Bab 4

44 7 7
                                    

"Waaaaaatttt???!!!"

"So-" kata-kata Yoongi dipotong oleh Ji yun.

"Vivo 5S laaaahhhh!!!!! Hp idaman saye!!! Yoongi , your the best!!!! Gomawo!!!" Ji yun memeluk leher Yoongi. Muka Yoongi membahang. Ji yun memandang wajah gebu Yoongi.

"Wae?" Ji yun hairan.

"Ji yun pe-peluk leher saye l-lah...." Yoongi sedikit gagap. Wajah Ji yun membahang lalu Ji yun melepaskan pelukan tersebut.

"Aaahhh....Mian.." Jawab Ji yun sambil memandang tepi.

"Ouh... takpe.. Saye ingat Ji yun tak suka hp tu.. " kata Yoongi lembut.

"Apesal pulak? Vivo 5S kot. Mahal tu.. boleh beli banyak makanan dah tau!!" Ji yun mendepakan tangannya ke atas.

Yoongi ketawa kecil melihat sikap Ji yun yang macam budak-budak. Yoongi teringatkan chingu yeoja yang sikapnya seiras dengan sikap Ji yun. Yoongi tersenyum sendiri.

"Yoongi??" Kata Ji yun dengan mukanya yang gebu putih melepak.

"Hmmmmmm..? Wae , Ji yun?" Yoongi automaticlly memandang Ji yun.

"Kena-"

"Haaaaaaahhhh....!!! Dah habis dating ke ni??" J-Hope datang entah dari mana tetiba buat lawak .

"What the f**king are you talking about??!" Yoongi mencengkam kolar baju J-Hope.

"Wait,wait!!! Aku gurau je ,okey? " J-Hope menenangkan Yoongi. Yoongi melepaskan cengkamannya.

"Weh, dah dah latu gaduh ....kat mana mana pun korang nak gaduh..." RapMon datang dengan bts dan Esther.

"Entah si Suga ni.." J-Hope tersenyum sinis.

"Yah, Budak ni memang nak kena!!" Kata yoongi sambil menunjukkan penumbuknya.

Ji yun ketawa kecil melihat drama tak berbayar Yoongi dan J-Hope tadi.

"Semua dah beli ke , Ji yun?" Soal Taehyung. Ji yun memandang Taehyung.

"Agaknya dah , Tae.." Ji yun membelek-belek barang-barangnya kalau ada yang belum dibeli.

"Jom lah ba-" kata Jimin dipotong.

"KEJAPP!! Sekarang Esther pula nak bawa Unnie jalan-jalan kat mall ni!" Esther mengambil lembut barang-barang daripada tangan Ji yun yang dibeli tadi.

"Nah.... korang letak  barang-barang ni kat bonet ,  Ji yun Esther bawa jalan-jalan kejap.." Esther bagi barang-barang Ji yun dekat Jungkook dan Jimin.

"Eh, oppa pula." Jungkook mengembungkan pipinya nak bermanja dengan Esther.

"Ala, Oppa tolong lah changi..." Esther membuat muka comel.

"Nasib baik changi comel..." Jungkook mengalah.

"Bueekk!! Nak termuntah aku nak dengar camtu" Jimin mencebik.

"Ishhh, dah!! Jom kita pergi kereta!!" Kata Yoongi .

"Korang pergi lah ...aku nak ikut Esther dan Ji yun." Kata Jin.

"Oppa ni .... kitorang nak ke kedai baju tu kejap lahh..." Esther mencebik.

"Please .... oppa pun  nak cari baju  ..." Jin memujuk Esther.

"Biarlah oppa Jin ikut kita..." Ji yun membela Jin.

"Kalau Unnie cakap cam tu, Okey! Jom!!" Esther memeluk tangan Ji yun. Jin mengikut langkah mereka berdua.

-kedai baju-

"Tengok ni korang!!!" Jin mengambil perhatian Ji yun dan Esther yang sedang membelek-belek baju.

"Yah!! Takde warna lain ke selain pink??" Esther mencengkak pinggangnya.

"Esther pun tau kan yang Oppa suka warna pink... " Jin menjongket kedua-dua keningnya dua kali.

"Dasar PRINSESS PINK!" Esther meletakkan kedua tangannya di bahu lalu meng'roll'kan matanya ke atas.

"Muka saye ni sama macam Yeoja ke?? Pandai-pandai je panggil Prinsess pink..!" kata Jin.

"Sama sangat!!  Dah lah suka warna pink,  pandai memasak pulak tu... Dah macam omma-omma dah saye nampak.. " Esther tersengih macam kerang busuk.

"Yah!! Aku bagi kang labah-labah tu kat kau baru tau!! " Jin membaling baju pink tadi ke arah Esther.

Esther terus bersembunyi di belakang Ji yun lalu baju pink yang dibaling oleh Jin tadi terkena muka Ji yun.

"Opppsss..! " Esther meletakkan tangannya di bibirnya.

Ji yun menarik baju pink tadi dari mukanya. Ji yun menahan geram. Jin dan Esther hanya melihat reaksi Ji yun.

"Hmmmmm.... " Ji yun menghembus nafasnya.

Jin dan Esther meneguk air liur.

"korang.... "




-----------------------------------------
Anyeong semua!!!
Author nak minta maaf kalau tak berapa siok bab ni... Kalau ada typo comment je...  Author tak marah pon... Okey? See you at next part!!

Music is love 🎶❤[M.Y.G]Where stories live. Discover now