebabkan kepalanya teramat sakit. Siapa yang kali terakhir bercakap dengan Ji yun sebelum dia tak sedarkan diri?" Panjang lebar Dr. Jun menerangkan .

Yoongi mengangkat tangannya. "Awak?" Tanya doktor tersebut. Yoongi mengangguk. "Encik ni, dah lama berkawan dengan Ji yun ke?" Soal Dr. Jun lagi. Yoongi menggelengkan kepala.

"Tapi ..." yoongi mengeluarkan sekeping gambar.

"Masa saya bagi dia tengok gambar ni.. dia terus mengerang kesakitan...." Yoongi memberi gambar tersebut kepada Jun. Jun terkejut. "Jadi, Encik ni mesti Min Yoongi kan? Kawan masa kecil Ji yun kan ? " soal Jun. "Jadi betul lah jangkaan aku!!! Dia memang Ji yun!! Ya, Tuhan!!" Ujar Yoongi gembira.

"Kalau Encik nak melawat, silakan. Nanti Encik Min Yoongi jumpa saya kat bilik saya." Kata Jun. Mereka mengangguk lalu rempuh masuk ke dalam bilik Ji yun.

"Ji yun jangan lah mati!!!" Jhope mengoncang badan Ji yun. "Woi, Jhope !! Kau ni pekak ke? Doktor kata dia hanya tak sedarkan diri faham?!" Namjoon memarahi Jhope.

"Ouh, yeke. Ghehehehehe...." Jhope ketawa kecil.

"Woi, Suga! Selama ni kau tak pernah beritahu pun kat kitorang yang kau pernah Berkawan dengan Ji yun masa kecil." Rungut Jin.

"Kalau aku beritahu , korang mesti kecoh ejek aku." Ujar Yoongi sambil menyilangkan tangan di dadanya.

"Wei, Suga. Selepas kita kenal dengan Ji yun.. kau selalu ceria, lembut dengan Ji yun dan tak berapa murung. Lesap terus Swag kau!" Taehyung menukar topik.

"Ishhh!!! Manada!!" Rungut Suga. "Hah, tu!! Dah datang balik Swag die.. weird betullah dia ni!" Jimin memeluk lengan kanan Taehyung.

"Ish!! Aku bukan GAY lah!!" Taehyung menolak muka Jimin daripada melekat di tangannya. "Sekali-sekala bagi lah aku peluk! Hari ni birthday aku!!" Jimin masih melekat ditangan Taehyung.

"Aku ketuk kang kepala kau guna kuali Si Jin tu!" Taehyung menolak kepala Jimin.

"Otak kau aku nak bagi kuali aku kat kau! Nanti calar?! Siape nak ganti??!!" Jin memeluk kualinya yang entah dari mana datang. Bts membuat poker face.

"Oppa jom balik... Esther ngantuk.." Esther yang memeluk tangan Suga dari tadi menguap. "Esther pergi dengan Jungkook.. Oppa nak jaga Ji yun dulu." Suga mengusap kepala Esther.

"Ermmmmm~" Rengek Esther sambil beralih memeluk tangan Jungkook.
"Okey, hyung Suga. Kitorang balik dulu.. jaga Ji yun betul-betul tau!" Jungkook menasihati lalu keluar diikuti oleh ahli Bts lain.

"Nae, aku tahu la.." kata Suga lalu memandang Ji yun yang terlantar di atas katil. Suga teringat sesuatu. "Aduh! Dr. Jun nak jumpa aku lah! Macam mana aku boleh lupa!" Suga menepuk dahinya." Ji yun, kau tunggu sini kejap ye.. Aku nak Jumpa Dr. Jun kejap." Suga mengusap kepala Ji yun lalu keluar dari bilik pesakit.

------------------------------------------------
Message for reader:

Read, share and vote. Thanks to reader for read my ff. Okey see you in the next chapter..!

Music is love 🎶❤[M.Y.G]Where stories live. Discover now