Ji yun dan Xiao Ling mendekati Sherlyne. Xiao Ling menyiku-nyiku tangan Sherlyne.
Sherlyne memandang Xiao Ling dan Ji yun dengan pandangan 'Apa korang nak??!'.
"So..macam mana dating kau dengan Jimin tadi." Xiao Ling tersengih sambil memeluk tubuhnya.
"Apa kau merepek ni? Kitorang takde hubungan apa-2 lah. Memandai je!" Sherlyne menyumbat makanan di mulutnya. Sherlyne teringat sesuatu." Matilah! Aku lupa kata happy birthday kat Jimin lah!! Aduii!! Kenapalah aku lupa!" Keluh hati kecil Sherlyne.
"Korang aku nak ke tandas dulu.." kata Sherlyne lalu blah dari sana. Dia pergi ke tempat Jimin.
"Jimin-shii..." Sherlyne menyapa Jimin. Jimin memandang Sherlyne. "Ye, saya?" Jawab Jimin.
"Happy Birthday , Jimin..! Mian aku lupa kata kat Jimin tadi. And ni hadiah untuk Jimin..." Sherlyne tundukkan kepalanya lalu memberikan sebuah hadiah.
Jimin mengambil hadiah tersebut. "Oh Gomawo , Sherlyne!!" Jimin memberikan senyuman semanis-manisnya.
"Ermm sama-sama..." Sherlyne blushing lalu pergi ke arah Ji yun dan Xiao Ling.
"Shear!! Sini-2. Aku nak kenalkan seseorang kat kau!" Ji yun memanggil. "Ye , aku datang!!" Kata Sherlyne.
Sherlyne memandang seorang gadis di sebelah Ji yun. "Anyeong. Lee Esther imnida." Esther memperkenalkan diri.
"Ni adik Yoongi dan Juga yeojachingu kepada Jeon Jungkook. Dia pun schoolmate kita dan Junior kita." Ji yun menerangkan Serba sedikit.
"Owh..Anyeong dongsaeng!! Sherlyne Park imnida.."Sherlyne memperkenalkan diri.
"Esther ni kawan unnie.. dia ni kuat merajuk, banyak cakap-" belum habis Xiao Ling menerangkan Sherlyne dah potong.
"Yah!! Pabo!! Kau ni sengaja ke?" Sherlyne memarahi Xiao Ling.
"Eh, sabor cik Sherlyne Park.. saya belum habis cakap lagi ea.. Walaupun dia begitu , Esther saeng.. Dia orang yang baik, suka gurau dan paling penting dia ni caring sangat kat orang lain.." Xiao Ling berterus terang.
"Huhuhuhuhu...Aku terharu.... Thanks Xiao Ling!" Sherlyne memeluk Xiao Ling.
"Hah, tulah ... tak dengar dulu.." ujar Ji yun."Shear unnie..." panggil Esther. "Kenapa Esther?" Shear memandang Esther.
"Unnie dating ke dengan oppa Jimin tadi kat mall?" Soal Esther tanpa sekat. "Eh!!!!??" Muka Sherlyne membahang. Ji yun dan Xiao Ling Ketawa terbahak-bahak dengan soalan Esther di belakang Sherlyne.
"Eh t-taklah !! Unnie teman Jimin je pergi Mall tadi!!!" Sherlyne geleng kepala.
Sherlyne memandang Ji yun dan Xiao Ling tajam.Flashback~
Jimin dan Sherlyne memasuki mall. Jimin memakai topeng mulut agar dia tidak diserbu oleh peminat-peminatnya di mall. "Jimin... apa yang kau nak beli ni..." soal Sherlyne pelan. "Kajja!! Pergi kedai tu!!" Jimin mengendah soalan Sherlyne lalu menarik tangan Sherlyne. "Yah!!" Sherlyne membahang.
Mereka sampai di sebuah kedai." Eh... kedai perfume?" Bisik Sherlyne. "Ha ah... aku nak beli perfume kat kedai ni..." tetiba Jimin menjawab.
"Ouh..." kata Sherlyne.Selepas beli perfume Jimin...
"Uishhh, 1 jam kita kat mall ni... perfume je kau beli? Dalam kedai tadi, bukan lama lagi dia pilih mana perfume yang sesuai. 1 jam ! Pilih perfume je!! Haish!!" Sherlyne membebel."Shear!!Kajja makan aiskrim kat tempat tu!!" Jimin mengendahkan bebelan Sherlyne.lagi.
"Aish... biarkan je lah dia.. birthday boy kan..?" Ujar hati kecil Sherlyne.
"Minta 5 aiskrim special!!" Kata Jimin kepada penjual seperti budak-budak. Sherlyne menggeleng dengan terlatah jimin. "Shear? Kau nak aiskrim tak? Aku belanja ! Mesti kau penat bebel kan?" Jimin mengusik sikit.
Sherlyne menjeling lalu menyilangkan tangan di dadanya. " Ermmmm... bagi satu Aiskrim strawberi." Ujar Sherlyne lalu duduk di tempat makan yang disediakan. "Aik! Merajuk?" Jimin menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Nah"Jimin memberi aiskrim kepada Sherlyne. " Gomawo...!" Kata Sherlyne dingin lalu merampas Aiskrim di tangan Jimin. "Alololo... jangan lah merajuk, Shear.." jimin memujuk. "Hmmmpphh!!" Sherlyne mengalihkan pandangannya dari Jimin.
Tiba-2 Jimin menggosok rambut Sherlyn sampai kusut. Sherlyne memandang Jimin dengan poker face. "Gomawo sebab teman Jimin.. Lain kali kita pergi sama-2 lagi ye!!" Jimin menyejukkan hati Sherlyne. Muka Sherlyne membahang. "Ermmm!! Sama-2!!" Kata Sherlyne Dingin tetapi dihatinya rasa sangat lega sekali.
End Flashback~
"Bye korang!! Kitorang balik dulu!!" Kata Xiao Ling kepada ahli bts." Bye!!" Kata Jhope .
Ji yun mengikut langkah Xiao Ling dan Sherlyne ke kereta. "Ji yun!!!! " seorang lelaki memanggil Ji yun .
Ji yun menoleh ke belakang. Lelaki tersebut menarik tangan Ji yun. "Xiao Ling , Shear..! Korang balik dulu, nanti driver kitorang hantar Ji yun balik" Lelaki tersebut terus menarik Ji yun masuk rumah. Ahli Bts , Sherlyne , Xiao Ling dan Esther memandang pelik lelaki itu
"Tunggu dulu..!" Ji yun hairan.
------------------------------------------------
Hai korang!!Author nak nangis lah!! Sebab author terlepas V live dengan Kim Seokjin 2 hari lalu !! Huhuhuhu!! Live you know!! Takpe lah ... yang penting vote and read ff Author ni ... Author masih nak nangis.. okey lah Author nak berJiwang dulu. Bye!
YOU ARE READING
Music is love 🎶❤[M.Y.G]
FanficJi yun , seorang gadis yang miskin dan ibu bapanya telah meninggal sejak umurnya 12 tahun. Walaupun Ji yun miskin , dia dapat bersekolah di sekolah Muzik yang hanya pelajar berbakat dalam bidang Muzik dan tarian dapat masuk. Hidupnya mula berubah ap...