Bunyi jam loceng mengejutkan Ji yun dari tidur. Ji yun melirik ke arah jam . Sudah jam 0531. Dia menggosok matanya sambil meregangkan badan kecilnya. Dia mencapai telefonnya .
Missed call
Yoongi- 20 Missed call
04.01 a.m
Chanyeol- 3 message
05.00 a.m"Weh, banyak betul missed call Yoongi ni... Biarlah dia tu! Siapa suruh buat aku merajuk. Sekarang hamek kau! Bagus aku tengok message dari Chanyeol." aku terus menekan message Chanyeol
Chanyeol
Ji yun. Aku hantar kau pegi sekolah.Siap awal tau! Aku datang jam 06.00 a.m nanti.
Bubai!
"Aik!! Ceria pulak dia hari ni. Weird betullah Chanyeol ni."
Ji yun menggaru kepalanya yang tidak gatal. Dia meletakkan telefonnya di atas katil dan terus mencapai tualanya lalu masuk ke dalam bathroom.06.00 a.m
Pon!pon!
Chanyeol menghon untuk memberikan isyarat kepada Ji yun yang dia sudah sampai. Sesusuk tubuh gadis keluar dari pintu rumah tersebut. Chanyeol tersenyum lebar. Gadis memasuki perut kereta Chanyeol lalu memakai sit belt.
"Pagi , Ji yun!" kata Chanyeol dengan eye smile. "Pagi juga!!" kata Ji yun ceria. " Nak pegi breakfeast dulu ke , terus pegi sekolah?" soalnya.
" Ermmm.. Terus pegi sekolah lah... Tak sempat dah nak breakfeast." kata Ji yun kekok.
"Ermm..okey. Nanti balik aku ambil." tuturnya lembut . Melt Ji yun dibuatnya.
"okey!"
Kereta mereka terus meluncur keluar dari perkarangan rumah tersebut. Sesampai di Sekolah , Ji yun berterima kasih kepada Chanyeol lalu masuk ke dalam kelasnya. Kelihatan BTS sampai awal daripadanya. Macam biasa, mereka dikepung ARMY diorang. Ji yun membiarkan BTS lalu duduk di tempatnya . Malas nak layan.
"Hai , Ji yun! Lama kau tak datang sekolah .. Dah seminggu kot!" Sapa Xiao Ling mesra. "Dr. Jun yang cakap , kena cuti seminggu. Aku ikut je. Ni ada sesuatu aku nak tunjukkan." Ji yun menyeluk poket skirt paras bawah lututnya lalu mengeluarkan telefonnya dan menekan aplikasi gallery dan menunjukkan sebuah gambar.
" KAU BERSELFI DENGAN CHANYEOL DAN BAEKHYUN!???" jerit Xiao Ling teruja. Ji yun terus menekup mulut Xiao Ling kerana semua pelajar melihat mereka.
"Diam sikit lah Xiao Ling. Mati aku kena soal siasat oleh semua orang kat kelas ni nanti!" bisik Ji yun lalu mebuka mulut Xiao Ling.
Dia mengangguk."Apa Cer ni?" Sherlyne datang ke meja Ji yun. Xiao Ling membisik Sherlyne. "Ap-!" mulut Sherlyne awal-2 ditekup oleh Xiao Ling kerana Xiao Ling tahu yang Sherlyne akan menjerit teruja. Ji yun membuat isyarat kepada Sherlyne supaya diam. Xiao Ling membuka tekupan dari mulut Sherlyne.
"Mana gambar tu.! Aku nak tengok!!" kata Sherlyne teruja. Ji yun menunjukkan gambar tersebut.
"Aku, Chanyeol dan Baekhyun jadi kawan dari semalam... Masa aku kat rumah BTS..." Kata Ji yun acuh tak acuh.
"Wew, kau tinggal rumah Bts and be Chanyeol and Baekhyun friend?! Untung kau Ji yun!" kata Xiao Ling sambil memeluk tangan Sherlyne lalu pura-pura nangis.
YOU ARE READING
Music is love 🎶❤[M.Y.G]
Fiksi PenggemarJi yun , seorang gadis yang miskin dan ibu bapanya telah meninggal sejak umurnya 12 tahun. Walaupun Ji yun miskin , dia dapat bersekolah di sekolah Muzik yang hanya pelajar berbakat dalam bidang Muzik dan tarian dapat masuk. Hidupnya mula berubah ap...